گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت امیررضا گنجعلی

دوستان و اشنایان من در آزمون‌های کانون ثبت نام کرده بودند و آزمون می‌دادند. من هم آوازه کانون را می‌دانستم و تصمیم گرفتم که از سال یازدهم وارد کانون شوم

گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت امیررضا  گنجعلی

امیررضا  گنجعلی در یک نگاه

نام شهر: مشهد

منطقه 1

رتبه در سهمیه سال99     11838

رتبه درسهمیه سال1400    2603

تحصیلات پدر: فوق لیسانس مدیریت/ شغل پدرکارمند بانک

تحصیلات مادر:  لیسانس عربی/  شغل مادر  دبیر عربی

رشته قبولی    مهندسي صنايع دانشگاه فردوسي مشهد، روزانه

 

از چه طریقی باکانون آشنا شدی؟چند سال عضو کانون بودی؟میانگین ترازی شما حدودا چند بود؟

دوستان و اشنایان من در آزمون های کانون ثبت نام کرده بودند و آزمون می دادند. من هم آوازه کانون را می دانستم و تصمیم گرفتم که از سال یازدهم وارد کانون شوم و آزمون بدهم . من 3 سال عضو کانون بودم . میانگین ترازی من در آزمون ها بین 5500  تا  5800  بود.

 

دلیل اینکه یک سال پشت کنکور ماندی چی بود؟ نظرخانواده درمورد اینکه یک سال پشت کنکور بمانید چه بود؟

 هدف اصلی من رشته مهندسی صنایع بود و می خواستم که در این رشته در دانشگاه سراسری مشغول به تحصیل شوم اما باتوجه به رتبه ای که بدست آورده بودم نمی توانستم در دانشگاه سراسری درس بخوانم. باتوجه  به علاقه خود من به این رشته با مشورت خانواده تصمیم گرفتم تایک سال دیگر پشت کنکور بمانم و برای هدفی که دارم بجنگم. پدرومادرم بااین موضوع مخالف بودند و تمایل داشتند که من به دانشگاه آزاد بروم ولی با صحبت هایی که انجام شد تصمیم گرفتیم که یک سال پشت کنکور بمانم و برای هدفم تلاش کنم و به هدفم برسم.

گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت امیررضا  گنجعلی

چه دلایلی وجود داشت که سال اول موفق نشدید؟

درسال اول بابرنامه ریزی درس نمی خواندم و باتوجه به شرایط کرونا من خیلی تنبل شده بودم و خیلی کم درس می خواندم و طبیعتا در کنکور هم موفق ظاهر نشدم و به رتبه دلخواه خود نرسیدم.

 

درصد های اختصاصی کنکور99

ریاضی8درصد  –    فیزیک20 درصد  –  شیمی منفی 8  درصد

درصد های اختصاصی کنکور1400

ریاضی  20 درصد  -   فیزیک  40درصد   -   شیمی30درصد 

 

روش مطالعه شما در درس فیزیک چگونه بود؟

ابتدا ویدیو های آموزشی را مشاهده می کردم و با جزوه نویسی تا حدود بسیار زیادی درس نامه را متوجه می شدم. پس از جزوه نویسی سراغ حل تست های آموزشی می رفتم و پس از حل تست های آموزشی به سراغ حل تست آزمایشی و زمان دار می رفتم.اغلب تست های زمان دار خودرا در آزمون های هدف گذاری و مشابه انجام می دادم  تا به تسلط می رسیدم. 


درصد های عمومی کنکور99

ادبیات منفی 10 درصد –  دینی 40 درصد –  عربی 40 درصد – زبان 20 درصد

درصد های عمومی کنکور1400

ادبیات38 درصد  -   دینی 70درصد   –   عربی50 درصد   –   زبان20 درصد


روش مطالعه شما در درس دینی چگونه بود؟

 دردرس دینی اولویت با تسلط در متن کتاب بود و متن کتاب را کامل مطالعه می کردم و تمام تلاش خود را می کردم تا این که در متن کتاب به تسلط کافی برسم و تمام نکات را خلاصه نویسی می کردم.از نکات تست های آزمون کانون نیز در خلاصه نویسی استفاده می کردم .


برنامه ریزی را در طی دوهفته چگونه انجام می دادید؟

من در هفته دوم تا روز سه شنبه به مطالعه و حل تست می پرداختم و از سه شنبه تا پنجشنبه با شرکت در آزمون مشابه سال قبل به جمع بندی مطالب مطالعه شده می پرداختم .اگر مبحثی را تا روز سه شنبه نمی توانستم مطالعه کنم برای هفته بعدی در برنامه خود می گنجاندم.

 

روش مطالعه شما در آزمون های جمع بندی چگونه بود ؟

در پروژه های جمع بندی به صورت سه روز یک بار ازخود آزمون می گرفتم و از کتاب جمع بندی پایه و دوازدهم استفاده می کردم. بعدازظهر آزمون تا دوروز بعدی به تحلیل کامل می پرداختم و به صورت بازیابی تست حل می کردم.این روش باعث می شد تا من در تمام مطالب به تسلط کافی برسم.

 

از کدام کتاب های کانونی استفاده می کردید؟

من از کتاب های زرد عمومی و اختصاصی و جمع بندی برای دوران جمع بندی استفاده می کردم و از کتاب های آبی و سه سطحی در طی سال استفاده می کردم.

 

خاطره ای از روز کنکور دارید؟ خاطره ای از  زمان اعلام نتایج  دارید؟

روز کنکور من اصلا استرسی نداشتم و کاملا آرامش در من حاکم بود ولی در روز اعلام نتیج خیلی دلشوره داشتم و می ترسیدم که رتبه خوبی بدست نیاورده باشم  اما وقتی که رتبه کنکور خودرا دیدم خیلی ذوق داشتم و به شدت خوشحال بودم.

  

توصیه ای به دانش آموزان دارید ؟

توصیه من به دانش آموزان این است که حتما برای خود هدفی مشخص کنند  و برای هدفی که دارند تمام تلاش خود را انجام دهند و مطمئن باشند که موفق خواهند شد و به هدف خود خواهند رسید.

مصاحبه کننده: امین جماعتی


قهرمان پیشرفت، علیرضا پاک سرشت، از رتبه ی 4089 تا رتبه ی 938

Menu