گفت وگو باعلی اکبر رحیمی نژاد -رتبه 5 منطقه3- کنکورانسانی 1400

گفت وگو باعلی اکبر رحیمی نژاد -رتبه 5 منطقه3 - رتبه 30 کشوری - کنکور انسانی 1400

گفت وگو باعلی اکبر رحیمی نژاد -رتبه 5 منطقه3- کنکورانسانی 1400

مشاهده صفحه شخصی علی اکبر رحیمی نژاد

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز:  علی اکبررحیمی نژاد                          
نام شهر: کلاله      
رشته‌ تحصیلی: انسانی نظام جدید
میانگین تراز کانون : 7736
منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: 3
رتبه انسانی در منطقه : 5
رتبه زبان در منطقه : 14
تعداد آزمون : 59
سابقه در کانون : 2 سال
نام پشتیبان : محمد کریم عیدی
نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه شاهد بصيرت شاهد


 میانگین درصد هر درهرآزمون های برنامه ای  کانون:

ادبیات:60  عربی:65  دینی:70   زبان:70  ریاضی:50  اقتصاد:80   علوم فنون:60  

عربی تخصصی:70  تاریخ جغرافیا:65  فلسفه منطق:65  روانشناسی:80 علوم اجتماعی:80  


شرکت در آزمون های کانون


از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟

_ در سال یازدهم به مدت دو سال بدون داشتن اطلاعات کامل و هدف جزیی با پیشنهاد مدیر مدرسه در آزمون های کانون شرکت کرده ام و بعد از ان طی گذشت مدتی با راهنمایی های عوامل کانون به سمت هدف اصلی خود حرکت کرده ام که مستند این ادعا افزایش تراز بنده بوده است.


دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

به نظر بنده  هر غیبت سد بزرگی در مقابل پیشرفت است و همینطور سدی در مقابل رقابت با خویش 

1: استاندارد بودن سوالات 2: با برنامه بودن آزمون ها

 

  1.  آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟
  2. _ به یاد ندارم غیبتی در ازمون های اصلی داشته باشم.


  1. شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟
  2. _ تفاوت چندانی در ازمون های انلاین دو سال وجود نداشت ایجاد شرایط ازمون مثل 1: وجود صندلی یا میز2: سکوت کامل3: هدفگذاری و زمانبندی حین ازمون 4: ازمون در راس ساعت 8صبح.


  1. برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟
  2. _ ابتدا بکمک و مشورت مدیر مدرسه مشاور مدرسه و پشتیبان قلمچی برای یافتن روشهای مطالعه و پیشرفت اقدام کردم وسپس با سماجت تمام به سمت هدف خود حرکت کردم.


برنامه راهبردی


  1. آزمون های هدف گذاری چقدر و چگونه به شخصی سازی برنامه راهبردی به شما کمک کرد ؟
  2. _ به کمک ازمون هدفگذاری البته بدون رعایت زمانبندی و فقط با هدف اموزش نسبت به تغییر برنامه هفته دوم اقدام میکردم.


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

_ اولویت برنامه کانون بود که لا تقویت دروس در مدرسه نیز موفق میشدم.


بر اساس چه نیازها و ویژگی هایی از کتاب های کانون استفاده کردید؟

_ پس از یادگیری مظالب به کمک کتاب درسی و کلاس و سایت ها و...احساس نیاز یه تست های جامع و استاندارد داشته که منابع کانون  جوابگوی من بود.


آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

_ بله استفاده کردم. داشتن سوالات استاندارد و جدید.



گفت وگو باعلی اکبر رحیمی نژاد -رتبه 5 منطقه3- کنکورانسانی 1400


  1. کارنامه و سایت

  2. از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردی ؟
  3. _ گرفتن کارنامه اصلی -5نوع درس-شباهت-مقاله های مشاوره ایی و سوال و حواب های کانون


  1. روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟
  2. _ در اولین پردازش از سایت کانون بیشتر به قسمت تراز-رتبه –درصد و مقایسه با هم ترازی ها  


بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردی؟

 _ بعد از دانلود پاسخ نامه سعی میکردم تمام دفترچه را در روز جمعه تحلیل کنم ولی اکثرا روز شنبه تمام میکردم در ابتدا سعی میکردم از سوالاتی که اشتباه پاسخ دادم یا سفید گذاشته ام شروع کنم.


