گفت و گوی پرستو قربانی با قهرمان پیشرفت عارف محمدزاده

دلیل اصلی کنکور دادن مجدد من عدم تحقق اهدافی بود که در ذهن داشتم .بنابراین تصمیم بر این گرفتم که مجدد کنکور بدهم.

گفت و گوی پرستو قربانی با قهرمان پیشرفت عارف محمدزاده

عارف محمدزاده در یک نگاه

نام شهر : منطقه پاچنار خرم آباد

نام مدرسه : دبیرستان شاهد

رتبه سال 1399 : 55326 رشته تجربی منطقه 2

رتبه سال 1400 : 753 رشته انسانی منطقه 2

سال های حضور در کانون : 2 سال

رشته قبولی : آموزش جغرافیا ، دانشگاه علامه طباطبایی خرم آباد

تحصیلات و شغل پدر : دیپلم انسانی ، آزاد

تحصیلات  و شغل مادر : دیپلم تجربی ، کارمند بیمارستان تامین اجتماعی

 

 

لطفاخودتان را کامل معرفی کنید:

عارف محمدزاده ام . ساکن منطقه پاچنار خرم اباد. بنده در دوران دبیرستان با وجود عدم سهمیه جانبازی در دبیرستان شاهد تحصیل کردم و در سال منتهی به کنکور در رشته تجربی کنکور دادم و رتبه 55326  را کسب کردم و سال بعد از فارغ التحصیل شدن هم در رشته انسانی کنکور دادم که موفق به کسب رتبه ۷۵3 منطقه ۲ شدم و در حال حاضر در رشته اموزش جغرافیا در دانشگاه علامه طباطبایی خرم اباد مشغول به تحصیل هستم.

 

دلیل اینکه مجدد کنکور دادی و در واقع پشت کنکور ماندید چی بوده ؟

دلیل اصلی کنکور دادن مجدد من عدم تحقق اهدافی بود که در ذهن داشتم. بنابراین تصمیم بر این گرفتم که مجدد کنکور بدهم.

 

نظر خانواده برای اینکه دوباره کنکور بدید چی بوده؟!

خانواده قطعا نقش کلیدی در موفقیت بنده را داشتند. چه از لحاظ مشاوره دادن و چه از لحاظ حمایت ذهنی و موافق بودن با تصمیم من برای کنکور مجدد.

 گفت و گوی پرستو قربانی با قهرمان پیشرفت عارف محمدزاده

فکر می کنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدید؟

بنظر بنده برای موفقیت هر شخص باید  تجربه کافی را داشته باشد بنده در سال اول با وجود شروع بسیار خوبی که داشتم نتوانستم بعد از عید پروسه را به سرانجام برسانم و به نوعی کنکور از دستم در رفت.

  

امسال به چه چالش هایی روبه رو بودی!؟

چالش اصلی برای کنکور مجدد فشار های روانی است که از طرف اطرافیان(اقوام دوستان...)به فرد وارد می شود و هرکس که توانایی این را داشته باشد که انها را کنترل کند بخش عمده ایی از راه را رفته است.

 

نقاط قوت تو در اختصاصی ها چه درسی بود؟

در دروس اختصاصی نقطع قوت من درس اقتصاد بود که با روش درست مطالعه و تست زدن ، در نهایت منجر به ۱۰۰ زدن ان در کنکور سراسری شد

 

اگر در درسی نحوه مطالعه را تغییر داده اید بگویید که این تغییر به چه صورت بوده است!؟

تغیرات که هم در نوع مطالعه بود و هم در نحوه تست زدن و تعداد تست ها. ولی به نظرم اصلی ترین تغیر من همان تجربه کسب شده از سال قبل بود و توانایی مدیریت کردن پروسه کنکور تا خود کنکور در سال دوم.

 

چطور با کانون آشنا شدید ؟

تعداد زیادی از دوستان بنده در سال های قبل از‌کنکور و سال کنکور در کانون عضو بودند و موفقیت انها در امر تحصیل باعث شد که بنده هم به تحقیق در مورد کانون بپردازم ودر نهایت برای کسب موفقیت، ۲ سال ۱۳۹۹و۱۴۰۰را در کانون عضو شدم .

مهم ترین ویژگی ازمون های کانون اولا جامع اماری بالا و سپس سطح استاندارد سوالات است . مهم تر از همه برنامه ریزی علمی است که پشت این آزمون ها وجود دارد. 

