گفت و گوی آذر قهرمانی با قهرمان پیشرفت فاطمه امرایی

با توجه این که به رشته‌ی پزشکی علاقه زیادی داشتم و به هیچ رشته ای غیر از پزشکی فکر نمی‌کردم ،همین موضوع باعث شد با توجه به همه‌ی سختی ها،پشت کنکور بمانم و معتقدم برای رسیدن به هدف باید همه‌ی سختی‌ها ر

گفت و گوی آذر قهرمانی با قهرمان پیشرفت فاطمه امرایی

فاطمه امرایی در یک نگاه

شهر: رومشكان

رتبه کنکور تجربی سال 99: 2636

رتبه کنکور تجربی1400: 944

قبولی در رشته : پزشکي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه 

سه سال عضو کانون :مقطع نهم ، سال دوازدهم و یک سال فارغ التحصیلی

تحصیلات پدر:کارشناسی ،شغل فرهنگی

تحیلات مادر:کارشناسی ،شغل معلم

 

دلیل این که پشت کنکور ماندید چه بود؟

با توجه این که به رشته ی پزشکی علاقه زیادی داشتم و به هیچ رشته ای غیر از پزشکی فکر نمی کردم ،همین موضوع باعث شد با توجه به همه ی سختی ها،پشت کنکور بمانم و معتقدم برای رسیدن به هدف باید همه‌ی سختی ها را به جان خرید.


نظر خانواده برای این که دوباره کنکور بدهید چه بود؟ چگونه شمارا در این سال همراهی کردند؟

پدر و مادرم  با من هم عقیده بودند و چون روحیات و علاقه من را می دانستند در این مسیر، نقش مشوق را داشتند به ویژه پدرم .ایشان سعی کردند تا جای ممکن نیازهای مرا براورده کنند  تا از این لحاظ مشکلی نداشته باشم. در این جا صمیمانه از پدر و مادر عزیزم تشکر و قدردانی می کنم.


فکر می کنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدی؟

سال اول تجربه ی کافی در خصوص مطالعه ی صحیح دروس را نداشتم،در واقع تا مقطع دوازدهم هیچ وقت به عنوان یک فرد کنکوری درس نخواندم ،به همین دلیل با رسیدن به سال کنکور و روبه رو شدن با حجم زیاد مطالب  و درس ها، دچار سردرگمی شدم و اصلا نمی دانستم چطور و چگونه درس بخوانم ،علاوه بر این ، امتحانات نهایی و مدرسه بیشتر وقت من را می گرفت.بنابراین سال اول تمام تمرکزم را روی معدل کتبی دیپلم گذاشتم و معدل من 19.26 شد.


امسال با چه چالش هایی رو برو بودی؟

چالش اصلی امسال من بیماری کرونا بود ،چون همیشه ترس ابتلا از بیماری  و دور شدن از فضای درس و جا ماندن از برنامه را داشتم . به همین دلیل خیلی کم بیرون می رفتم و خانواده هم بهداشت را بسیار رعایت می کردند ولی متاسفانه 23روز مانده به کنکور کرونا گرفتم وبهترین و مهم ترین روزهای جمع بندی را از دست دادم ساعت مطالعه ی من روزانه به کمتر از سه ساعت رسید و من ضربه ی بزرگی خوردم ،اما در نهایت خوشحالم که با وجود از دست دادن این دوران به هدفم رسیدم.


 روش مطالعه ی خود را در درس زیست توضیح دهید ؟

زیست را در چهار گام مطالعه کردم:

گام اول: کتاب درسی را با دقت مطالعه می کردم ،گام دوم :به حل تست می پرداختم ، گام سوم :سوال ها را تحلیل می کردم،گام آخر:تمام نکات مهم را در کتاب یادداشت می کردم.

 

چگونه عربی را مطالعه می کردید ؟

برای درس عربی بعد از مطالعه کتاب و درسنامه تمام تست ها را حل  کرده و سپس تحلیل می کردم،در دوران جمع بندی هم سعی می کردم هر شب دو درک متن بخوانم.


در چه درسی تغییر روش مطالعه داشتی و نتیجه ی دلخواه کسب کردی؟

عملکرد من در درس فیزیک ضعیف بود و در ازمون ها درصد متعادلی نداشتم ،به همین دلیل از اسفند ماه سعی کردم علاوه بر برنامه ازمون هر روز تست بزنم،از نظر من بهترین راه کار برای دروس اختصاصی مثل فیزیک و ریاضی حل تمرین و تست فراوان است.این روش مطالعه باعث شد درصد من که در کنکور 99 ،22 بود به 57%در کنکور1400برسد.


