گفت و گوی حمیدرضا اکبریان با قهرمان پیشرفت علی بدوی

من به رشته پزشکی بسیارعلاقه داشتم و می‌خواستم در رشته پزشکی قبول شوم اما با توجه به رتبه ای که کسب کرده بودم نمی‌توانستم قبول شوم

گفت و گوی حمیدرضا اکبریان با قهرمان پیشرفت علی بدوی

علی بدوی در یک نگاه

رتبه در سال99:     5919

رتبه درسال:1400    1680

تحصیلات و شغل پدر:  دیپلم،  بازنشسته صدا سیما

تحصیلات مادر و شغل مادر: دیپلم،  خانه دار

رشته قبولی: پزشکي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپوراهواز 

 

از چه طریقی باکانون آشنا شدی؟چند سال عضو کانون بودی؟میانگین ترازی شماچند بود؟

 دوستانم در کانون بودند و آزمون می دادند و من هم تصمی گرفتم تا در آزمون ها ثبت نام کنم و آزمون بدهم تا در نهایت در کنکور موفق شوم. چون مصاحبه با قهرمانان پیوستگی را دیده بودم و متوجه شده بودم که هر چقدر بیشتر آزمون بدهم برای موفقیت درکنکور تاثیر گزارتر خواهد بود.

من 5 سال عضو کانون بودم و ازمون می دادم . ازسال نهم وارد کانون شدم و تا سال دوازدهم در آزمون ها شرکت می کردم و یک سال پشت کنکور ماندم و در آزمون ها شرکت کردم. میانگین  ترازی من در4 سال اول 6200 بود ولی درسال پنجم به  6800رسیدم.


دلیل این که یک سال پشت کنکور ماندی چی بود؟

من به رشته پزشکی بسیارعلاقه داشتم و می خواستم در رشته پزشکی قبول شوم اما با توجه به رتبه ای که کسب کرده بودم نمی توانستم قبول شوم و خانواده با من خیلی صحبت کردند و من را متقاعد کردند تا یک سال پشت کنکور بمانم و درس بخوانم.


چه دلایلی وجود داشت که سال اول موفق نشدید؟

درسال اول  تست خیلی کمی حل می کردم  و اصلا در جو کنکور قرار نداشتم .جو خانواده ما هم اصلا کنکوری نبود و هیچ کسی در خانواده ما دنبال رشته پزشکی و کنکور نبود  و این جو در من تاثیر می گذاشت.


درصد های اختصاصی دو کنکورشما چگونه بود ؟

سال 99:

زیست50درصد – شیمی40درصد – فیزیک30درصد -  ریاضی60درصد

سال 1400:

زیست70درصد – شیمی65درصد – فیزیک50درصد – ریاضی20درصد


روش مطالعه شما در درس زیست شناسی چگونه بود؟

سال دوم که پشت کنکور بودم چون روی درس نامه و مطالب کتاب مسلط بودم. تست های بسیار زیادی حل می کردم و از داخل تست ها نکات مهم را یادداشت می کردم و خلاصه نویسی را انجام می دادم.

 

درصد های عمومی دو کنکور شما چگونه بود ؟

سال 99: 

ادبیات40درصد – عربی 60درصد – زبان50 درصد – دینی50درصد 

سال 1400:

ادبیات50درصد – عربی78درصد – زبان75درصد – دینی70درصد 

 

روش مطالعه شما در درس عربی چگونه بود؟

من در ابتدا روی نکات ترجمه تمرکز کرده بودم و تست های بسیار زیادی حل کرده بودم و کاملا مسلط شده بودم . برای نکات قواعد  خلاصه نویسی را انجام میدادم و باعث می شد تا در آزمون ها پیشرفت کنم .

 گفت و گوی حمیدرضا اکبریان با قهرمان پیشرفت علی بدوی

برنامه ریزی را در طی دوهفته چگونه انجام می دادید؟

در طی دوهفته مطابق برنامه راهبردی آزمون برنامه ریزی می کردم و درس ها را مطالعه می کردم و تست خیلی زیادی حل می کردم. معمولا هرروز زیست در برنامه ام داشتم و می خواندم و تست می زدم .هرشب مسائل شیمی را در برنامه خود داشتم و حل می کردم و پس از پایان برنامه درسی خود 10 تست قرابت معنایی حل می کردم.


از دفتر برنامه ریزی و خودآموز استفاده می کردید؟

 بله استفاده می کردم و برای من خیلی مفید بود چون کامل نقاط قوت و ضعف خود را در برنامه مطالعاتی پیدا می کردم و برای هفته آینده جبران می کردم. از کتاب خود آموز شب های آزمون استفاده می کردم و تست هایی که در آزمون های قبلی نزده بودم و یا غلط حل کرده بودم  را مرور می کردم و همین کتاب به من کمک زیادی کرد تا تعداد غلط های خود را در آزمون کاهش دهم .


روش مطالعه شما در آزمون های جمع بندی چگونه بود ؟

 این آزمون ها مانند لکه گیری می باشد و برای من باعث می شد تا تمام نقاط ضعف خود را برطرف کنم و به نقطه قوت تبدیل کنم .در این آزمون ها از کتاب های جمع بندی کانون استفاده می کردم تا بتوانم  جمع بندی کاملی برای درس ها داشته باشم.

  

از کدام کتاب های کانونی استفاده می کردید؟

کتاب های جمع بندی- زرد عمومی و اختصاصی- سه سطحی و آبی

 

توصیه ای به دانش آموزان دارید ؟

دانش آموزان باید برای هدفی که دارن تمام تلاش خود را بکار بگیرند و با همت خود از تمام مشکلات پیش روی خود بگذرند و مطمئن باشند که به هدف خود می رسند.

مصاحبه کننده: حمیدرضا اکبریان


قهرمان پیشرفت، نفیسه قلی پور، از رتبه ی 3951 تا رتبه ی 607

Menu