گفت و گو با پارسا کریمی - رتبه 4 ایثارگران - کنکور انسانی 1400

گفت و گو با پارسا کریمی - رتبه 4 ایثارگران - رتبه 243 کشوری - کنکور انسانی 1400 - قهرمان پیوستگی آزمون‌های کانون

گفت و گو با پارسا کریمی - رتبه 4 ایثارگران - کنکور انسانی 1400

صفحه شخصی پارسا کریمی

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: پارسا کریمی    
نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه نمونه دولتي نمونه شهيد رجايى
رشته تحصیلی : انسانی نظام جدید
میانگین تراز کانون : 7195
منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: 3
رتبه انسانی در منطقه : 4
رتبه زبان در منطقه : 26
سابقه در کانون : 4 سال
تعداد آزمون : 70
نام پشتیبان : سیمین رشیدی


شرکت در آزمون های کانون


نحوه حضور شما در آزمون ها در سال های پایه با سال کنکور چه تفاوتی برای شما داشت؟

_ از سال یازدهم در آزمون های کانون شرکت می کردم اما پایه دوازدهم به دلیل جو کنکور به صورت هدفمند تر درس می خواندم.


در سال دوازدهم چند غیبت داشتید؟

_نداشتم.


اگر در آزمون‌ها هیچ غیبتی نداشتید، دلیل عدم غیبت شما چه بود؟

_ استمرار و پیوستگی مباحث آزمون


آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟

_ خیلی  کم، بیماری و مسافرت  


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟

_ تاثیر داشت ولی سعی میکردم تاثیرش را کاهش دهم .وشرایط رو بیشتر با کنکور تطبیق دهم.


شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟

_انلاین و سرساعت سعی می کردم شروع کنم و طبق زمانبندی کنکور پیش برم.


 آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟

 _بله


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟

_نبود.


 با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

_زیاد برایم مهم نبود چون تقلب همه جا چه به صورت انلاین چه به صورت حضوری امکان دارد رخ دهد. بیشتر درصد و تراز خودم مهم بود برام.


گفت و گو با پارسا کریمی - رتبه 4 ایثارگران - کنکور انسانی 1400


در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟

_ بله و سعی میکردم دلیلش را پیدا کنم و بعد راه حلش را.


برنامه راهبردی  


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

_خیلی تفاوت داشت ولی تعادل را رعایت می کردم و چون مدارس غیر حضوری بود وقت بیشتری برای کنکور می ذاشتم.


 آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟( بله )چه تفاوتی؟

_ به صورت پیوسته تر مطالعه میکردم.


 شما شخصا به كدام دروس در تابستان اهمیت بیشتری داديد ؟

_ دروس پایه.


مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شما در ازمون سراسری نقش داشت؟ 

_نقش تعین کننده و جدا از مطالعه اصلی نیست.


در تابستان مطالعه و تمرکز شما بر روی دروس پایه و سال دوازدهم به چه میزان بود؟

_بیشتر دوازدهم.


 شما پیوستگی زیادی در آزمون های اصلی داشتید ودر آزمون ها غیبت نداشتید، علت پیوستگی تان چه بود؟

_ (پیوستگی ازمون ها )


برنامه ی راهبردی را چگونه اجرا می کردید ؟

_ کامل


چگونه برنامه را برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟

_ بر اساس کارنامه نقاط قوت و ضعف خود را پیدا میکردم.


اجرای برنامه راهبردی آزمون ها چقدر برای شما اهمیت دارد؟

_ خیلی اهمیت داشت وسعی میکردم کامل برنامه را اجرا کنم و از ازمون ها غافل نشوم.  


 وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

_ به دلیل انلاین بودن فشار مدرسه کم بود شرایط خواندن برای کنکور بهتر بود.


کارنامه و سایت


روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟

_اولین فرصت ساعت 3


چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

_ تراز و درصد


از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كني؟

 _كارنامه ي سوال محور ، اشتباهات و....کارنامه اشتباهات چون شناخت دقیق تری از غلط هایم به دست می اوردم.


بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردی؟

_ تست های غلط را علامت می زدم بعد از   بررسی نکاتش را یاداشت می کردم. 


 از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟ 

_کارنامه اصلی آزمون-کارنامه اشتباهات


 هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟

_ تفاوتی نداشت و درس ها را نصف می کردم تا بهتر مطالعه شان کنم.


ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟

_ 8 تا 12


ساعت مطالعه شما ابتدای شرکت در آزمون های برنامه ای کانون چقدر بود؟ ساعت مطالعه شما در سال آخر چقدر بود؟

_در دوران جمع بندی ساعت مطالعه شما نسبت به قبل چه تفاوتی داشت؟کلا ثابت و بین 8 تا 12 ساعت بود.


چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟ 

_نباید بین دروس عمومی و اختصاصی تفاوت زیادی گذاشت و من به هر دو تقریبا به یک اندازه اهمیت می دادم بخصوص درس هایی که ضعیف تر بودم.


برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ 

_ سعی می کردم هر دو مبحث را بخوانم هم پایه هم دوازدهم.


در روز چند درس را می خواندید؟ مباحث پایه و دوازدهم را چگونه در برنامه تان قرار می دادید؟

_ هردو را می خواندم ولی بیشتر دوازدهم.


ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟ 

_ 8تا12



در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟

_فلسفه و منطق که نیازمند رویکرد تحلیلی تری نسبت به متن کتاب داشتن .هردو را می خواندم اما دوازدهم بیشتر.


آموزش مهارت های خودتنظیمی


شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟ 

_دوباره خوانی.


نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد.

_روش های خوب و موثری هستند.


آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟

_دوبار خوانی-چون درس ها را در سال اصلی خوب و کنکوری مطالعه نکرده بودم.


چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟

_تفاوتی نداشتن اگر در تست زنی موفق باشیم در امتحانات نهایی ام موفق هستیم.


 پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی‌ات را پیگیری می‌کردند؟

_تراز کانون را بررسی می کردند. 


تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیری روی درس خواندن شما داشت؟

_تاثیر مثبت.


روش های مدیریت


برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟

_  ضربدر و منفی-استراتژی بازگشت


چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟ 

_ (ریاضی ) آرامش عجیبی در این روز داشتم و استرس نداشتم.


 روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟

_به ترتیب دفترچه 


آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟

_درس ریاضی و وقت کمی براش گذاشتم به چند سوال که پاسخ دادم بقیه سوالات را حل کردم و در اخر که وقت اضافه اوردم مجددا سوالات ریاضی را حل کردم.

Menu