گفت و گوی الهام چنگیزپو با قهرمان پیشرفت سمانه اکبری

من متاهل هستم و یک دختر دارم و درسال اول کنکور چون دخترم خیلی کوچک بود نتوانستم وقت زیادی برای تست و کنکور بگذارم و خیلی سطحی درس می‌خواندم به همین دلیل رتبه‌ی خوبی کسب نکردم.

گفت و گوی الهام چنگیزپو با قهرمان پیشرفت سمانه اکبری

سمانه اکبری دوتپه سفلی در یک نگاه

نام شهر: قیدار، بخش دوتپه سفلی

منطقه کنکور: ۳

رتبه در منطقه 1399: 84054 تجربی

رتبه در منطقه 1400 : ۷۵۷ انسانی

رشته و دانشگاه قبولی: دبیری امور تربیتی، بنت الهدی صدر قزوین

حضور در کانون: ۲ سال

تحصیلات و شغل پدر: کارشناسی ارشد مشاوره_ معلم

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم _ خانه دار

نام مدرسه : ایثار

 

چرا پشت کنکور ماندید؟

من متاهل هستم و یک دختر دارم و درسال اول کنکور چون دخترم خیلی کوچک بود نتوانستم وقت زیادی برای تست و کنکور بگذارم و خیلی سطحی درس می خواندم به همین دلیل رتبه ی خوبی کسب نکردم.


نظر خانواده برای کنکور دوباره؟

خانواده ی من نه تنها مخالفتی نداشتند بلکه اصرار بر کنکور دوباره ی من داشتند و در هر شرایطی مرا حمایت و پشتیبانی می کردند. مخصوصا در نگهداری دخترم. جا دارد من اینجا از پدرومادرم، برادر و خواهرم، همسر و دخترم بخاطر تمامی زحمات و حمایت هایی که داشتند تشکر کنم.

گفت و گوی الهام چنگیزپو با قهرمان پیشرفت سمانه اکبری

امسال با چه چالش هایی رو به رو بودید؟

امسال با توجه به این که همسرم برای کار به تهران رفته بود من تمامی روزها را در خانه ی پدرم بودم و خانواده ام دخترم را نگه می داشتند و من درس می خواندم ولی باز هم بعضی از روزها که دخترم مریض می شد یا مشکلات دیگری پیش می آمد ساعت مطالعه ی من به صفر ساعت می رسید ولی من این کاهش مطالعه را جبران می کردم و بعضی روزها ساعت مطالعه ام را به ۱۵ یا ۱۶ ساعت می رساندم چون سال آخر با اینکه رشته ی تحصیلی من تجربی بود کنکور انسانی ثبت نام کرده بودم و باید دروس ۳ سال را در ۷ ماه می خواندم.


روش مطالعه نقاط قوت یک درس اختصاصی و عمومی را بیان کنید.

در دروس اختصاصی من برای اقتصاد وقت زیادی می گذاشتم و هر روز تست هایش را مرور می کردم و توانستم در کنکور۱۰۰ درصد بزنم و درباره ی دروس عمومی درس عربی را به این صورت که اول همه ی لغات درس را می خواندم و تست های لغت کار می کردم و بعد قواعد را می خواندم و فقط تست قواعد کار می کردم و توانستم در کنکور ۷۲ درصد بزنم

 

درسی بوده که روش مطالعه اش را تغییر داده باشید؟

درس علوم فنون ادبی را من در ابتدا که داشتم می خواندم به این دلیل که معلمی نداشتم خیلی برام دشوار بود مخصوصا قسمت های عروضی ولی بعد تصمیم گرفتم به صورت موضوعی مطالعه کنم و تست های قسمت عروض را زیاد کنم.


چطور با کانون آشنا شدید و چند سال عضو بودید؟ 

برادرم عضو کانون بودند و با توجه به نتیجه ی خوبی که ایشون داشتند و راضی بودند من را راهنمایی کردند که در کانون ثبت نام کنم و دو سال عضو بودم.


برنامه ریزی دو هفته ای شما چگونه بود؟

متناسب با برنامه ی راهبردی من هفته ی اول را به نقاط ضعفم و یادگیری مباحث جدید اختصاص می دادم و سعی می کردم هر روز مرور مباحث قبلی را داشته باشم و هفته ی دوم با افزایش تست مباحث جدید و مرور مباحث قبلی سعی بر تثبیت این مطالب داشتم و تقریبا بین دروس اختصاصی و عمومی من تعادل برقرار بود.


تحلیل آزمون را چه زمانی و چگونه انجام می دادید؟

بعد از اینکه کارنامه ها را در سایت کانون قرار می دادند و نتایج اعلام می شد از روی کارنامه تمامی سوال ها را بررسی می کردم و سعی می کردم نقاط ضعفم را تقویت کنم.


از چه مطالبی در سایت و مجله و آزمون استفاده کردید؟

قسمت قهرمان پیشرفت را خیلی دوست داشتم و برایم جالب بود و همیشه دنبال می کردم.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟

از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردم و تمامی ساعت های مطالعه مباحث جدید و مرور مطالب قبلی را به صورت روزانه ثبت می کردم.


دوران جمع بندی چکار کردی؟

من در دوران جمع بندی همه ی تست هایی را که در طول ۷ ماه کار کرده بودم را از اول دوباره مرور کردم و بعد با کمک کتاب زرد یک جمع بندی عالی داشتم. ولی دوران جمع بندی عید چون متاهل بودم و رفت و آمد داشتیم و اصلا مطالعه نداشتم.

مصاحبه کننده: الهام چنگیزپو


قهرمان پیشرفت، امین هادوی، از رتبه ی 1058 تا رتبه ی 68

Menu