گفت و گوی زهرا حسنی با قهرمان پیشرفت سید محمدحسین میرحبیبی

در سال اول متاسفانه خیلی از دروس را سطحی مطالعه کردم و عمقی‌نداشت یعنی شاید یک مبحث درسی را می‌خواندم و متوجه می‌شدم اما هنگام حل تست‌های چالشی و نکته دار به مشکل بر می‌خوردم.

گفت و گوی زهرا حسنی با قهرمان پیشرفت سید محمدحسین میرحبیبی

سید محمدحسین میرحبیبی 

شهر: قم 

رتبه کنکور ۹۹ در منطقه 2: ۶۰۵۰ 

رتبه کنکور ۱۴۰۰ در منطقه 2:  ۱۶۰۰ 

رشته قبولی: دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي البرز-کرج 

سابقه کانونی: از سال ششم تا دوازدهم 

درصدها در کنکور 1400:

ادبیات 38.7  عربی 80  دینی 70.7  زبان 49.4  ریاضی 30.8  زیست 60.7  فیزیک 60  شیمی 53.4

 

دلیل اینکه یک سال پشت کنکور ماندید چه بود ؟

سال اول متاسفانه رشته دندان پزشکی قبول نمی شدم در صورتی که علا قه به این رشته داشتم و برایم خیلی مشکل بود تا در یک رشته ای که علاقه ندارم بخواهم ادامه تحصیل بدهم به خاطرهمین تصمیم گرفتم با انرژی بیشتر و تغییر سبک مطالعم بتوانم سال دوم به رشته مورد علاقم دست پیدا کنم. 

 

نظر خانواده برای اینکه دوباره کنکور بدهید چه بود ؟

خانواده درابتدا کمی مخالفت کردند اما وقتی اصرار و انگیزه من برای مطالعه در سال دوم را دیدند ان ها هم موافقت کردند هم در مسیری که قرار بود طی کنم مشوق بنده بودند.

 

فکر می کنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدید ؟

در سال اول متاسفانه خیلی از دروس را سطحی مطالعه کردم و عمقی‌نداشت یعنی شاید یک مبحث درسی را می خواندم و متوجه می شدم اما هنگام حل تست های چالشی و نکته دار به مشکل بر می خوردم.

  

امسال با چه چالش هایی رو به رو بودی ؟

مهم ترین موضوع از این شاخه به اون شاخه پریدن در بحث اموزش بود که هم باعث اتلاف وقت می شد هم نتیجه مطلوبی در اخر نداشت. و اشتباه دیگر این که گاهی با مقایسه خودم با دوستانم و تراز های ان ها به خودم ضربه می زدم چون شما در این طور مقایسه ها معمولا در موضع ضعف هستید و بعد از مقایسه شاید سرخورده بشوید.

سال دوم به میزانی که از ان می ترسیدم  سخت نبود و با تعادل بین تفریحات و درس خواندنم توانستم انگیزه ام را تا روزهای آخر حفظ کنم. ولی گاهی اوقات نگاه های اطرافیانم ودوستان واقعا آزار دهنده بود و برایم درگیری ذهنی بوجود می اورد که سعی کردم  به مرور روی هدفم تمرکز کنم و از حاشیه ها دور بشوم.

 

چطور با کانون اشنا شدید ؟ به چه دلیل به کانون امدید ؟مهم ترین ویژگی های کانون که برای شما مفید بود را توضیح دهید 

من کلاس ششم ابتدایی اولین بار آزمون های کانون رو شرکت کردم برای امتحان تیزهوشان و خب نتیجه خوبی گرفتم و توانستم مدرسه سمپاد قبول شوم در ادامه هم شرکت کردم و واقعا از مدل ازمون ها و سوالات راضی بودم خب برای دبیرستان ازمون ها باید جامعه آماری بالایی داشته باشند و بین موسسات مختلف بیشترین جامعه اماری رو کانون داشت. بازه دوهفته ای آزمون های کانون خیلی خوب است. به دو دلیل یک این که یک نیرویی هست که دانش آموز باید سر دوهفته خودش را به بودجه بندی برساند دوم این که بودجه بندی مناسبی دارد نه خیلی زیاد جلو هست و نه خیلی عقب هست و زمان آزمون های جمع بندی بهتر از موسسات دیگر هست.