  1. از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟
  2. کارنامه‌ی اصلی آزمون  * کارنامه‌ی پروژه‌ای  * کارنامه‌ی 5 نوع درس* کارنامه‌ی اشتباهات   


به جز كارنامه ي اصلي از کدام کارنامه‌ها بیشتر استفاده کردید؟ چرا؟

_ کارنامه اشتباهات بررسی و تحلیل سوالت اشتباه حتی بعد از گذشت چند ماه


دفتر برنامه ریزی


آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

_ بله بهترین ابزار برای رقابت با خود بود.


  1. ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟ ساعت مطالعه شما ابتدای شرکت در آزمون های برنامه ای کانون چقدر بود؟ ساعت مطالعه شما در سال آخر چقدر بود؟ در دوران جمع بندی ساعت مطالعه شما نسبت به قبل چه تفاوتی داشت؟
  2. _ در سال یازدهم روزی 5الی 6ساعت و در تابستان تقریبا 8ساعت و سال دوازدهم9ساعت و درز دوران جمع بندی تقریبا 9الی10ساعت.


چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

_ سعی میکردم در کنار اهمیت بالای دروس اخنصاصی برای دروس عمومی نیز وقت کافی بگذارم و با35و65درصد تقسیم میکردم ولی در دوران جمع بندی تقریبا سهم برابری داشت در طول روز دروس اختصاصی ودر غروب دروس عمومی را مطالعه میکردم.


ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟

_ تقریبا8ساعت مفید


در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟

_  در درس ادیبات فارسی ابتدا به صورت کامل و جامع مطالعه میکردم ولی بعدا تصمیم گرفتم که مبحثی مطالعه کنم.


آموزش مهارت های خودتنظیمی


آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دادي؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دادي؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كردي؟

_ بله برای تمام دروس هدفگذاری انجام میشد و بهترین ابزار کارنامه 5نوع درس بود.


  1.  آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ اشتباهات، سوالا های علامتدار را چگونه برای خود مشخص می کردید و چگونه از ان ها استفاده می کردید؟ بیشتر در چه زمان هایی برایتان مفید بود؟ چقدر در آزمون ها جمع بندی و زمان امتحانات به شما کمک کرد؟
  2. _ در ابتدا استفاده میکردم ولی بعدا متوجه شدم که زمان کافی ندارم و به علامت زدن نکات در کتاب و کتاب تست بسنده کردم.


    • چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟
    • _ برای ازمون ها و کنکور درسها را خوب خوانده بودم و با راهنمایی پشتیبان خود با مطالعه نمونه سوالات سال قبل برای نهایی اماده میشدم.


      •  براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟
      • _ داشتن برنامه منظم و به ظاهر سنگین فرصت توجه به حاشیه ها را از من گرفت.


      • پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی‌ات را پیگیری می‌کردند؟
      • _ با ارتباط با پشتیبان قلمچی و همینطور مشاهده کارنامه ازمون ها.


    • کدام معلم خود را به عنوان معلم برتر معرفی می کنید؟چرا؟
    • _ اقای مرتضویان دبیر زبان انگلیسی دوازدهم –داشتن عیار علمی بالا و اخلاق حرفه ایی.


      • كداميك از معلم هاي شما بهترين سوالات امتحاني را طرح مي كردند؟
      • _ اقای کریمی دبیر عربی پایه دوازدهم بعلت داشتن سوالات جالب و استاندارد.


    • روش های مدیریت زمان 

    • چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟  چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟ کدام درس اینگونه بود ؟
    • _ بله همانطور که انتظار داشتم سوالات چالشی وجود داشت با تمرین مهارت زمانبندی و-ریاضی چالش برانگیزترین بود.


  1. روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟
  2. _ با تغییر ترتیب دفترچه با توجه به هدفگذاری خود به ازمون پرداختم.


  1. آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟
  2. _ بله درس ریاضی بنده را غافلگیر کرد تا با استراتژی بازگشت توانستم ازمون را به پایان برسانم.
Menu