گفت و گوی محبوبه احمدیه با قهرمان پیشرفت متین نصرالهی

سال اول خیلی به خودم مطمئن بودم . همه دوستان خانواده و معلم‌ها انتظار رتبه خیلی خوبی رو از من داشتند . می‌خواستم در سال دوم ثابت کنم که من هم می‌توانم و به هدفم می‌رسم

گفت و گوی محبوبه احمدیه با قهرمان پیشرفت متین نصرالهی

متین نصرالهی در یک نگاه

نام شهر: پیرانشهر

نام مدرسه: صدوقی

رتبه‌ی کنکور 99 : ۵۴۰۰ تجربی و ۲۸۰۰ زبان- منطقه ­ی 3

رتبه‌ی کنکور1400 : ۷۴۶ تجربی و ۳۰۴ زبان - منطقه­ ی 3

سال‌های حضور در کانون: دهم تا دوازدهم و یک سال پشت کنکور، به مدت 4 سال، 94 آزمون

میانگین تراز 1400: 6551

رشته‌قبولی: دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان - سنندج

تحصیلات و شغل پدر: کارمند کمیته امداد

تحصیلات و شغل مادر: خانه دار

  

فکر می‌کنید چه دلیلی داشت که سال اول نتوانستید به هدف خودتان برسید؟

سال اول خیلی خودم رو با بقیه مقایسه می کردم . خیلی به آینده به روز کنکور و به کارهایی که قراراست بعد این که قبول بشوم و انجام بدهم فکر می کردم و این باعت می شد لحظه ها را از دست بدهم و بیشتر توی رویا باشم تا لحظه موجود و واقعیت موجود. اوایل سال خیلی منبع عوض کردم و تعدد منابع هم به من ضرر رساند . ولی با این اوضاع تراز و رتبه هایم نشان می  داد که می توانم قبول بشوم . اما جلسه کنکور خیلی استرس داشتم و کنکور رو خراب کردم .

سال اول خیلی به خودم مطمئن بودم . همه دوستان خانواده و معلم ها انتظار رتبه خیلی خوبی رو از من داشتند . می خواستم در سال دوم ثابت کنم که من هم می توانم و به هدفم می رسم. اگر  امسال پشت کنکور نمی ماندم همیشه احساس می کردم که یک کار ناتمام دارم . خیلی زحمت کشیده بودم اگه ان را به ثمر نمی رساندم، همه تلاش هایم به باد می رفت.

 

نظر خانواده برای اینکه دوباره کنکور بدهید چه بود؟ 

خانواده موافق بود که دوباره پشت کنکوری بشوم چون از وضعیت من خبر داشتند. من همیشه جز رتبه های برتر شهر بودم و نشان داده بودم که ظرفیتش را دارم . فکر کنم یکشنبه جواب کنکور سال اولم امد  و من شنبه هفته آینده اش شروع به درس خواندن دوباره کردم بدون این که یک ثانیه به این فکر کنم که انتخاب رشته کنم و بروم.

 گفت و گوی محبوبه احمدیه با قهرمان پیشرفت متین نصرالهی

امسال با چه چالش‌هایی روبه‌رو بودید؟

یکی از چالش ها این بود که برایم خیلی سخت بود که هضم کنم که قبول نشده ام. من که  انتظار سه رقمی شدن رو از خودم داشتم 5400 شدم . پشت کنکوری های 1400 ، به دلیل تعویق کنکور 99 ، فقط یه ماه استراحت کرده بودند. به همین دلیل ساعت مطالعه بالا داشتن سخت بود .

 

کدام درس ها نقطه قوت تو بود؟

درس دینی و زیست من به نسبت درس های دیگه قوی تر بود. برای دینی آیات و احادیث رو مرتب هر روز می خواندم و حفظ کرده بودم. برای زیست نکته نویسی و حاشیه نویسی کتاب انجام داده بودم و حدود 13400 تست فقط برای زیست کار کردم.

