گفت و گوی احمد بیکی با قهرمان پیشرفت پوریا دادورنژاد

سینوسی مطالعه می‌کردم. مثلا یک روز10 ساعت می‌خواندم و یک روز 4 ساعت می‌خواندم. مورد دیگر این که بیشتر درس نامه می‌خواندم و تست خیلی کم می‌زدم و این موارد باعث می‌شد که ...

گفت و گوی احمد بیکی با قهرمان پیشرفت پوریا دادورنژاد

 

نام دانش اموز : پوریا دادورنژاد

سال های حضور در کانون: یازدهم و دوازدهم و یک سال هم پشت کنکور

رتبه کنکور سال99:  13125 منطقه 2 

رتبه کنکور سال 1400:  586 منطقه 2 

رشته قبولی: پزشکی علوم پزشکی مشهد

شغل  و تحصیلات پدر: کارمند ادامه میراث فرهنگی، کارشناسی ارشد حسابداری

شغل و تحصیلات مادر: کارمنده اداره راه و شهرسازی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

شهر : بیرجند

درصد ها در کنکور 99 

ادبیات 21.4 عربی 34.7 دینی 29.4 زبان 41.7 ریاضی 32.3 فیزیک 34.5 شیمی 31.5 زیست 48.7 

درصد ها در کنکور 1400 

ادبیات 50.7 عربی 80.7 دینی 82.7 زبان 84 ریاضی 24 فیزیک 62.3 شیمی 57.2 زیست 73.4 

  

عواملی که باعث شد در سال اول موفق نشوی چه مواردی بودند؟

سینوسی مطالعه می کردم. مثلا یک روز 10 ساعت می خواندم و یک روز 4 ساعت. مورد دیگر این که بیشتر درس نامه می خواندم و تست خیلی کم می زدم  و این موارد باعث می شد که به بودجه بندی آزمون نرسم و تسلطم هم کافی نمی شد.

  

چه چیزی باعث شد مجدد شروع به خواندن کنی؟ از چه زمانی دوباره شروع کردی؟

چون فقط پزشکی می خواستم. همان سر جلسه کنکور می دانستم باید پشت کنکور بمانم اما توقع رتبه 13 هزار را نداشتم. در بدبینانه ترین حالت توقع رتبه 7000 را داشتم و  با دیدن رتبه ام بسیار ناامید شدم و چند روزی در شوک بودم. پدر و مادرم همه چیز را به خودم سپرده بودند و اصراری به کنکور مجدد نداشتند.

با حرف های مشاور و پدر و مادرم آرام تر شدم و از 1 مهر شروع کردم. در اولین ازمون، 18 مهر، تراز 6900 را اوردم و هر شب آمار و اطلاعات خودم را در دفتر برنامه ریزی ثبت می کردم.

 گفت و گوی احمد بیکی با قهرمان پیشرفت پوریا دادورنژاد

چالش هایی که در سال دوم با آن ها روبه رو بودی چه چیزی هایی بودند؟

بعد از آزمون 18 مهر که خوب شروع کرده بودم خودم و خانواده دچار کرونا شدیم و تا یک ماه چیزی نتوانستم بخوانم. زوج کتاب نیم سال اول که فیزیک یازدهم و شیمی دهم بود مرا دچار استرس کرد چون در این درس ها ضعیف بودم. مجبور شدم بعد از بهبودی ساعت مطالعه را از 9 ساعت که اول مهر بود به 11 ساعت برسانم. نصف تایم مطالعه را به بخش جدید و مابقی را به عقب افتادگی ها اختصاص می دادم. اما در زمان بیماری کرونایی که داشتم در ازمون ها غیبت نکردم و دو ازمون را شرکت کردم که تراز های 5700 و 5900 اوردم که بسیار ناامید شده بودم.در سی ابان که اوضاع بیماری بهتر شده بود تراز 6200 اوردم که در ازمون های بعدی تواستم اوضاع را مثل اول بکنم و ترازم به 6800 رسید.

اردیبهشت ماه پدرم بیمار شد و باید عمل می کرد و به مدت یک هفته تایم مطالعه ام به 5 ساعت رسید چون باید به بیمارستان می رفتم . اما یکی از بهترین نتایج ازمون را در همین هفته کسب کردم و در 3 اردیبهشت تراز 6900 اوردم. 

 

از چه منابع کانونی استفاده کردی؟

دفتر برنامه ریزی و کتب زرد جمع بندی . این کتاب کمک بسیار زیادی به من برای جمع بندی عمومی کرد . همیشه عمومی من بسیار پایین تر از اختصاصی بود و با این کتاب به روش سه روز یک بار که مطالعه کردم عمومی ها را برایم کامل جمع شد.

