گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت مبین محمودپور

در ابتدا پدر و مادر بنده نظر مساعدی درباره پشت کنکور ماندن بنده نداشتند ولی در ادامه با دیدن همت و تلاش من برای رسیدن به هدفم ان‌ها هم از من حمایت کردند

گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت مبین محمودپور

مبین محمودپور در یک نگاه

رتبه در سال99:    3600

رتبه در سال1400 :    841

تحصیلات  و شغل پدر: لیسانس شیمی ، دبیر     

تحصیلات  و شغل مادر:  لیسانس فیزیک، مدیر مدرسه    

رشته قبولی:  دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل 


از چه طریقی باکانون آشنا شدی؟چند سال عضو کانون بودی؟میانگین ترازی شماچند بود؟ 

بنده از طریق دوستان و اشنایان خود با کانون اشنا شدم و از ان جایی که یکی از فامیل های ما هم از کانون نتیجه خوبی گرفته بود در کانون ثبت نام کردم .بنده به مدت 4 سال عضو کانون بودم و در سال اول کنکور میانگین ترازم 6400 شد و در سال دوم میانگین تراز من 6750 شد.


دلیل اینکه یک سال پشت کنکور ماندی چی بود؟

 من با یک هدف به رشته تجربی امدم. ان هم رسیدن به رشته دندان پزشکی بود متاسفانه سال اول نتوانستم به رشته دلخواهم برسم و خیلی دلسرد شدم تا ان جایی که حتی اطرافیان من هم می گفتند پشت کنکور نمان و یک رشته دیگر را انتخاب کن و برو ولی من به خودم مسلط شدم و با تلاش چند برابر دوباره درس خواندن را شروع کردم تا بتوانم به رشته مورد علاقه ام برسم.


نظرخانواده درمورد اینکه یک سال پشت کنکور بمانید چه بود؟ 

در ابتدا پدر و مادر بنده نظر مساعدی درباره پشت کنکور ماندن بنده نداشتند ولی در ادامه با دیدن همت و تلاش من برای رسیدن به هدفم ان ها هم از من حمایت کردند و تا اخرین روز پشت کنکور ماندنم، از من حمایت کردند. واقعا نقش بزرگی در رسیدن من به هدفم داشتند و جا دارد تشکر صمیمانه ای از ان ها بکنم.

گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت مبین محمودپور

چه دلایلی وجود داشت که سال اول موفق نشدید؟

 در سال اول با برنامه کانون به پیش نرفتم و هم چنین ساعت مطالعه ی ثابتی نداشتم و همین عوامل باعث شد سال اول به نتیجه دلخواه خود نرسم ولی در سال دوم با رعایت نظم و پیش بردن درس ها با برنامه راهبردی توانستم پیشرفت نسبتا خوبی بکنم و به نتیجه دلخواهم برسم.


درصد های اختصاصی کنکور99شماچگونه بود ؟

زیست42درصد ، فیزیک42درصد ،  شیمی32درصد ف ریاضی58درصد


درصد های اختصاصی کنکور1400شما چگونه بود و روش مطالعه شما در این درس ها چگونه بود؟ 

درصد های من در کنکور 1400 بدین ترتیب بود:ریاضی 25 , فیزیک 67 , شیمی 62 , زیست 60 درس زیست را روزانه می خواندم بعد از روخوانی و تدریس معلم تست اموزشی می زدم و بعد از مدتی به منظور تثبیت درس تست زمان دار می زدم .درس شیمی را با علاقه می خواندم و روزانه امتحان می دادم و خیلی برای این درس تست زمان دار کار کردم .مخصوصا تست هایی در خصوص حلیات شیمی کنکور. درس فیزیک را با جزوه و کلاس به پیش می بردم و همانند درس شیمی روزانه برای ان تست زمان دار می زدم. درس ریاضی را از چند منبع مختلف کار می کردم و امسال به دلیل سختی سوالات ریاضی کنکور نتوانستم در این درس به نتیجه دلخواهم برسم.