 

 اگر در درسی نحوه مطالعه را تغییر داده اید بگویید که این تغییر به چه صورت بوده است؟

برای ریاضی درصدهایم نوسان داشت . فیلم آموزشی استفاده کردم و وضعیتم بهبود پیدا کرد.

 

چطور با کانون آشنا شدید؟

از طریق یکی از دوستانم با کانون آشنا شدم و از دهم در آزمون ها شرکت می کردم . مهم ترین ویژگی کانون به نظرم برنامه راهبردی  و سوالات منطبق بر سختی سوالات کنکور هست .

 

برنامه ریزی را در طی دو هفته چگونه انجام می دادید؟

هفته اول بیشتر درس ها رو یاد می گرفتم و تست زنی رو شروع می کردم و در هفته دوم تست زنی رو ادامه می دادم و درس ها رو مرور می کردم .

 


 تحلیل آزمون را چه زمانی آغاز می کردید و به چه مواردی دقت می‌کردید؟

2 تا 3 ساعت تحلیل را روز جمعه آزمون انجام می دادم بقیه را به روز شنبه موکول می کردم . همه سوالات رو بررسی میرکردم اما به سوالات نادرست و نزده بیشتر بها می دادم . من یک دفتر تحلیل آزمون داشتم که سوالات محاسباتی که نکته داشت یا اشتباه حل کرده بودم را وارد آن می کردم . نکات تشریحی را هم روی برگه های کوچک می نوشتم و در طول هفته مرور می کردم .

  

از چه مطالبی در سایت و مجله آزمون استفاده می‌کردید؟

برای دیدن رتبه های برتر و بررسی کارنامه از سایت کانون استفاده می کردم. مصاحبه با رتبه های برتر و قهرمانان پیشرفت را می خواندم . قهرمانان پیشرفت معمولا نسبت به رتبه های برتر به صورت واضح تر و با جزئیات بیشتر به سوالات جواب می دادند و گفته هایشان به واقعیت بیشتر دانش آموز ها  نزدیک تر بود .

 

 دفتر برنامه ریزی داشتید؟

بله، من هر چهار سال دفتر برنامه ریزی داشتم و ساعت های مطالعه ام را در ان یادداشت می کردم و به صورت هفتگی ساعت مطالعه ام را مقایسه می کردم.


در دوران جمع بندی چگونه مطالعه می‌کردید و اگر از منابع کانون استفاده می‌کردید چه منابعی بودند؟

من در دوران جمع بندی از روش سه روز یک بار استفاده می کردم . هر دو روز یک آزمون عمومی کار می کردم و در روز سوم یک کنکور کامل از سال های قبل یا یکی آزمون های جمع بندی سال قبل کانون یا منابع دیگر می دادم. بقیه روز رو صرف تحلیل آزمون و یا ادامه درس های عقب مانده می کردم

  

فکر می‌کردید چنین رتبه ای بگیرید؟

من بعد از ظهر کنکور درصد گیری کرده بودم و به نسبت بقیه دانش آموز های سطح شهر وضعیت خیلی بهتری داشتم و انتظار دورقمی شدن و یا حداقل 300-200 داشتم . وقتی نتایج رو نگاه کردم مادرم پیشم بود . گفتم قبول شدم. 700 شدم. مادرم با گریه من را بغل کرد . اما من  تعجب کرده بودم. درصد های زیست شیمی و فارسی حدود 15-20 درصد پایین تر از محاسبات خودم  شده بودند.  دقیق آن چیزی نشد که می خواستم . خیلی سعی کردم پیش مادرم به روی خودم نیاورم و خوشحالی مادرم را خراب نکنم .

مصاحبه کننده: محبوبه احمدیه

 

قهرمان پیشرفت، یاسمن شمسیان، از رتبه ی 4497 تا رتبه ی 1850

قهرمان پیشرفت، امیرحسین بهروز، از رتبه ی 9679 تا رتبه ی 1855

Menu