چطور با کانون آشنا شدید؟به چه دلیل به کانون امدید؟

آشنایی من با کانون از طریق دوستان و معلمان مدرسه بود . دلیل امدن من به کانون و شرکت در ازمون ها ،وجود برنامه  ی راهبردی آزمون ها و سطح سوالات کانون بود که باعث می شد برای کنکور بهتر آماده شوم .

گفت و گوی آذر قهرمانی با قهرمان پیشرفت فاطمه امرایی

برنامه ریزی در طول دو هفته را چگونه انجام می دادی؟

برای هر روز5 درس می خواندم(3درس اختصاصی و2عمومی )انتخاب می کردم و یک در میان عمومی و اختصاصی می خواندم  و در آخر هم بعد از اتمام برنامه، درک متن زبان ،قرابت و زبان فارسی کار می کردم . برای هر درس در برنامه ی راهبردی ،چند وعده در نظر می گرفتم و در طول هفته‌ی اول مطالعه می کردم وتا روز یکشنبه‌ی هفته دوم، بودجه بندی برنامه راهبردی ازمون را تمام کرده و ازروز دوشنبه هفته ی دوم مرور و تست زنی را شروع می کردم.


تحلیل آزمون را چه زمانی شروع می کردی؟ به چه مواردی دقت می کردی؟

بلافاصله بعد از ازمون و دریافت کارنامه. عملکردم در هر درس را بررسی می کردم و با توجه به نمره و درصدم سعی می کردم برنامه متعادلی برای ازمون بعدی بچینم. برای مثال در زبان عملکرد ضعیفی داشتم و ساعت مطالعه بیشتری به آن اختصاص می دادم .


از کدا ابزار کانون استفاده می کردید و چه ویژگی داشتند؟

استفاده از دفتر برنامه ریزی به من کمک می کرد که ساعت مطالعه ی خوبی داشته باشم و بعد از ثبت ساعت مطالعه روزانه متوجه کمبود و کاستی ها می شدم و اگر یک روز به هر دلیلی ساعت مطالعه ی پایین داشتم سعی می کردم آن را جبران کنم .


از تکنیک های مدیریت زمان استفاده می کردید؟

یکی از مشکلات من، کمبود وقت حین آزمون بو دکه برای رفع ان سعی می کردم از تکنیک زمان های نقصانی استفاده کنم ، به طوری که وقتی در خانه مشغول تست زنی بودم برای هر درس زمانی کمتر از استاندارد در نظر می گرفتم .اوایل نمی توانستم همه تست ها را حل کنم ولی با تکرار این روش عملکرد بهتری پیدا کردم


فکر می کردید چنین رتبه ای بگیرید؟ روز کنکور مورد خاصی پیش نیامد؟

بعد از ابتلا به کرونا از برنامه ام خیلی جاماندم به طوری که در روزهای پایانی ان طوری که باید و شاید نتوانستم به جمع بندی خوبی برسم با توجه به این شرایط احساس می کردم که دیگر رسیدن به رتبه زیر 1000یک رویای دست نیافتنی است .

روز کنکور با وجود این که از لحاظ جمع بندی مطمئن نبودم ولی سعی کردم بدون استرس و با ارامش و توکل بر خدا ازمون را شروع کنم. روز اعلام نتایج  استرس داشتم ،چون زحمت زیادی کشیده ولی در اخر نتوانسته بودم از تمام توان و تلاشم استفاده کنم و از همین جهت کمی نگران بودم ولی بعد از دیدن رتبه ام خیلی خوشحال شدم که توانستم به هدفم برسم.


توصیه ای برای دانش اموزان دیگر داری؟

در مسیر کنکورشاید، بارها مورد حمله افکار مزاحم و منفی قرار بگیرید، باید این قدر قوی باشید که دست از هدفتون نکشید و محکم قدم بردارید ،حتی اگر خسته شدید باز هم می توانید پر قدرت شروع کنید، یادتان باشد که کنکور مثل یک سریال می ماند که نقش اول ان شمایید و بدون شما و زحماتتون فیلم و سریال معنایی پیدا نمی کند.

مصاحبه کننده: آذر قهرمانی


قهرمان پیشرفت، متین عالی فر، از رتبه ی 6226 تا رتبه ی 663

قهرمان پیشرفت، مریم جهانبخش، از رتبه ی 3345 تا رتبه ی 825

Menu