گفت و گوی امین جماعتی با قهرمان پیشرفت ایوب کریم نژاد

من درسال دوم از سایت قلم چی مصاحبه با قهرمانان پیشرفت را استفاده می‌کردم .یکی از موارد مهمی که برای من بسیار مناسب بود پاسخگویی به سوالات دانش آموزانی بود که مشکلات خودرا مطرح می‌کردند.

گفت و گوی  امین جماعتی با قهرمان پیشرفت ایوب کریم نژاد


شهر:  سقز (استان کردستان)

رشته تحصیلی: انسانی

رتبه کنکور سال 99 :     13310  منطقه3

رتبه کنکور سال  1400 :     1242   منطقه3

رشته قبولی آموزش تربيت بدني دانشگاه فرهنگيان

 

چه عواملی باعث شد تا پشت کنکور بمانی و یک سال دیگر هم تلاش کنی؟

من از زمانی که  حضور ذهن دارم و یادم می آید پدر ومادرم خیلی برای من زحمت می کشیدند و برای من هیچ چیزی را دریغ نمی کردندو من هم تصمیم گرفته بودم تا در کنکور رتبه خوبی بدست بیاورم و موفق شوم و بتوانم تاحدی زحمات آنها را جبران کنم .وقتی که نتایج کنکور99را مشاهده کردم چند روزی نمی توانستم از خجالت با خانوادم صحبت کنم  اما بعد از گذشت چند روز تصمیم گرفتم تا یک سال دیگر پشت کنکور بمانم و به خوبی درس بخوانم تا بتوانم موفق شومو زحمات پدر و مادرم را جبران کنم .


در سال1400-1399 مواقعی بود که خسته بشوید یا از تصمیمی که گرفتی پشیمان شوید؟

در تابستان به خوبی درس خواندم  ولی وقتی وارد پاییز شدیم کم کم احساس خستگی به من رجوع می کرد و من را اذیت می کرد.هر چه به جلو می رفتیم احساس خستگی در من بیشتر و بیشتر می شد اما من به این موضوع فکر می کردم که باید زحمات مادر و پدرم را که همیشه حامی و پشتیبان من بودند را جبران کنم و همین موضوع باعث می شد تا انگیزه من چند برابر شود و با انرژی بیشتری درس بخوانم و از تصمیمی که گرفته بودم پشیمان نشوم.


چند سال عضو کانون بودی؟

 2سال 


چه سال هایی عضو کانون بودی؟ میانگین تراز چطور بود؟

98-99 میانگین ترازم در سال اول حدودا5000بود.

99-1400 درسال دوم میانگین ترازم حدودا 6500بود.


فکر می  کنید چه دلیلی داشت که سال اول موفق نشدید؟مهم ترین تغییری که در سال دوم در خودت ایجاد کردی چه بود ؟

در سال اول من در تابستان درس نمی خواندم و از مهر ماه شروع کردم به درس خواندن ولی تست خیلی کمی میزدم با اینکه پشتیبانم در کانون خیلی اصرار می کرد که تست بیشتری بزنم اما زیاد تست نمی زدم . درسال دوم با شروع تابستان از همان اول شروع به درس خواندن کردم و با زدن تست های زیاد از کتاب های کانون ( آبی و سه سطحی)سطح و توان علمی خود را افزایش دادم. در کنار مطالعه و تست زنی که به تقویت پایه درسی من کمک زیادی می کرد باتوجه به برنامه آزمون های کانون برای خود برنامه ریزی می کردم و مطالعه می کردم.با برنامه کانون که پیش می آمدم آزمون به آزمون وضعیتم بهتر می شد و تراز بهتری کسب می کردم طوری که در اواخر سال دوم ترازم در آزمون ها به 6800 رسیده بود .

 گفت و گوی  امین جماعتی با قهرمان پیشرفت ایوب کریم نژاد

از چه مطالبی در سایت کانون استفاده می کردید؟

من درسال دوم از سایت کانون مصاحبه با قهرمانان پیشرفت را استفاده می کردم و یکی از موارد مهمی که برای من بسیار مناسب بود پاسخگویی به سوالات دانش آموزانی بود که مشکلات خودرا مطرح می کردند.


وضعیت همراهی خانواده در طی این دو سال چگونه بود؟

در هر دوسال خانواده حامی و پشتیبان من بودند و من را به خوبی همراهی می کردند .در سال دوم از اسفند ماه به بعد چون فشار روحی و روانی بیشتری به من وارد می شد پدر و مادرم در کنترل این فشار روانی به من خیلی کمک می کردند و من خیلی بهشون مدیون هستم.


در تحلیل آزمون به چه مواردی دقت می کردی؟

من به محض اینکه کانامه های آزمون روی سایت قرار می گرفت به تحلیل آزمون می پرداختم و ابتدا سوالاتی که غلط حل کرده بودم را بررسی می کردم و از مباحثی که غلط حل کرده بودم در برنامه هفته بعد حتما تست میزدم .سپس سراغ تست های نزده  میرفتم و یکبار حل تشریحی آنها را کامل بررسی می کردم و دوباره بدون دیدن پاسخنامه آن ها را حل می کردم.

 

فکر می کردید چنین رتبه ای بگیرید؟ روز کنکور مورد خاصی برای شما پیش نیامد؟ خاطره ای از زمان اعلام نتایج داری؟

من زمانی که کنکورم را دادم به شدت ناراحت بودم چون به شدت سوالات برای من سخت بود و فکر می کردم رتبه ام مانند سال گذشته باشد و بسیار نگران بودم .در روز اعلام نتایج وقتی که رتبه خود را مشاهده کردم بسیار خوشحال بودم و از شدت خوشحالی گریه کردم و خوشحال بودم که توانستم زحمات پدر و مادرم را با کسب رتیه خوب در کنکور تا حدی جبران کنم .


توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟

توصیه اول من به  تمام دانش آموزان این است که توکل به خدا کنند و با برنامه ریزی برای هدفی که دارند بجنگند و مطمئن باشند که موفق خواهند شد و به اهداف خود خواهند رسید .

توصیه دوم من هم  به دانش آموزان این است که آزمون های زمان جمع بندی را خیلی اهمیت بدهند تا بتوانند جمع بندی ویژه ای در تمام درس ها برای خود داشت باشند.


مصاحبه گر: امین جماعتی

قهرمان پیشرفت، فاطمه ترابی، از رتبه ی 11300 به رتبه ی 2414

قهرمان پیشرفت، سید یونس خاکباز، از رتبه ی 2212 به رتبه ی 703

قهرمان پیشرفت، طاها سالاری نژاد، از رتبه ی 9000 به رتبه ی 1007

قهرمان پیشرفت، حمیدرضا یادگاری، از رتبه ی 3700 به رتبه ی 1426

قهرمان پیشرفت، محمدرضا افشاری، از رتبه ی 9101 به رتبه ی 367

قهرمان پیشرفت، الهام توده زعیم، از رتبه ی 12948 به رتبه ی 1333

قهرمان پیشرفت، علیرضا عارفی پور، از رتبه ی 4250 به رتبه ی 1257

Menu