گفت و گوی احمد بیکی با قهرمان پیشرفت بهنام دادخواه

پتانسیل موفقیت را در خود می‌دیدم برای همین یک ماه قبل از اعلام نتایج مجددا شروع به مطالعه کردم. چون نوبت دوم قبول شده بودم به خودم گفتم تا بهمن فرصت خوبی دارم و ادامه دادم...

گفت و گوی احمد بیکی با قهرمان پیشرفت بهنام دادخواه


بهنام دادخواه در یک نگاه

شهر: فریمان

سال های حضور در کانون: از هشتم تا دوازدهمم 

رتبه کنکور سال99: 1785 منطقه3 

رتبه کنکور سال 1400 : 155 منطقه 3

رشته قبولی: دندان پزشکی علوم پزشکی مشهد

شغل و تحصیلات پدر: روانشناسی

 

 

به چه دلیل دوباره تلاش کردی؟

در سال 99 با این که تلاش بسیار زیادی کرده بودم و میانگین تراز 6500 در کانون داشتم، از لحاظ روانی سر جلسه با دیدن سوالات سخت نسبت به کنکور 98 به هم ریختم و نتوانستم عملکرد خودم در ازمون ها را ان طوری که باید از خود نشان دهم و دچار استرس و سردرگمی شدم . انتظار کنکور ساده ای مثل 98 را داشتم به هرحال انتخاب رشته کردم و دندان پزشکی کرج شهریه پرداز نوبت دوم قبول شدم. 

پتانسیل موفقیت را در خود می دیدم برای همین یک ماه قبل از اعلام نتایج مجددا شروع به مطالعه کردم. چون نوبت دوم قبول شده بودم به خودم گفتم تا بهمن فرصت خوبی دارم و ادامه دادم.

 

با توجه به اینکه نوبت دوم قبول شده بودی ، هم زمان درس خواندن در دانشگاه  کنکور چه طور بود با چه چالش هایی روبه رو بودی؟

در نیم سال اول همه چیز خیلی خوب پیش می رفت و تراز های خوبی داشتم اما با شروع دانشگاه کار بسیار برایم سخت شد. در دو ازمون غیبت کردم و افت تراز زیادی داشتم. خانواده ام به نوعی می گفتند دیگر ادامه ندهم و خودم هم دچار استرس و نگرانی شده بودم. 

بعد از صحبت با پشتیبان خودم در این مورد بعد از دو غیبت بسیار انگیزه گرفتم و گفتم باید نتیجه زحمات خودم را بگیرم و مجدد شروع کردم. اما زمان مطالعم با توجه به کلاس های دانشگاه به هشت ساعت در روزکاهش پیدا کرد.

 

نقش پدر و مادر در این سال هایی که برای کنکور خواندی چگونه بود؟

 در این دوسال مخصوصا سال دوم پدر نقش اساسی در کار بنده داشت چون ایشان روانشناس بودند در مواقعی که ازمون را خراب می کردم استرس داشتم بسیار به من کمک می کردند و بعد از هر ازمون با پدر در مورد برنامه اینده نحوه ازمون دادن و مدیریت ازمون صحبت می کردم در تمامی جلسات مشاوره ای و هم چنین جلسات اقای قلم چی با پدرم در جلسات شرکت می کردم. هم چنین مادرم که همیشه پشت و پناه من بودند و باعث دلگرمی برای من می شدند.

 

در شیوه درس خواندن در سال جدید نسبت به سال قبل چه تغییری انجام دادی که به پیشرفت چشم گیر تو کمک کرد؟

برخلاف سال قبل که منابع مختلف تست کار می کردم امسال سعی کردم غلط ها و اشتباهات خودم را بیشتر کار کنم و بیشتر روی یک منبع کار کنم و روی ایراداتم وقت بیشتری بگذارم. 

هم چنین چون سال گذشته مطالعه خوبی داشتم و بسیاری از درس ها برایم آشنا بود از روش بازیابی استفاده می کردم یعنی بیشتر از خودم ازمون می گرفتم و بعد ایرادات خودم ر ا درس نامه می خواندم تا برطرف شود.