 

چطور با کانون آشنا شدی؟ مهم ترین ویژگی های آزمون کانون برایت چه بود؟

به نظر من بهترین ازمونی که می شود داد ، هم برنامه راهبردی و  هم جامعه آماری بالا و کارنامه های مختلف و هم سطح سوالات را در نظر گرفت، آزمون کانون است و به این خاطر به کانون امدم 

  

نقش پدر و مادر در این سال هایی که برای کنکور خواندی چگونه بود؟

خانوداده همیشه پشت و پناه من بودند . یک برادر یک و نیم ساله دارم که در سال کنکورم اوج سر و صدا و شلوغی برادرم بود. خانواده ام همیشه در سال کنکورم، برادرم را بیروم می بردند تا مزاحم من نشود. بعد از آزمون ها در مورد مشکلات و اهدافی که داشتم با پدر و مادرم صحبت می کردم که این کار بسیار کمک کننده بود.

 

چالش هایی که سر جلسه کنکور 1400 با ان ها روبه رو بودی چه چیزهایی بودند؟

استرس زیادی داشتم و زمانی که سوالات ریاضی را دیدم دچار استرس بیشتری شدم. در 40 دقیقه فقط به 5 سوال پاسخ دادم حتی می خواستم جلسه را ترک کنم اما با خود گفتم که من باید نتیجه زحماتم را بگیرم و به سراغ درس های دیگر رفتم و از روی ریاضی رد شدم. در استراتژی بازگشت توانستم دو سوال دیگر از ریاضی را پاسخ بدهم.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می دادی؟ روش تو برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

بعد از اینکه کارنامه می آمد یکی دوساعت استراحت می کردم سپس تک تک سوالات رو بررسی می کردم و در دفتر تحلیل آزمون یادداشت می کردم .هم چنین همه ی نکات مربوط به فراشناخت، این که کجا دچار استرس شدم، سوالات شک دار بود رفتارم چگونه باید باشد،  و حتی اینکه چه موقع بیدار شدم و نتیجه چطور بود، و این که حتی صبحانه چه خوردم و نتیجه چه شد را ،یادداشت می کردم.

هم چنین روش هایی که جدیدا  استفاده کرده بودم و نتیجه داده بود را یادداشت می کردم تا هفته های بعدی نیز از آن ها استفاده کنم.


از روش های مدیریت زمان در کنکور استفاده می کردی؟

در یک ماه مانده به کنکور در منزل به روش سه روز یک بار آزمون می دادم و از تکنیک های ضربدر و منها و هم چنین زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده می کردم و این تمرین در کنکور روی درس ریاضی به من کمک زیادی کرد.

 

از چه مطالبی از مجله و سایت کانون استفاده می کردی؟

همیشه از سخنان انگیزشی در سایت استفاده می کردم و شنبه های بعد از آزمون همیشه به سراغ مصاحبه های قهرمانان پیشرفت می رفتم و انگیزه می گرفتم .

 

در نیم سال اول به چه روشی جمع بندی کردی؟

در نیم سال اول برای  آمادگی در آزمون های جمع بندی بیشتر آزمون دادم و بازیابی کردم. یا این که بیشتر مرور سریع انجام دادم و با تست شروع به جمع بندی کردم و سوالات غلط آزمون های گذشته و کتاب های کمک درسی را مجددا حل کردم.

 

در سال دوم چه تغییری در روند مطالعه ایجاد کردی که باعث شد پیشرفت زیادی نسبت به سال گذشته داشته باشی؟

اول این که پیوسته درس خواندم. حتی روز هایی که بسیار خسته و ناامید بودم هم از درس دور نشدم، هر چند که کم بوده باشد. اما فاصله نگرفتم می دانستم که اگر پیوسته درس نخوانم و وقفه ایجاد شود چند وقتی زمان می برد تا دوباره به شرایط ایده ال برگردم.

دوم این که در این سال وقت زیادی با دوستانم نگذاشتم و سعی کردم که تمرکز خودم را حفظ کنم و این که سعی کردم در این سال بیشتر تست بزنم.


سخن پایانی با دانش اموزان:

به دانش آموزان توصیه می کنم دنبال این نباشند که یک شبه با یک کتاب یا به یک پکیج راه صد ساله را بروند. موفقیت و پیشرفت با صبر و حوصله است. انتظارات موهومی نداشته باشند و باید حوصله کنند و با صبر و تلاش حتما پیشرفت خواهند کرد. مطمئن باشند خداوند تلاش آن ها را می بیند و حتما پیشرفت خواهند کرد.

مصاحبه کننده: احمد بیکی


قهرمان پیشرفت، محمدرضا ویسی، از رتبه ی 2278 تا رتبه ی 743

Menu