 

 برنامه ریزی را در طول دو هفته چگونه انجام می دادید ؟

من معمولا در طول هفته اول درس نامه ها را مطالع می کردم و تست های آموزشی مربوطه را هم شروع می کردم و تقریبا از دوشنبه هفته دوم هم تست های آزمونی رو شروع می کردم.

 

تحلیل ازمون را چه زمانی اغاز می کردید و به چه مواردی دقت می کردید ؟

پیش آزمون یا همان آزمون غیر حضوری رو هم سه شنبه ها می دادم تا فرصت تحلیل و جبران اشتباهاتم رو تا پنجشنبه قبل آزمون داشته باشم. تحلیل آزمون هارا هم روز جمعه بعد از نهار انجام می دادم تقریبا ساعت۳ شروع می کردم و تا ۷ و ۸ شب تمام می شد. 

در هنگام ازمون سوالاتی را که شانسی و ۵۰ ، ۵۰ زده بودم رو علامت می زدم و در تحلیل ازمون بیشتر روی نزده ها و غلط ها تمرکز می کردم تا اگر جایی رو ناقص یاد گرفتم بتوانم یادگیریم را تکمیل کنم. مسائلی را که بلد نبودم را دوباره مطالعه کنم. تست های ۵۰،۵۰ را هم بیشتر به دلیل یادگیری ناقص زده بودم که به مرور توانستم میزان این گونه تست هارو داخل آزمون هایم خیلی کم کنم. 

 

از چه منابع کانونی استفاده می کردید ؟ چه ویژگی های داشتند ؟

من بیشتر از منابع سه سطحی استفاده می کردم چون هم سطحشان مناسب من بود یعنی تقریبا متوسط رو به بالا بود و برای دوران جمع بندی مناسب بود.


از چه مطالبی در سایت کانون و مجله استفاده می کردید؟

در سایت کانون بیشتر از روش های مطالعه دروس که توسط رتبه های برتر سال های گذشته کنکور نوشته می شد استفاده می کردم و در سالی که پشت کنکور بودم از بخش قهرمان پیشرفت مجله آزمون استفاده می کردم و سعی می کرمد تجربیات ان ها را اجرایی کنم. 

 

از روش های مدیریت زمان استفاده می کردید ؟ دفتر برنامه ریزی داشتید؟

من دفتر برنامه ریزی داشتم و پر می کردم و سعی می کردم در طول روز بازه های مطالعاتی ام چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی را دقیقا پیش ببرم 

در جلسه آزمون از آنج ایی که درس ها در همه آزمون ها سطحشان متفاوت است و ممکن است خیلی سخت یا راحت باشند باید هنگام شروع آزمون استراتژی درست را برای همان درس انتخاب کنیم و با توجه به میزان اهمیت آن تایم مناسب را برای آن در نظر بگیریم.


فکر می کردید چنین رتبه ای بگیرید ؟ روز کنکور مورد خاصی که پیش نیامد ؟ 

واقعیت حدود این رتبه برای من قابل تصور بود و تنها مورد غیر قابل پیش بینی سر جلسه میزان سختی زیاد درس ریاضی بود که تقریبا با تسلطی که روی خودم داشتم توانستم موضوع رو مدیریت کنم و درصد قابل قبول در درس ریاضی داشته باشم.

 

توصیه ای برای دانش اموزان دارید ؟

مهم ترین توصیه ام به دانش آموزان این است که خودشان را به هیچ وجه درگیر موضوعات حاشیه ای نکنند و روی تمرکزشان کار‌کنند و موضوع بعدی این است که سعی کنند روی ذهنشان مسلط باشند و تصمیمات ناگهانی و عجولانه نگیرند.

مصاحبه کننده: زهرا حسنی


قهرمان پیشرفت، هدی قربانی، از رتبه ی 4552 تا رتبه ی 1295

قهرمان پیشرفت، محیا نوائی، از رتبه ی 7354 تا رتبه ی 1057

Menu