گفت‌وگوی الهام چنگیزپو با قهرمان پیشرفت سیده تارا معین السادات

نتوانسته بودم بعد عید خوب درس بخوانم و دوره جمع بندی خوبی نداشتم. وقتی رتبه ام آمد با این که سخت بود برای سومین بار کنکور بدهم، ولی می‌دانستم توانایی من بیشتر از این است پس تصمیم گرفتم دوباره خودم را

گفت‌وگوی الهام چنگیزپو با قهرمان پیشرفت سیده تارا معین السادات


سیده تارا معین السادات در یک نگاه 

رتبه ی سال 98: 7528 منطقه ی 2

رتبه ی سال 99 : 4780 منطقه ی 2

رتبه ی سال 1400 : 733 منطقه ی 2

شهر: بابل

رشته ی قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل

سابقه کانونی : از پنجم دبستان تا کنکور و یک سال فارغ التحصیلی، به مدت 9 سال

تعداد آزمون: 163 آزمون

 

چرا تصمیم به شرکت مجدد در کنکور گرفتید؟

نتوانسته بودم بعد عید خوب درس بخوانم و دوره جمع بندی خوبی نداشتم. وقتی رتبه ام آمد با این که سخت بود برای سومین بار کنکور بدهم، ولی می دانستم توانایی من بیشتر از این است پس تصمیم گرفتم دوباره خودم را امتحان کنم.


نظر خانواده برای شرکت در کنکور برای بار سوم چه بود؟

بعد از اعلام نتایج سال قبل من خیلی خسته بودم و نمیتوانستم درست تصمیم بگیرم خانواده من مرا بسیار تشویق کردند که حتما یک سال دیگر به خودم فرصت بدهم تا نتیجه بهتری کسب کنم.

گفت‌وگوی الهام چنگیزپو با قهرمان پیشرفت سیده تارا معین السادات

فکر می کنید چه دلیلی داشت که دو سال اول موفق نشدید؟

 مهم ترین تفاوت امسال من با دوسال قبل در این بود که دوره جمع بندی و بعد از عید را بسیار جدی تر گرفتم و آزمون های جامع بسیاری را در سطح های مختلف کار کردم. یکی از اشتباهات من این بود که من اصلا آزمون ها را تحلیل نمی کردم و فقط درصدهایم را نگاه می کردم ولی امسال خیلی تلاش کردم که تمام ازمون هایم را درست تحلیل کنم تا نقاط ضعف خود را بشناسم و بتوانم آنها را برطرف کنم.


امسال با چه چالش هایی رو به رو بودید؟

در ابتدا برای شروع بسیار خسته بودم و بعدها هم چون اکثر دوستانم دانشگاه رفته بودند کمی احساس تنهایی می کردم . به غیر از آن از اینکه امسال هم نتیجه خوبی نیاورم می ترسیدم.


چه درس هایی نقاط قوت تو بود؟ روش های مطالعه این درس ها چگونه بود؟

در درس زیست من بیشترین تاکیدم روی کتاب بود و کتاب را بسیار دقیق و از آن مهم تر ترکیبی می خواندم. و بعد از مطالعه کامل متن کتاب سراغ تست ها می رفتم و تا جایی که می توانستم تست می زدم.

در درس ادبیات هم مهم ترین تکنیک من موضوعی خواندن بود من هر شب سعی می کردم از تمام موضوعات ادبیات تست بزنم و این موضوع خیلی به من در پیشرفت ادبیات کمک کرد.


درسی بوده که روش مطالعش را تغییر داده باشید؟ توضیح دهید.

بله من روش خواندن زیست را تغییر دادم قبلا فقط سعی می کردم تست بیشتر کار کنم در حالی که امسال تمام تلاشم این بود که کتاب  را هرچه دقیق تر و مفهومی تر بخوانم و با این کار متوجه شدم این گونه تست ها را هم می توانم بهتر جواب دهم.


چطور با کانون آشنا شدید و چند سال عضو بودید؟

من ۹ سال عضو کانون بودم و از همان ابتدا به خاطر برنامه ریزی کانون تصمیم گرفتم در این آزمون ها شرکت کنم.


چگونه برنامه ریزی می کردی؟

 من سعی می کردم در دوهفته به تمام مباحث آزمون، به طور کامل برسم و حتما چند روز آخر را برای مرور بگذارم. به علاوه سعی می کردم حتما در آزمون های هدف گذاری شرکت کنم تا کیفیت مطالبی را که در هفته قبل خوانده بودم را بسنجم.


تحلیل آزمون را چه زمانی و چگونه انجام می دادید؟

تحلیل آزمون مهم ترین قسمت آزمون دادن است و من سعی می کردم حتما همان روز آزمون،  تحلیل آزمون خود را کامل کنم. تحلیل آزمون من به این شکل بود که تمام سوالات غلط و نزده را چک می کردم و جاهایی که مشکل داشتم را حتما می نوشتم تا در برنامه هفته بعدم قرار دهم.


از چه مطالبی در سایت و مجله آزمون استفاده می کردید؟

من همیشه بخش قهرمانان پیشرفت مجله را می خواندم و بسیار از آنها الهام می گرفتم و امیدوار می شدم که اگر آنها توانسته اند پس من هم می توانم.


از تکنیک ها مدیریت زمان استفاده می کردید؟

بله من در تمام آزمون های جامعی که دادم از تکنیک زمان های نقصانی استفاده می کردم و این تکنیک را برای خود طی آزمون های مختلف شخصی سازی کرده بودم و بسیار در مدیریت زمان سر جلسه به من کمک کرد‌.


مهم ترین فایده دفتر برنامه ریزی برای تو چه بود؟

من از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردم تا بتوانم بهتر برای دو هفته بعدی برنامه ریزی کنم.


فکر می کردید چنین رتبه  ای بگیرید؟

من امسال بسیار تلاش کرده بودم و رتبه و درصدهایم در آزمون های جامع خوب بود. بنابراین انتظار داشتم که رتبه خوبی را بیاورم.


روز کنکور چطور بود؟

 روز کنکور ابتدا کمی استرس داشتم ولی بعد که در محل آزمون دوستانم را دیدم و با آنها صحبت کردم روحیه ام بهتر شد. سر جلسه هم ابتدا استرس داشتم ولی وقتی کمی از آزمون گذشت کاملا آرامش یافتم.


توصیه ای برای دانش آموزان داری؟

درست است که مسیر کنکور مسیر بسیار سختی است و ناامیدی و اضطراب همیشه به سراغ آدم می آید ولی سعی کنید همه ی تلاش خود را بکنید تا فرصت ها را از دست نروند و بعدا از این که می توانستیم تلاش کنیم و نکردیم، پشیمان نشویم.

مصاحبه کننده: الهام چنگیزپو


قهرمان پیشرفت، سارا سروی، از رتبه ی 4277 تا رتبه ی 599

قهرمان پیشرفت، محمد قمری، از رتبه ی 4244 تا رتبه ی 1160

قهرمان پیشرفت، مائده خیبری، از رتبه ی 2500 تا رتبه ی 963

قهرمان پیشرفت، مهدی شه‌بخش، از رتبه ی 5389 تا رتبه ی 1717

قهرمان پیشرفت، معین محمدنژاد، از رتبه ی 5884 تا رتبه ی 1429

قهرمان پیشرفت، بهنام دادخواه، از رتبه ی 1785 تا رتبه ی 155

قهرمان پیشرفت، زینب حیدری، از رتبه ی 3503 تا رتبه ی 684

Menu