گفت و گوی آناهیتا احمدی با قهرمان پیشرفت معصومه عسکرزاده

فکر می‌کنم اصلی‌ترین دلیلم این بود که هدف مشخص و واضح نداشتم و دلیل دیگر این که درمورد اشکالات و ضعف هایم از کسی کمک نمی‌گرفتم

گفت و گوی آناهیتا احمدی با قهرمان پیشرفت معصومه عسکرزاده

معصومه عسکرزاده در یک نگاه

رشته: انسانی

نام شهر : گتوند

نام مدرسه :خلیج فارس

رتبه سال 1399 : 15824 تجربی

رتبه سال 1400 : 1468  انسانی

رشته‌ی قبولی : دبیری امورتربیتی اهواز

تحصیلات و شغل پدر : لیسانس ، بازنشسته‌ی آموزش و پرورش 

تحصیلات  و شغل مادر : سیکل ، خانه دار 

 

دلیل اینکه مجدد کنکور دادی و در واقع پشت کنکور ماندید چی بود ؟

سال اول با رتبه ای که کسب کردم در رشته های مورد علاقه‌ام پذیرفته نشدم و به همین دلیل مجدد کنکور دادم. البته خانوادم موافق پشت کنکور ماندنم نبودند و می گفتند خیلی سخت است و احتمال دارد رتبه ات از قبل هم بالاتر برود؛ ولی بعد تصمیمی ک گرفتم را (با ذکر دلایل زیاد)قبول کردند

 

فکر میکنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدید؟ امسال به چه چالش هایی روبه رو بودی؟

فکر می کنم اصلی ترین دلیلم این بود که هدف مشخص و واضح نداشتم و دلیل دیگر این که درمورد اشکالات و ضعف هایم از کسی کمک نمی گرفتم.
من دی ماه سال دوم تغییر رشته دادم (از تجربی به انسانی) و همین یکی از چالش های بزرگم شد چون هم مطالب جدید بود و هم زمان محدودی داشتم

 

روش مطالعه نقاط قوت (یک اختصاصی و یک عمومی) را بگو

در عمومی ها دینی نقطه قوتم بود که در کنکور هم 90% زدم . نحوه‌ی مطالعه اش به این صورت بود که اول متن کتاب رو می خواندم(با آیات و تفکر کنید و...) بعد اگر کتاب تستم توضیحی درمورد آیات داشت را می خواندم(از درسذنامه کتاب تستم برای خواندن متن کتاب استفاده نمیذکردم) و بعد هم نوبت تست زنی و تحلیل تست ها می شد. در اختصاصی ها هم ریاضی نقطه قوتم بود و نحوه‌ی مطالعه اش به این شکل بود که اول درس نامه می خواندم بعد هم تست زدن و تحلیل تست ها و روش خاص دیگری نداشتم.


چطور با کانون آشنا شدید ؟

از طریق مدیر کانون (آقای احمدی) که از بستگان بودند با کانون آشنا شدم . آشنایی پیدا کردن با آزمون ها و تست زدن دلیل ثبت نام من در کانون بود و فکر می کنم مهم ترین ویژگی آزمونهای کانون برنامه راهبردی هست که به دقت و با جزئیات طراحی شده است.


برنامه ریزی را در طی دو هفته چگونه انجام می دادید؟ تحلیل آزمون را چه زمانی آغاز می کردید و به چه مواردی دقت می کردید؟

جمعه ها طبق برنامه راهبردی برای هفته پیش رو برنامه مینوشتم(یک جورایی برنامه راهبردی را شخصی سازی می کردم) .   یا جمعه عصر یا شنبه آزمون رو تحلیل می کردم و هدفم از تحلیل آزمون این بود که ببینم اشتباهاتم از چه بخش هایی هست.


از چه مطالبی در سایت و مجله آزمون استفاده می کردید؟ از روش های مدیریت زمان استفاده می کردید؟

 در سایت کانون درصدهای دانش آموزهای سال قبل رو نگاه می کردم و کامنت های دانش آموزهای تراز بالا را  در زمان هایی ک درس کمتری داشتم می خواندم که گاهی اوقات نکات جالبی هم داشتند. بله از تکنیک زمانهای نقصانی تا حدودی استفاده کردم.


آزمون های جمع بندی کانون چه کمکی به تو کرد؟

 من نیم سال دوم تغییر رشته دادم و طبیعتا از برنامه راهبردی عقب بودم و به همین دلیل آزمون های جمع بندی را فرصتی می دیدم که یک سری مطالبی که نخواندم را کار کنم و معمولا تحلیل ان آزمون ها مهم تر از ترازی بود که می گرفتم.


توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

 نگران زمان هایی که از دست دادید و درس هایی ک عقب ماندید نباشید (هرچند زیاد باشند) ؛ هر زمان که تصمیم به درس خواندن گرفتید هماهنگ با برنامه راهبردی باشید و طبق همان جلو بیایید، مطمئناً در آزمون های جمع بندی به بقیه‌ی مطالب هم می توانید برسید.

مصاحبه کننده: آناهیتا احمدی


قهرمان پیشرفت، محمدعلی خوش‌بین خوش‌نظر، از رتبه ی 3282 تا رتبه ی 70

قهرمان پیشرفت، سامرند صلواتی، از رتبه ی 10462 تا رتبه ی 211

قهرمان پیشرفت، فراز کاظمیان، از رتبه ی 5165 تا رتبه ی 791

Menu