القای الکترومغناطیس - فیزیک یازدهم - حل تست - رادمن سرداری

در این مطلب پنج تست از القای الکترومغناطیس ( فصل 4 فیزیک یازدهم ) و مطابق با بودجه بندی آزمون 26 شهریور برای شما قرار دادیم . در انتها نیز به بررسی و حل تست‌ها پرداختیم .

القای الکترومغناطیس - فیزیک یازدهم - حل تست - رادمن سرداری

سلام دوستان !


در این مطلب پنج تست از القای الکترومغناطیس ( فصل 4 فیزیک یازدهم ) و مطابق با بودجه بندی آزمون 26 شهریور برای شما قرار دادیم .

پاسخ سوالات و فایل اصلی را در قسمت فایل های ضمیمه می توانید دانلود کنید . 

اگر از این مطلب سوالی دارید در قسمت کامنت ها می توانید بپرسید . 

همچنین می توانید برای ارتباط با رتبه برترهای کانون صفحه اینستاگرام رتبه برترها را دنبال کنید .


رادمن سرداری - دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه خواجه نصیر



تست 1 ( آزمون 96/2 قلمچی ) 


سطح یک قاب مربع شکل به مساحت 100 سانتی متر مربع موازی خطوط یک میدان مغناطیسی یکنواخت به بزرگی 400 گاوس قرار دارد . اگر قاب در مدت 0.1 ثانیه ، 37 درجه دوران کند ، بزرگی نیروی محرکۀ القایی متوسط در قاب چند میلی ولت می شود ؟

1 ) 22 ) 2.43 ) 3.24 ) 4




تست 2 ( آزمون 93/1 قلمچی )


در هر یک از مدارهای زیر ، القاگر دارای مقاومت الکتریکی ناچیز و همۀ مقاومت ها و مولد های همۀ شکل ها یکسان است و مقاومت درونی آنها ناچیز است . در کدام گزینه بلافاصله پس از بستن کلید k جریان عبوری از باتری بیشترین مقدار را نسبت به سایر مدارها دارد ؟


القای الکترومغناطیس - فیزیک یازدهم - حل تست - رادمن سرداری


تست 3 ( آزمون 93/2 قلمچی ) 


در مدار شکل زیر ، یک هستۀ آهنی را وارد سیملوله کرده و سپس از آن خارج می سازیم . اگر V2 , V1 به ترتیب از راست به چپ عددهایی باشند که ولت سنج ایده آل در حین ورود و خروج هسته نشان می دهد ، در آن صورت کدام گزینه می تواند صحیح باشد ؟ 



1 ) V1 > V22 ) V2 > V13 ) V1 = V2
4 ) بستگی به مقدار ضریب القاوری سیملوله ، هریک از سه گزینه می تاوند صحیح باشد .



تست 4 ( آزمون 93/3 قلمچی )


مطابق شکل زیر ، دو حلقۀ رسانا در مجاورت یک سیم نازک ، مستقیم و دراز که حامل جریان ثابت I است ، در یک صفحه قرار دارند . این دو حلقه با سرعت های ثابت و یکسان  ولی در جهت های متفاوت حرکت می کنند . در این حالت در ... نیروی محرکه ای القا نمی شود و همچنین سوی جریان القایی ایجاد شده در ... خواهد بود .

1 ) حلقۀ ( 1 ) – حلقۀ ( 2 ) ساعتگرد2 ) حلقۀ ( 1 ) – حلقۀ ( 2 ) پادساعتگرد3 ) حلقۀ ( 2 ) – حلقۀ ( 1 ) ساعتگرد4 ) حلقۀ ( 2 ) – حلقۀ ( 1 ) پادساعتگرد

 



تست 5 ( آزمون 92/2 قلمچی )


پیچه ای مسطح شامل 5000 دور با مقاومت الکتریکی با مقاومت الکتریکی 50 اهم مفروض است . اگر شار مغناطیسی عبوری از آن در مدت زمان  ∆tاز 25mWb به 35mWb برسد ، مقدار بار الکتریکی عبوری از هر مقطع سیم این پیچه در این مدت چند کولن است ؟


1 ) 12 ) 23 ) 10004 ) 2000


Menu