از چه منابع کانونی استفاده کردی؟

 کتاب های سه سطحی ریاضی و شیمی و در درس فیزیک چون درس چالشی من بود از فیزیک آبی استفاده می کردم. هم چنین در دوران جمع بندی به روش سه روز یک بار از کتاب زرد جمع بندی استفاده کردم.

 

چگونه با کانون آشنا شدی؟

دایی  بنده پشتیبان کانون بود و و در نمایندگی کانون شهرمان کار می کرد برای ازمون های تیزهوشان سال نهم وارد کانون شدم. هم چنین ایشان در همان سال مجدد کنکور دادند و رتبه 509 را اوردند و داروسازی مشهد قبول شدند که برای من انگیزه شد.

  گفت و گوی احمد بیکی با قهرمان پیشرفت بهنام دادخواه

در کنکور 99 گفتی با دیدن سوالات دچار مشکل شدی با توجه به سخت بودن کنکور 1400 چگونه با این چالش روبرو شدی؟

 با تجربه ای که از کنکور 99 داشتم. روز قبل از کنکور تجربی سوالات انسانی و ریاضی را از نظر سختی بررسی کردم و فهمیدم در درس ریاضی  سوالات سخت آمده است و نظرات بچه ها را در سایت کانون می خواندم همین باعث شد با استراتژی وارد ازمون 1400 شوم و در درس ریاضی فقط به سراغ سوالات ساده رفتم و وقت خودم را تلف نکردم.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می دادی روش تو برای تحلیل ازمون چگونه بود؟

 در سال 99 که مدرسه می رفتم روزهای جمعه تحلیل را انجام می دادم ولی  زمانی که فارغ التحصیل شدم جمعه ها استراحت می کردم و شنبه را برای تحلیل ازمون می گذاشتم.

در دو وجه ازمون را بررسی می کردم یکی این که تک تک سوالات، مخصوصا غلط و نزده ها را بررسی می کردم و نکات را بادداشت می کردم.

بخش دوم روی نحوه ازمون دادن کار می کردم اینکه واکنشم به سوالات سخت پشت سر هم چگونه بوده است. به نوعی به قول آقای قلم چی روی فراشناخت کار می کردم

 

از تکنیک های مدیریت زمان در سر جلسه استفاده می کردی؟

 همیشه تا هفته اخر کنکور در مدیریت زمان مشکل داشتم و حتی ازمون 4 تیر هم این مشکل را داشتم. در درس عربی همیشه زمان کم می اوردم بیشتر از 50 نمی شد و در اختصاصی ها نیز دچار مشکل بودم. 

هفته اخر در جلسه اقای قلم چی  که با پدرم شرکت کرده بودم کمک بسیار زیادی به من کرد . تا قبل از ان تکنیک زمان نقصانی را جدی نمی گرفتم اما با توجه به صحبت های اقای قلم چی در کنکور استفاده کردم و مشکلم حل شد.


از مجله و سایت کانون چه استفاده هایی می کردی؟ 

 همیشه در اوقات فراغت به سایت کانون می رفتم صحبت های اقای قلم چی در مورد رتبه برترها را می خواندم. همیشه چالش هایی که در مصاحبه با قهرمانان پیشرفت بود برایم بسیار جذاب بود.  در مجله کانون حتی زیر نکات کلیدی مصاحبه با رتبه برتر ها خط می کشیدم و گاهی اوقات آن ها را مرور می کردم.

 

انتظار داشتی چه رتبه ای بیاوری؟

 قبل از کنکور با توجه به ازمون ها انتظار رتبه دورقمی و نهایتا سه رقمی نزدیک 100=150 را داشتم اما بعد از کنکور با توجه به سختی سوالات ناامید شده بودم که وقتی رتبه ها امد شوکه شده بودم و نتیجه به انتظار خودم نزدیک بود.

 

سخن پایانی با دانش اموزان:

به دانش اموزان توصیه می کنم دنبال این نباشند که یک شبه با یک کتاب با یک پکیج راه صد ساله را بروند. موفقیت و پیشرفت با صبر و حوصله است انتظارات موهومی نداشته باشند و باید حوصله کنند و با صبر و تلاش حتما پیشرفت خواهند کرد.

مصاحبه کننده : احمد بیکی


قهرمان پیشرفت، زینب حیدری، از رتبه ی 3503 تا رتبه ی 684

Menu