گفت و گوی حمیدرضا اکبریان با قهرمان پیشرفت مهدی انصاری

و یک عامل دیگراین که سال اول کنکورم که سال 99 بود بخاطر تعویق کنکور من نتوانستم از دو ماه زمان اضافه که ایجاد شده بود بخوبی استفاده کنم

گفت و گوی حمیدرضا اکبریان با قهرمان پیشرفت مهدی انصاری

مهدی انصاری در یک نگاه

محل سکونت : شهرضا ، اصفهان

رتبه کنکور منطقه سال99:  7029

رتبه کنکور منطقه سال  1400:  2051

رشته قبولی : داروسازی روزانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

تحصیلات پدر : لیسانس/ شغل پدر: فرهنگی بازنشسته

تحصیلات مادر: لیسانس/ شغل مادر:دبیر شیمی

 

چه عواملی باعث شد تا پشت کنکور بمانی و یک سال دیگر هم تلاش کنی؟

قبول نشدن در رشته دلخواهم در سال اول موجب شد تا یک سال دیگر برای قبولی در کنکور تلاش کنم و یک عامل دیگراین که سال اول کنکورم که سال 99  بود بخاطر تعویق کنکور من نتوانستم از دو ماه زمان اضافه که ایجاد شده بود بخوبی استفاده کنم و از بقیه دانش آموزان در ایام جمع بندی که خیلی مهم بود عقب بمانم و در نتیجه رتبه دلخواهم را در کنکور کسب نکنم.  

 

در سال دوم مواقعی بود که خسته بشوی یا از تصمیمی که گرفتی پشیمان شوی؟

 چندین بار در طول سال از تصمیمی که گرفته بودم خسته شدم در این حد که تصمیم گرفته بودم اصلا تلاش برای کنکورم را کنار بگذارم ولی توانستم در  زمان کوتاهی خودم را ریکاوری کنم و با انگیزه برای هدفی که داشتم بجنگم.

 

چه سال هایی عضو کانون بودی؟ میانگین ترازت چطور بود؟

ازسال دهم تا دوازدهم و یک سال فارغ التحصیلی(4 سال). در سال دوم کنکور توانستم میانگین ترازم را به 6300 برسونم و هدف اصلی من برای شرکت در آزمون ها کسب تراز بالا نبود بلکه هدفم کسب مهارت مدیریت زمان سر جلسه آزمون و این که بتوانم بر هیجانات سر جلسه غلبه کنم . به خاطر این که آزمون های غیر حضوری برگزار می شد من سعی می کردم شرایط سر جلسه را برای خودم شبیه سازی کنم چون در سال اولی که کنکور می دادم همیشه از آزمون دادن ترس داشتم و از شرکت در آزمون فرار می کردم که نتیجه اش را سر جلسه کنکور دیدم. ولی سال دوم حتی اگه آزمونی را کامل به بودجه بندی هم نمی رسیدم شرکت می کردم و هم چنین اکثر آزمون های هدیه که کانون برگزار می کرد را شرکت کردم و این تجربه سر جلسه کنکور کمک زیادی به من کرد.

 

فکر می  کنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدید؟

سال اول تلاشم برای کسب رتبه خوب کافی نبود و همچنین من نسبت به کنکور و فضای سر جلسه ذهنیتی نداشتم و این باعث شد نتوانم خودم را سر جلسه مدیریت کنم و در حین آزمون کنکور امیدم را از دست داده بودم.

 

از چه مطالبی در سایت کانون استفاده می کردید؟

از سایت کانون برای مشاهده کارنامه و استفاده فیلم های تحلیل آزمون ها که توسط رتبه برترهای سال های قبل انجام می شد استفاده می کردم هم چنین بعد آزمون ها در صفحه مقطع با بچه های کنکوری صحبت می کردم که این کار خیلی بهم انگیزه می داد .

 گفت و گوی حمیدرضا اکبریان با قهرمان پیشرفت مهدی انصاری

کنکور 99:

زمین67 /  ریاضی27 / زیست 42 / فیزیک 33 / شیمی46

کنکور 1400:

زمین40 / ریاضی 19 / زیست 49 / فیزیک55 / شیمی59

 

روش مطالعه شیمی

 روش مطالعه من در درس شیمی به این گونه بود که قسمت مفاهیم و مسایل را از روی درس نامه کتاب کمک آموزشی مطالعه می کردم و بعد تست های مسائل و مفاهیم را ابتدا به صورت آموزشی و سپس به صورت زمان دار پاسخ می دادم و سعی می کردم هر شب  10تست زمان دار از مسائل شیمی در برنامه ام  باشد. در مرحله بعدی سوال های 6 سال اخیر کنکور را به صورت زمان دار کار می کردم چون خیلی از سوال های سال قبل امکان تکرار در کنکور را دارد و حفظیات را صرفا از روی متن کتاب درسی مطالعه می کردم.