 

برنامه ریزی را در طی دو هفته چگونه انجام می دادید؟

هفته اول را به مطالعه و خلاصه نویسی از دروس و هفته دوم به تست زدن و مرور دروس قبلی و پنجشنبه های قبل از ازمون را در صفحه شخصی ازمون شبیه سازی شده کانون را انجام می دادم

 

تحلیل آزمون را چه زمانی آغاز می کردید و به چه مواردی دقت می کردید؟

تحلیل ازمون بسیار مهم است و برای من در واقع به اندازه خود ازمون یا حتی بیشتر از ان اهمیت داشت. عصر های جمعه بعد از ازمون یا شنبه با دقت فراوان انجام می دادم و حتی برای ان دفتر هم داشتم و روند ازمون ها را در ان ثبت و برسی می کردم.

 

از چه منابعی از کانون استفاده می کردید؟

کتاب های سه سطحی را در زمان جمع بندی و کتاب های زرد را برای تکمیل و مطمئن شدن از یادگیری کامل دروس استفاده می کردم.

 

از چه مطالبی در سایت و مجله آزمون استفاده می کردید؟

حقیقت امر این است که بنده همواره مجله ها و قهرمانان پیشرفت را می خواندم و در خلوت خودم مطمئن بودم که یک روز هم من این مصاحبه را انجام می دهم . وقتی امروز دارم مصاحبه رو انجام می دهم به خودم افتخار می کنم که مسیر درستی را رفته ام.

 

فکر میکردید چنین رتبه ای بگیرید؟

در زمان کنکور به دلیل استرس بالا در دروس اختصاصی ، در درس ریاضی تمرکز کافی را نداشتم .ولی با تجربه کافی که در کانون با دست اورده بودمف توانستم ان را مدیریت کنم و سراغ درس بعدی رفتم و پس از به دست اوردن تمرکز ، دوباره برگشتم و ریاضی را به راحتی حل کردم. بعد از کنکور با وجود استرس های زیاد به خودم مطمئن بودم که رتبه خوبی را کسب می کنم. در لحظه اعلام نتایج وقتی نفرات برتر را معرفی کردند پدرم به من مدام زنگ می زد که منم نتیجه ها را چک کنم. نتیجه را خودم از سایت سنجش گرفتم از شدت استرس خیال کردم رتبه ام ۷هزار شده و با ناراحتی گفتم امسال هم نشد. تا این که مادرم با همون روش همیشگیش یعنی جدا کردن ۳ رقم سه رقم گفت که ۷۵۲ شدم و بعد از مطمئن شدن فقط یادم است  که داد می زدم و بالا و پایین می پریدم. خیلی حس خوبی بود.

توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

من خودم از تراز های بسیار پایین شروع کردم در واقع زیر .۴۵۰۰ ولی بالا امدم. شما هم فقط نا امید نشوید. یعنی اگر حس ناامیدی به سراغ شما آمد سعی کنید از آن دوری کنید چون موفقیت به شما نزدیک است .


نظرتان در مورد آزمون های دوران جمع بندی؟

ازمون های جمع بندی را برای خودم دقیقا مانند کنکور می دانستم و می گفتم اگه خراب کنم یعنی کنکور رو هم خراب می کنم و جالب این که نتایج این آزمون ها دقیقا مانند کنکور سراسریم شد.

 

فردخاصی الگوی شما بود؟

الگویی اصلی من نه تنها پروسه کنکور بلکه در کل زندگی یکی از طراحان سوالات زیست شناسی کانون است. دکتر سید پوریا طاهریان عزیز کسی که انسانی بزرگ با قلبی بزرگ تر است که فقط می توانم به ایشان بگویم : ممنون اقا دکتر که بودی. و ارزوی بهترین ها را برایشان دارم، هرجا که هستند


توصیه آخر:

نکته اصلی آزمون های کانون این است که به دانش اموزان مسیر درست رو نشان می دهد. پس اگه در یک ازمون تراز و رتبه خوبی به دست نیاوردید، ادامه بدهید و این ادامه دادن است که شمارا به موفقیت می رساند.

مصاحبه کننده: پرستو قربانی


قهرمان پیشرفت،مبین محمودپور، از رتبه ی 3600 تا رتبه ی 841

قهرمان پیشرفت، علی مهرسعادتی، از رتبه ی 1942 تا رتبه ی 222

Menu