گفت و گوی محمدرضا خسروی با قهرمان پیشرفت محمد بهزادی نژاد

از لحاظ روحی و روانی انسان نیاز به پدر و مادر دارد. اگر یک آزمون رو خراب می‌کردم من را دلداری می‌دادند و می‌گفتند اشکالی ندارد و ان شاالله در آزمون بعدی جبران می‌کنی

گفت و گوی محمدرضا خسروی با قهرمان پیشرفت محمد بهزادی نژاد

محمد بهزادی نژاد در یک نگاه

کنکور سال 1399 : رتبه 4646 منطقه 3 

کنکور سال 1400 : رتبه 426 منطقه 3 

رشته ی قبولی : پزشکی دانشگاه جندی شاپور 

 

از چه سالی به کانون امدی و از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتی؟

از کلاس پنجم کانون بودم و وقتی وارد شدم زیاد تراز خوبی نداشتم و دقیق یادم نیست چند بودم و یک مدت آزمون های کانون را شرکت نمی کردم. ولی از سال یازدهم که دوباره شروع به آزمون دادن کردم، ترازم حدود 6000 بود.

 

نمره‌های کنکور شما در هر دو سال چگونه بود؟

سال 99 : فارسی 16  عربی 62   دینی 58   زبان 13  ریاضی 45  فیزیک 45  زیست 60  شیمی32  زمین0

سال 1400: فارسی 53  عربی95  دینی 87   زبان 41  ریاضی 20  فیزیک 67  زیست 68  شیمی 62  زمین0


از چه زمانی دوباره شروع به درس خواندن کردید؟

من از همان کلاس اول ابتدایی درس هام رو می خواندم البته نه به قصد کنکور. ولی کلا دانش آموز درس خوانی بودم و نمراتم اکثرا 20 بود. از سال دهم به بعد به طور جدی برای کنکور شروع  به درس خواندن کردم و زمانی را اصلا هدر نمی دادم.یک نکته ای که هست بعضی از خانواده ها بچه ها رو از همان ابتدا ،یعنی از دبستان، مجبور می کنند برای کنکوری خواندن که اشتباه هست و استرس اضافی دادن به بچه ها می باشد.


وضعیت ساعت مطالعه‌ی شما در این سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم چگونه بود؟

من قبل از این که پشت کنکور بمانم حدودا 10 الی 12 ساعت درس می خواندم. ولی در سالی که پشت کنکور بودم به دلیل نداشن یه سری کلاس ها ساعت مطالعه ام به 12 تا 14 ساعت رسیده بود.


وقتی آزمون‌ها در دوران کرونا غیرحضوری شد عملکرد شما چگونه بود؟

عملکرد من با قبل از کرونا اصلا هیچ تغییری نکرد و بحث تقلب و این طور موارد برایم اصلا معنی نداشت و در ساعات مطالعه ام هم اصلا هیچ تغییری ایجاد نشد . البته به علت غیر حضوری شدن ها آموزش، برای هر درس زمان اضافه هم می آوردم.


تحلیل آزمون‌ها را چگونه انجام می‌دادید؟

اولین نکته ای که رعایت می کردم این بود که تحلیل آزمون رو همان روزی که آزمون می دادم، در زمانی که پاسخ نامه ها می آمد، انجام می دادم و به روز بعد موکول نمی کردم . اول غلط ها و نزده ها رو بررسی می کردم و بعد دور ان سوالات دایره می کشیدم و می گذاشتم برای روزی که نیاز به دوره بود، مطالعه می کردم . سوالاتی رو هم که درست زده بودم یک بار دیگه از پاسخ نامه جوابش رو نگاه می کردم اگر راه حل کوتاه تری داشت یاد بگیرم.


در مسیر کنکور زمان هایی بود که خسته شوی یا این که از تصمیمی که گرفتی پشیمان بشوی؟

این اتفاق معمولا برای اکثر بچه های پشت کنکوری می افتد. ناامید می شوند ،پشیمان می شوند،درگیر فشار روحی و روانی وارد می شوند و ...در این مورد تاثیرخانواده برای جلوگیری از این وضعیت خیلی تاثیر دارد. روحیه ای که خانواده به من می داد و از طرفی خودم با خودم هم خلوت می کردم و سعی می کردم افکار منفی رو دور بریزم ، که توانستم از این  وضعیت بگذرم.

 از لحاظ روحی و روانی انسان نیاز به پدر و مادر دارد. اگر یک آزمون رو خراب می کردم من را دلداری می دادند و می گفتند اشکالی ندارد و ان شاالله در آزمون بعدی جبران می کنی و به من اعتماد به نفس می دادند. برای من شرایط رو فراهم می کردند و فضای خانه رو آرام می کردند. هر کتابی نیاز داشتم برایم تهیه می کردند و هر کلاسی که لازم بود شرکت کنم شرایط شرکت کردن را برایم مهیا می کردند و  در کل پشتوانه خوبی برای من بودند.


در سال آخر زمانی برای استراحت و تفریح در نظر گرفته بودی؟

بعضی روز ها با خانواده بیرون می رفتیم و اوقاتی را با خانواده می گذراندم . معمولا این کار را در جمعه های بعد از آزمون انجام می دادیم. و گاهی اوقات با دوستانم سالن می گرفتیم و فوتبال بازی می کردیم. 

 

روش درس خواندن شما چگونه بود؟

به طور کلی هم در دروس عمومی و هم در دروس اختصاصی اول متن کتاب درسی رو مطالعه می کردم و اگر مشکلی در یک قسمت داشتم ، به سراغ درس نامه ی می رفتم و درس نامه ی را می خواندم و بعد شروع  به تست زدن می کردم. در دروس اختصاصی مثل ریاضی  و فیزیک نکات مهم را در دفتری جداگانه می نوشتم و ان نکات را نزدیک تایم آزمون مطالعه می کردم.


برنامه‌ی شما در روش سه روز یک بار و بعد از اینکه آزمون می‌دادید چه بود؟

من در سال 99 این کار رو سه روز یک بار یا چهار روز یک بار انجام می دادم و در همان زمان تحلیل ها را انجام می دادم.

ولی در کنکور 1400 این کار را از اردیبهشت شروع کردم و این بار به جای سه روز یک بار، هر روز آزمون می دادم. چون دستم خیلی پر بود و می توانستم آزمون را بزنم و نحلیل و مرور هم کنم  .


در هفته‌ی منتهی به کنکور چه کار کردید؟

من در ان هفته هر روز یه کتاب را مرور می کردم 


برای دانش‌آموزانی که می خواهنندمثل شما موفق باشند، چه پیشنهادی دارید؟

این که با قدرت درس بخوانید و نا امید اصلا نشوید. اگر ناامید شدید می توانید با خانواده صحبت کنید و نگذارید که افکار منفی به شما غلبه کند.

مصاحبه کننده: محمدرضا خسروی


قهرمان پیشرفت، عارف محمدزاده، از رتبه ی 55326 تا رتبه ی 753

قهرمان پیشرفت،مبین محمودپور، از رتبه ی 3600 تا رتبه ی 841

قهرمان پیشرفت، علی مهرسعادتی، از رتبه ی 1942 تا رتبه ی 222

Menu