روش مطالعه فیزیک

در درس فیزیک من روش خودم را داشتم و شاید این روش برای همه درست نباشد چون من در سال اول کنکور در درس فیزیک قوی بودم ولی نتوانستم سر جلسه کنکور عملکرد خوبی داشته باشم به همین دلیل برای مطالعه این درس در سال دوم ابتدا بدون مطالعه درس نامه می رفتم سراغ تست و به صورت آموزشی جواب می دادم و از تست به درس نامه برمی گشتم . این روش باعث می شد موضوعات بهتر در ذهنم بماند و کار دیگری که می کردم سوالات را تیپ بندی می کردم که این کار برای مرور و جمع بندی مطالب به من خیلی کمک کرد.

 

کنکور 99:

فارسی:35 /  عربی:64/  دینی:73 / زبان:65

کنکور 1400:

فارسی:42 / عربی:84 / دینی:73 / زبان:78


روش مطالعه عربی

برای درس عربی روش مطالعه من به این صورت بود که تست های ترجمه چند سال اخیر کنکور همه رشته ها را دسته بندی کرده بودم و ابتدا کار کردم و این موجب شد به تسلط خوبی در تست های ترجمه برسم و برای قواعد هم شبی 5 تست تمرین می کردم .این کار باعث شد تقریبا تا عید من کاملا درس عربی را خوانده باشم و بعد از عید فقط مجموعه سوال های مشابه کنکور به صورت زمان دار کار می کردم و برای سوالات  متن عربی و تحلیل صرفی  فقط با تمرین و تکرار میشه به تسلط خوبی در این قسمت رسید.

 

مهم ترین تغییری که در سال دوم در خودت ایجاد کردی چه بود ؟

سال دوم من کلا روند درس خواندنم را تغییر دادم . اولین کاری که بعد از سال اولم انجام دادم این بود که درس به درس بررسی کنم که چرا در هر درسی نتوانستم درصد مطلوبم را کسب کنم و این کار خیلی به من کمک کرد و نکته ای که من به همه بچه های پشت کنکوری پیشنهاد می دهم این است که حرف اطرافیان شما را تحت تاثیر قرار ندهد و با انگیزه برای هدفی که دارید بجنگید. 

  

در تحلیل آزمون به چه مواردی دقت می کردی؟

اول سوال های غلط و نزده را بررسی می کردم و هر سوال غلطی که زده بودم بررسی می کردم ببینم آیا به دلیل بی دقتی غلط زدم یا به دلیل مشکل علمی ان سوال را غلط زدم و کنار هر سوال  دلیل غلط زدنم را مشخص می کردم و بعد سوال هایی را که نزده بودم را بررسی  می کردم که آیا با زمان اضافی می توانم به ان سوال پاسخ بدهم یانه. چون بسیاری از سوال هایی که پاسخ داده نمی شود به خاطر محدودیت زمان سر جلسه آزمون است . بعد هم سوال هایی که درست زدم را خیلی سریع بررسی می کردم که آیا با منطق درستی من سوال را درست زدم یا صرفا بر حسب اتفاق جواب درست درامده است.

 

فکر می کردید چنین رتبه ای بگیرید؟روز کنکور مورد خاصی برای شما پیش نیامد؟

من سال دوم با توجه به اینکه تلاشم را خیلی بیشتر کرده بودم انتظار داشتم رتبه بهتری بیاورم ولی بالاخره همه یک ترسی دارند که شاید نتوانید سر جلسه بهترین عملکرد را داشته باشید ولی من از قبل کنکور در مورد سر جلسه کنکور همیشه فکر می کردم و برای هر اتفاقی که قرار بود بیفته برنامه داشتم و همین موجب شد سر جلسه با مشکلی روبرو نشوم .

 

و حرف آخر

در مسیر کنکور هیچ وقت ناامید نشوند و با توکل به خدا تا آخرین لحظه تلاش کنند.

مصاحبه کننده: حمیدرضا اکبریان


قهرمان پیشرفت، سمانه اکبری دوتپه سفلی ، از رتبه ی 84054 تا رتبه ی 757

قهرمان پیشرفت، امین هادوی، از رتبه ی 1058 تا رتبه ی 68

Menu