گفت و گوی محمدرضا خسروی با قهرمان پیشرفت علیرضا پاک سرشت

من تیراندازی رو به صورت حرفه ای کار می‌کردم و وقتی به مرحله کنکور در سال دوم رسیدم متوجه این شدم که اگر شخصی بخواهد در زندگی موفق شود باید از بعضی لذت هاش بگذرد

گفت و گوی محمدرضا خسروی با قهرمان پیشرفت علیرضا پاک سرشت

علیرضا پاک سرشت در یک نگاه

نام شهر: شیراز

رتبه در کنکور سال 1399 :  4089 منطقه 1 

رتبه در کنکور سال 1400  :  938 منطقه 1 

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا 

پدر کارمند ، کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی 

مادر لیسانس پرستاری 

 

من تیراندازی رو به صورت حرفه ای کار می کردم و وقتی به مرحله کنکور در سال دوم رسیدم متوجه این شدم که اگر شخصی بخواهد در زندگی موفق شود باید از بعضی لذت هاش بگذرد. من هم مثل بقیه بچه ها دوست داشتم با دوستانم  بیرون بروم. دوست داشتم با گوشی کار کنم ولی وقتی با خودم بیشتر فکر کردم دیدم که فقط باعث وقت تلف کردن من می شود. لذت موفق شدن در کنکور و رسیدن به هدف خیلی بیشتر از لذت این کارهایی هست که گفتم . به خاطر همین دلیل من از خیلی کار ها در سال دوم کنکورم گذشتم.

قبل این که نتایج اعلام شود من برای خودم به گردش و تفریح می پرداختم ولی بعد اینکه نتایج اعلام شد انگار که یک شوکی به من وارد شد و دیدم که هیچ جا قبول نشدم. بعد ان با مدت زمان بالا شروع به مطالعه کردم و گفتم باید به آن چیزی که می خواهم برسم.


از چه سالی به کانون امدی و از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتی؟ چی شد که تصمیم گرفتی درس بخونی؟

من راستش تا اسفند 98 اصلا تو فاز درس خواندن نبودم تا این که با مشاور حرف زدم و تلنگری به خودم زدم و شروع کردم و از همان اسفند ماه در کانون ثبت نام کردم و استارت کار زده شد. اول این که مشاورم مشوق من شد که سخت تلاش کنم برای چیزی که می خواهم و دوم این که واقعا ارزوی قلبی من بود که پزشکی قبول بشوم و حتی من در انتخاب رشته ها فیزیوتراپی رو هم زدم ولی قبول نشدم و گذاشتم برای کنکور سال بعد.


چه شد که تصمیم گرفتید دوباره کنکور بدهید؟

راستش دوباره کنکور دادن من  قسمت یا یه جورایی شانسی بود به خاطر این که من گفتم هرچی در سال 99 قبول بشوم می روم. ولی متاسفانه یا خوشبختانه هیچ  رشته ای قبول نشدم و تصمیم گرفتم که دوباره در کنکور شرکت کنم.


سال 99 :

فارسی 40،  عربی 68،  دینی 74،  زبان 46

زمین شناسی34 . ریاضی35 . زیست شناسی62 . فیزیک28 .  شیمی29   

سال 1400:

 فارسی 46 ، عربی 74، دینی 78، زبان 64

 زمین شناسی 1- . ریاضی 26.  زیست شناسی 76.  فیزیک 56.  شیمی 33


روش مطالعه شما در درس های اختصاصی ‌چطور بود؟

من به خاطر این که مشکلی در درس ریاضی نداشتم زیاد برایش وقت صرف نمی کردم ولی برای درس فیزیک که بسیار ضعیف بودم اون وقت را جبران می کردم و با فیلم های آموزشی که تماشا می کردم کمک بسیار بزرگی به من شد و در درس زیست شناسی از ان جایی که علاقه ی زیادی داشتم و در این درس خوب بودم، بیشتر برای قوی تر کردن خودم مطالعه می کردم . درس شیمی مانند درس فیزیک به مشکل برخوردم به دلیل اینکه درس بسیار سختی در آزمون ها بود.


روش ممطالعه شما در درس های عمومی چطور بود؟

به دلیل اینکه نتیجه ی مطلوبی از درس دینی گرفته بودم وقت زیادی برای درس دینی صرف نمی کردم به جای ان من هرشب تست clozeوreadingزبان انگلیسی کار می کردم و قرابت معنایی در درس فارسی که کمک خیلی بزرگی به من کرد و همین طور به تست درس عربی می پرداختم.

