گفت و گوی سارا تقوی با قهرمان پیشرفت طناز درخشنده

خدمت شما صادقانه عرض می‌کنم تنها دلیل این که من یک سال پشت کنکور ماندم عدم تلاش جدی ونداشتن برنامه ریزی و جدی نگرفتن کنکور 99 بود. که شیوع بیماری کرونا هم در این مسئله خیلی دخیل بود...

گفت و گوی سارا تقوی با قهرمان پیشرفت طناز درخشنده


طناز درخشنده در یک نگاه :

شهر:دورود

سال های حضور در کانون: یازدهم و دوازدهم و 1 سال فارغ التحصیلی

رتبه کنکور سال 99: 3178 منطقه 

رتبه کنکور سال 1400 : 576 منطقه

رشته قبولی: دبیری دانشگاه فرهنگیان 

درصد های سال 99                               درصد های سال 1400  

ادبیات:15                                             ادبیات:30

عربی:40                                            عربی:55:

دینی:48                                               دینی:71:

زبان:3                                               زبان:12

ریاضی:27                                           ریاضی:16

اقتصاد:76                                            اقتصاد:100

علوم فنون:32                                      علوم و فنون:45

عربی:29                                               عربی:90

تاریخ جغرافیا:20                                 تاریخ جغرافیا:39

جامعه شناسی: 73                                   جامعه شناسی:78

فلسفه منطق: 10                                     فلسفه منطق:21

روان شناسی: 81                                    روان شناسی:83  

 

دلیل این که پشت کنکور ماندید؟

خدمت شما صادقانه عرض می کنم تنها دلیل این که من یک سال پشت کنکور ماندم عدم تلاش جدی ونداشتن برنامه ریزی و جدی نگرفتن کنکور ۹۹ بود. که شیوع بیماری کرونا هم در این مسئله خیلی دخیل بود.

 

نظر خانواده برای اینکه پشت کنکور بمانید چه بود؟

خانواده بامن موافق بودند که برای رسیدن به هدفم یک سال پشت کنکور بمانم و من این  اطمینان را داشتم که حتما در سال آینده موفق می شوم  و خانواده هم در این زمینه مرا حمایت ویاری کردند.

 

فکر می کنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدید ؟

من هم مثل بسیاری از کنکوری ها درسال اول کم کاری هایی داشتم که باعث شد به نتیجه دلخواهم نرسم  ودلیل عدم موفقیت من درسال اول این بود که  هیچ تلاشی نداشتم برنامه ریزی خوب و مطالعه مستمر نداشتم  ولی در سال دوم این موارد جبران شد در واقع یک سال ماندنم پشت کنکور برای جبران و رفع این موارد بود..

 

امسال با چه چالش هایی روبه رو بودی؟

در واقع با جالش جدی روبه رو نبودم تنها موردی که م یتوان اشاره کرد این بود که که مقداری با مدیرت زمان مخصوصا برای عمومی ها مشکل داشتم ولی خب در دوران جمع بندی با استفاده از کتاب های زرد توانستم زمانم را به خوبی مدیریت کنم و حتی زمان اضافه هم می اوردم 

 

چگونه مطالعه می کردی؟

روش مطالعه برای همه درس ها یکسان نیست من  یک نمونه مثال می زنم:  مثلا برای درس اقتصاد من متن درس و متن درس نامه کتاب آموزشی را می خواندم در قسمت مسئله ها موقع خواندن، تست های آموزشی حل می کردم. و در هنگام تست زدن هم تلاشم این بود که تمام تست ها را حل کنم تا با تیپ های مختلف سوالات آشنا بشوم ودر آخر توانستم که درصد ۱۰۰ رو از این درس بگیرم. 

 برای درس عمومی مثل عربی خواندن قواعد و هایلایت کردن نکات مهم  ومرور ان ها و خواندن کلمات و ترجمه و زدن تست به طور زیاد خیلی به من کمک کرد از نظر من برای درس عربی باید زیاد تست زد. من توانستم که عربی اختصاصی رو ۹۰ درصد وعمومی رو نزدیک به ۶۰ درصد بزنم 

  

اگر نحوه مطالعه درسی را تغییر دادید بگویید؟

من در نحوه مطالعم تغییری ایجاد نکردم و همان روش را ادامه دادم اما با جدیت بیشتر.

