گفت و گوی پردیس زمانی فرد با قهرمان پیشرفت محیا نوائی

تجربیات افرادی که قبول شده بودند را اکثرا می‌خواندم و خصوصا زمانی که خودم پشت کنکور ماندم خواندن قسمت قهرمان‌های پیشرفت برایم باعث ایجاد انگیزه می‌شد.

گفت و گوی پردیس زمانی فرد با قهرمان پیشرفت محیا نوائی

محیانوائی در یک نگاه 

نام شهر: بیرجند

منطقه : 2

رتبه کنکور 99: 7354

رتبه کنکور 1400: 1057

رشته ی قبولی: دندانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي بيرجند

5 سال عضو کانون، 96 آزمون

  

توصیه تان برای دانش آموزان

توصیه می کنم مایوس نشوند و می خواهم بدانند که در این مسیر شکست برای همه وجود دارد و من حتی خاطرم هست که آزمون هایی بودند که ترازم به زیر ۶۰۰۰می آمد و خیلی نگران می شدم اما دوباره سعی می کردم از شنبه شروعی دوباره داشته باشم وعلاوه بر این توکل به خدا را فراموش نکنند.

 

چرا سال اول انتخاب رشته نکردید؟

انتظارم از خودم خیلی بالاتر بود و وقتی رتبه ها آمد خیلی تعجب کردم از دیدن رتبه ام و با آن رتبه به هدفم نمی رسیدم. هم چنین پدرو مادرم نقش پررنگی در این تصمیم داشتند و من به حمایت آنها پشت گرم بودم. نظر قاطع خانواده ماندن پشت کنکور بود و حتی از خود من مصر تربودند

 

فکر می کنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدید؟ امسال با چه چالش هایی رو به رو بودید؟

آنطور که باید کنکور را جدی می گرفتم، جدی نگرفته بودم و فکر می کردم با همان مقدارتلاش قبول خواهم شد! . می دانستم امسال دیگر هرچه بشود انتخاب رشته خواهم کرد و به دانشگاه خواهم رفت پس اضطراب این را داشتم که این آخرین فرصت است.

 گفت و گوی پردیس زمانی فرد با قهرمان پیشرفت محیا نوائی

روش مطالعه نقاط قوت یک درس اختصاصی و عمومی را بیان کنید.

نقطه قوت من در دروس اختصاصی، ریاضی بود و فکر می کنم بیشتر دلیل آن علاقه ی زیاد من به این درس بود اما زدن تست های متنوع هم برای آن قطعا بی تاثیر نبود و در دروس عمومی نقاط قوت من زبان و دینی بود؛ برای درس دینی در طول هفته کتاب درسی را دقیق مطالعه می کردم و شب آزمون هم آیات را مرور می کردم و در درس زبان چون در گذشته آموزشگاه های زبان رفته بودم در این درس قوی بودم و برای کنکور از قبل آماده بودم

  

چطور با کانون آشنا شدید و چند سال عضو بودید؟

کانون تقریبا معرف همه دانش اموزان هست اما با این حال خواهربزرگترم که دانشجوی پزشکی هست باتوجه به تجربه ای که داشت آزمون های کانون را به من توصیه کرد. من ۵سال کانونی بودم

 

چگونه برنامه ریزی می کردید؟ تحلیل آزمون را چه زمانی و چگونه انجام می دادید؟

جمعه شب پس از آزمون؛ مطالعه درس ها را در هفته اول قرار می دادم و هفته دوم بیشتر برای تست زنی بود و روزهای اخر منتهی به ازمون هم مرور می کردم. من جمعه بعد از آزمون را استراحت می کردم و شنبه را به تحلیل ازمون اختصاص می دادم و سوال های غلط و نزده ام را کامل از روی پاسخ نامه تشریحی کانون بررسی می کردم.


از چه مطالبی در سایت و مجله آزمون استفاده می کردید؟

تجربیات افرادی که قبول شده بودند را اکثرا می خواندم و خصوصا زمانی که خودم پشت کنکور ماندم خواندن قسمت قهرمان های پیشرفت برایم باعث ایجاد انگیزه می شد.

 

از روش های مدیریت زمان استفاده می کردید؟

تکنیک زمان های نقصانی را در آزمون های جامع تمرین کردم و در روز کنکور هم تقریبا اجرا کردم

  

فکر می کردید چنین رتبه ای بگیرید؟ روز کنکور چطور بود؟

بله . با توجه به نتایج آزمون های جامع و کنکورهایی که خودم در خانه در یک ماه آخر زدم؛حتی انتظار از این بهتر را هم داشتم.  استرس خیلی زیادی داشتم .صبح کنکور و حتی جایی که باید از والدینم جدا می شدم که به داخل حوزه بروم ناخودآگاه گریه ام گرفت و خصوصا زمانی که سوال های ریاضی را دیدم این استرس به اوج خودش رسید اما سعی کردم در ادامه ی درس های اختصاصی جبران کنم و بر خودم تسلط پیدا کنم.

مصاحبه کننده: پردیس زمانی فرد


قهرمان پیشرفت، فاطمه فرامرزی، از رتبه ی 7199 تا رتبه ی 1061

قهرمان پیشرفت، سینا دیلم صالحی، از رتبه ی 9241 تا رتبه ی 501

قهرمان پیشرفت، امیرحسین بهزاد، از رتبه ی 9800 تا رتبه ی 1957

Menu