درصد های عمومی کنکور99شما چگونه بود ؟

ادبیات40درصد  ، عربی64درصد ،  دینی72درصد ف زبان32درصد


درصد های عمومی کنکور1400شما چگونه بود و روش مطالعه شما در این درس ها چگونه بود؟

درصد های عمومی من در کنکور 1400 به این صورت بود:ادبیات 48 ,عربی 78 ,دینی 71 ,زبان 72 درس ادبیات را از طریق کتاب های موضوعی می خواندم و البته به همراه ان لغات مهم و بیت های مهم کتاب درسی را نیز می خواندم. مهم ترین منبع برای سوالات درس ادبیات همان سوالات کانون برای من بود.

درس عربی را از روی کتاب می خواندم و بعد از تسلط بر کتاب برای ان مباحث تست اموزشی و زمان دار می زدم .

مهم ترین منبع من برای دینی کنکور سوالات کانون و استاد عزیزمان اقای نژادنجف بود. وقتی بر کتاب درسی مسلط می شدم تست های مربوط به ان بخش را هم می زدم تا اموخته هایم کامل تر شود.

درس زبان را توسط استاد عزیزم اقای محرابی می خواندم و در کنار ان لغت ها و گرامر های مربوط به هر درس را روزانه مطالعه می کردم تا بتوانم از این درس درصد خوبی در کنکور کسب کنم.


برنامه ریزی را در طی دوهفته چگونه انجام می دادید؟

بعد از ازمون کانون سوالات را تحلیل می کردم و بعد اندکی استراحت، برنامه ای برای دو هفته می نوشتم. البته این برنامه مطابق برنامه ازمون های کانون بود. در برنامه ام همه چیز را در نظر می گرفتم و زمان هایی را هم برای جبران دروس عقب مانده اختصاص داده بودم.


از دفتر برنامه ریزی و خودآموز استفاده می کردید؟ 

بله .دفتر برنامه ریزی و خوداموز گامی برای بهتر کردن خودم بود. بعد تحلیل ازمون ها نکات سوالات مهم کانون را یادداشت برداری می کردم و از آن ها در ازمون های جامع استفاده می کردم.

 

روش مطالعه شما در آزمون های جمع بندی چگونه بود ؟

 در ازمون های جمع بندی از نکاتی که در طول ازمون های کانون نوشته بودم استفاده می کردم. هم چنین مهم ترین منبع من برای این ازمون ها سوالات خود کانون بود که در ازمون های قبلی امتحان داده بودم.

 

از کدام کتاب های کانونی استفاده می کردید؟

از کتاب های ابی و مخصوصا کتاب های سه سطحی کانون استفاده می کردم.

 

خاطره ای از روز کنکور یا زمان اعلام نتایج  دارید؟

روز کنکور مثل همه روز های دیگه از خواب بلند شدم و صبحانه ی سبکی خوردم سپس اماده شدم تا به جلسه آزمون بروم. مادرم خیلی نگران بود و خودم هم کمی استرس داشتم ولی با این وجود با خونسردی رفتار کردم و با مادرم خداحافظی کردم. وقتی به محل ازمون رسیدم پدرم من را در اغوش گرفت. احساس کردم که خیلی استرس دارد که مثل سال قبل نتیجه دلخواهم را نگیرم. به پدرم دلداری دادم و گفتم تمام تلاشم را می کنم تا امروز به رویای خودم برسم سر جلسه کنکور با خونسردی امتحان دادم و در زمان اعلام نتایج خانه ما غرق در خوشی و شادی بود و می توانم بگویم بهترین روز زندگی من بود.


توصیه ای برای دانش آموزان دارید ؟ 

شکست خوردن اخر راه نیست. ادم موفق کسی هست که چه در صورت شکست چه در صورت پیروزی به تلاشش ادامه بدهد و هی چوقت نا امید نشود. به شما دانش اموزان عزیز توصیه می کنم تا اخرین لحظه به تلاش خود ادامه دهید و دست از تلاش نکشید.

مصاحبه کننده: امین جماعتی


قهرمان پیشرفت، علی مهرسعادتی، از رتبه ی 1942 تا رتبه ی 222

Menu