  

از چه سالی وارد کانون شدید ؟

من از سال یازدهم وارد کانون شدم و معروف ترین موسسه بود که می شناختم و اکثر رتبه های خوب در شهر ما برای کانون بود و من تصمیم گرفتم که آزمون کانون شرکت کنم واز  دلایلی که باعث شد در کانون باشم این موارد بود: داشتن برنامه راهبردی خوب، سطح سوالات خوب ومعقول، شباهت سوالات به سوالات کنکور 

 گفت و گوی سارا تقوی با قهرمان پیشرفت طناز درخشنده

برنامه ریزی طی دوهفته چگونه انجام می دادید؟ 

برای هر آزمون تعداد دروسی را که قرار بود بخوانم را، بررسی می کردم و برنامه ریزی  دقیقی انجام می دادم .خیلی به این موضوع حساس بودم که برنامه ریزی دقیق باشد و به طور کامل با برنامه راهبردی پیش بروم به طوری که هم درس ها و متن کتاب را بخوانم  وهم به طور کامل برای درس ها تست بزنم. 

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید؟

تحلیل آزمون خیلی مهم هست. من بعداز ظهر آزمون یا اگر وقت نمی شد روز بعد تحلیل رو انجام می دادم و سوالات غلط و نزده و شک دار رو بررسی می کردم و پاسخ ها را از پاسخ نامه چک کرده و نکات جدید رو یادداشت می کردم. 

 

از چه منابعی از کانون استفاده می کردید؟

من از کتاب های دوران جمع بندی یعنی کتاب های زرد کانون و همچنین زرد عمومی استفاده کردم که برای دوران جمع بندی به من خیلی کمک کرد 

 

از روش های مدیریت زمان استفاده کردید؟

بله من از تکنیک های مدیریت زمان و استراتژی بازگشت و زمان های نقصانی  استفاده کردم که خیلی به من کمک کرد که در هر درس به نقطه متعادلی برسم. به این شکل که اول سوالاتی که به طور کامل بلد بودم  و دوم سوالاتی که شک دار یا زمان بر بودن و سوم سوالاتی که اصلا بلد نبودم. 

مدیریت زمان سر آزمون خیلی مهم است چرا اگر شما تمام سوالات را هم بلد باشید ولی نتوانید زمان را مدیریت کنید که به سوالات جواب دهید به ضررتان خواهد بود. یا این که برای درسی زمان زیادی وقت بگذارید ودرصد بالایی بگیرید و درسی دیگر را درصد پایینی بزنید، فایده ای ندارد وبه ضرر است.

 

فکر می کردید چنین رتبه ای بگیرید؟ روز کنکور مورد خاصی که پیش نیامد؟خاطره ای از زمان اعلام نتایج دارید؟ 

بله من انتظار چنین رتبه ای را  با توجه به تلاشی که کرده بودم داشتم. چون که مطالعه مستمر داشتم و نتایج آزمون ها هم خوب بود مطمئن بودم که به رشته مورد نظرم می رسم و مطمئن بودم که رتبه من سه رقمی می شود. 

در  روز کنکور مورد خاصی برای من پیش نیامد همه چیزی طبق روال پیش رفت و من قبل شروع آزمون در حیاط حوزه مقداری استرس داشتم ولی وقتی وارد حوزه شدم و دفترچه ها پخش شد اصلا استرسی نداشتم و نسبت به  اوضاع کامل مسلط بودم و این نتیجه آزمون های آزمایشی است که با تکرار و تمرین باعث شد که من در هر درس به تسلط برسم. 

در روز اعلام نتایج خیلی هیجان داشتم نزدیک به یک ساعت در سایت بودم تا توانستم جواب را بگیرم و با دیدن رتبه خیلی خوشحال شدم و خداروشکر کردم .

 

توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟ 

توصیه که میتوانم بکنم این است که در سال کنکورشان تمام تلاششان را بکنند چون یک سال سختی کشیدن برای رسیدن به هدف به ان لحظه شیرین اعلام نتایج می ارزد. واین که به تمام دروس توجه کنند و تمام دروس را به نقطه تعادل برسانند. چون درصد کنکور شما همان چیزی است که در آزمون ها و خانه داشته اید. 

از فضای مجازی فاصله بگیرید اگر هم استفاده می کنید در راستای کمک به درس هایتان  باشد. هیچ وقت ناامید نشوید چون بدترین حالت ممکن است. مطمئن باشید اگر تلاش کنید این تلاش شما بی نتیجه نخواهد ماند. و این که دوران جمع بندی را بسیار جدی بگیرید آزمونهای شبیه ساز را حتما کار کنید چون نتیجه ای که در این آزمون ها دارید تفاوتی با نتیجه کنکور ندارد. 

مصاحبه کننده: سارا تقوی


قهرمان پیشرفت، لیلا خسروی الوار، از رتبه ی 2900 تا رتبه ی 511

قهرمان پیشرفت، محمد صالحیان، از رتبه ی 8582 تا رتبه ی 676

قهرمان پیشرفت، سیدعلی حجازی، از رتبه ی 4963 تا رتبه ی 1027

Menu