 

وضعیت ساعت مطالعه‌ی شما در سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم چگونه بود؟

سه سال دهم و یازدهم و دوازدهم میزان مطالعه فقط در حد مدرسه بود و تا قبل اسفند ماه اصلا جو رقابتی بین بچه ها نبود و عملا امادگی لازم برای کنکور نداشتیم و با این که دبیر ها هم با ما تست کار می کردند اما هم چنان جو کنکوری بودن بین بچه ها ایجاد نمی شد.


وقتی آزمون‌ها در دوران کرونا غیرحضوری شد عملکرد شما چگونه بود؟

من از بهمن ماه شروع به دادن آزمون کردم و کلا 3تا آزمون حضوری توانستم شرکت کنم و وضعیت خوبی در آزمون های حضوری نداشتم و وقتی آزمون ها غیر حضوری شد وضعیتم زیاد تغییر نکرد ولی به جای این که با تقلب کارم را جلو ببرم تلاشم را بیشتر کردم.


تحلیل آزمون‌ها را چگونه انجام می‌دادید؟

وقتی که آزمون را می دادم بعد از ظهر همان روز به تحلیل دروس عمومی می پرداختم و فردای آزمون در تایم دروس اختصاصی به تحلیل آن می پرداختم . تحلیل به گونه ای بود که من تک تک سوال ها و گزینه هارو چک می کردم حتی آن هایی که درست زده بودم و زمان خیلی زیادی هم می گرفت اما خیالم از این راحت بود که دیگه سوالی نیست که من متوجه ان نشده باشم..


در مسیر کنکور زمان هایی بود که خسته شوی یا اینکه از تصمیمی که گرفتی پشیمان بشوی؟ چطور باهاش مقابله می کردی؟

من در سال اول کنکور اذیت نشدم به دلیل این که تا قبلش نمی خواندم ولی توی سال دوم خیلی اذیت شدم و به خودم می گفتم که ای کاش همان فیزیوتراپی قبول می شدم تا دیگر این درس هارو نخوانم به خاطر این که واقعا تحمل خواندن دوباره این درس هارو نداشتم . من در این مسیر دو تا راهکار داشتم: اول اینکه من به موسیقی خیلی علاقه داشتم و احساس آرامش می کردم و دوم اینکه با یک نفر آشنا شدم به نام حاج آقا پناهیان که واقعا با حرفاشون من آرام می شدم و انگیزه ی زیادی می گرفتم و خودم هم نا امید نشدم و به مسیرم ادامه دادم.


در سال آخر زمانی برای استراحت و تفریح در نظر گرفته بودی؟

وقتی که شروع به مطالعه ی کردم روز های پنجشنبه و روز های جمعه ای که آزمون نداشتم را برای وقت آزاد برای خودم در نظر گرفته بودم.


عملکرد شما در دوره‌ی جمع‌بندی چگونه بود؟

در دوره ی جمع بندی که برای من از بعد از عید شروع شد به این صورت بود که من هر 3روز یک بار شروع به دادن آزمون جامع می کردم و همین روند رو تا کنکور ادامه می دادم. این روش برای من خیلی منطقی بود و من هر 3روز یک بار که آزمون می دادم بعد آن شروع به تحلیل درس ها در زمان مطالعاتی که داشتم می کردم.


در هفته‌ی منتهی به کنکور چه کار کردید؟

در  هفته ی منتهی به کنکور اولین کاری که کردم این بود که پیش مشاور رفتم و حجم زیادی از انگیزه را به من تزریق کرد و بعد از آن من تایم مطالعاتی خودم رو کم کردم و در هفته ی آخر من 1 آزمون جامع دادم و بعد از ان هم به تحلیل آن می پرداختم و تحلیل من به گونه ای بود که وقتی درسی رو می خواندم می شد تحلیل این آزمون و در آخر هم رفتم پیش دوستانم و حسابی انرژی گرفتم.

 

و کلام آخر

جا دارد که اول از پدر و مادرم تشکر کنم که نقش بسیار زیادی در موفقیت من داشتند و به خاطر من از خیلی از کار های زندگیشان گذشتند و نفر بعد آقای غلامی که مشاور بنده بودند که خیلی به من انگیزه و روحیه دادند و بسیاری از دبیران محترم من از جمله دبیر زیست

مصاحبه کننده: محمدرضا خسروی


قهرمان پیشرفت، مریم سجادی نیا، از رتبه ی 3846 تا رتبه ی 268

قهرمان پیشرفت، سید امیرحسین نصیری، از رتبه ی 6309 تا رتبه ی 1657

قهرمان پیشرفت، محمد مباشری ، از رتبه ی 3737 تا رتبه ی 327

Menu