نام و نام خانوادگی دانشآموز : مریم پیروی | رتبه زبان در منطقه : 5 |
رشته تحصیلی : انسانی نظام جدید | میانگین تراز کانون : 7955 |
منطقه یا سهمیهی کنکور: منطقه ۲ | نام پشتیبان : مهدیه محمودی |
نام مدرسه : متوسطه 2 دخترانه استعداد هاي درخشان فرزانگان | رتبه انسانی در منطقه : 7 |
سابقه در کانون : 1 سال | تعداد آزمون : 44 |
میانگین درصد هر درس در آزمون های برنامه ای کانون:
ادبیات ۸۰ عربی عمومی ۹۰ دینی ۸۵ جامعه شناسی ۱۰۰ فلسفه و منطق ۷۰ روانشناسی ۸۰
اقتصاد ۹۰ ریاضی ۹۵ زبان ۸۰ علوم و فنون ۸۰ عربی اختصاصی ۹۰ تاریخ و جغرافیا ۹۰
شرکت در آزمون های کانون
از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایههایی در آزمونهای کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟
_ از سال دوازدهم وارد شدم به پیشنهاد مشاوران ثبت نام کرد م تا خودم را بسنجم بله تصمیم داشتم سالهای پایه به تثبیت بپردازم و فقط سال آخر در آزمون آزمایشی به طور جدی شرکت کنند.
آیا در سالهای حضور خود در کانون در آزمونها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟
_ بله فقط یک بار به خاطر همزمان بودن آزمون با آزمون های سنجش
آشنایی شما با کانون و آزمونهای کانون چگونه بود؟آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانوني بود؟ چه نتيجه اي گرفتند؟
_ کانون از طریق آشنایان و تبلیغات تلویزیونی آشناشدن نتایج آنها در کنکور مشابه نتایج آنها در آزمونهای کانون بود به همین دلیل نسبت به شرکت در آزمون ها تشویق شدند.
شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟
_ با توجه به شرایط کرونایی میزان استرس در آزمون ها برایم کم میشد و احساس راحتتری میکردند اما در آزمون های جمع بندی پایانی تلاش کردند شرایط آزمون را برای خود بازسازی کند تا آمادگی برای کنکور بیشتر شود بله تلاشی میکردم در پردازشی اول قرار بگیرد.
اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟
_ ۷۶۳۳ و ۷۷۶۱ هر بار که آزمون میدادم اشکالات خود را بررسی میکردند و همین دلیل ترازم افزایش می یافت.
در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ چگونه خود را مدیریت می کردید؟ آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟
_ بله در هر شرایطی آزمون میدادم سعی می کردند دروسی که بلد نیستم جواب ندهند و نگران تراز نباشد.
برنامه راهبردی
وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون های کانون چگونه بود و چقدر تغییر کردی ؟
_ قبل از ثبت نام درس هایم را خوب یاد میگرفتند اما معیاری برای سنجش خود نداشتند و به همین خاطر بعد از شرکت در آزمون ها به شناخت بهتری از خود رسیدن و ضعف هایم را شناختم.
به نظرت درس خواندن در تابستان، لازم است؟ آيا در آزمونهای تابستان شرکت میکردی؟
_به نظر من درس خواندن در تابستان کمک زیادی میکند اما اجباری نیست من از مهر ثبت نام کردم.
چگونه کارنامه ها را تحلیل می کردید؟
_ ابتدا درصدی که برای هر درس نداشتن را می نوشتم و سوالات را یکی یکی می خواندم و پاسخ خود را با پاسخنامه تشریحی مقایسه میکردند نکاتی که بلد نبودن �عایت نکرده بودم را مینوشتم در انتها هم نقاط ضعف و قوت خود را مینوشتم.
چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟
_ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟ تفاوت در فصل زمستان بیشتر شد اما تلاش میکردم که همزمان با مدرسه پیش بروم و برای آزمون ها فقط دوره می کردند.
در دوران دبستان هم برنامهریزی میکردی؟
_ در دوران امتحانات چگونه درس میخواندی؟ من از کودکی تلاش میکردم کارهایم را با برنامه انجام بدهم اما به خودم سخت نمیگرفتم دوران امتحانات نیست چه دروسی اهمیت میدادم و دور میکردم.
کارنامه و سایت
روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟
_ تقریباً ساعت دو یا سه ظهر بیشتر تمرکز من روی رتبه کشوری و تراز دو روز بود.
از کدام ابزارهای اطلاعرسانی استفاده میکردید؟
_ سایت کانون
چه قسمتهایی از سایت کانون را مطالعه میکردید؟
- بیشتر از امکانات صفحه شخصی و اطلاع رسانی ها استفاده می کردم گاهی اوقات مقالات آقای قلم چی را مطالعه می کردند.
از جعبهی ابزار کارنامه، از کدام کارنامهها استفاده کردید؟
_ کارنامهی اصلی آزمون کارنامهی اشتباهات
به جز كارنامه ي اصلي از کدام کارنامهها بیشتر استفاده کردید؟ چرا؟
_ کارنامه اشتباهات برای جمع بندی در دی ماه
برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه
آيا دفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟
_ بله با دفتر برنامهریزی توانستم برنامههای خود را کنترل کنند و از چارچوب برنامهها خارج نشود.
ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟
_ در سال دهم تقریباً ۳ الی ۴ ساعت در روز در سال یازدهم به خاطر المپیاد ۱۰ الی ۱۱ ساعت در روز و سال دوازدهم ۱۱ الی ۱۲ ساعت در روز.
در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟
_ در فلسفه و منطق روش خود را از مطالعه حرف کتاب تغییر دادن و با خواندن درسنامه کتاب تست پیشرفت کردند.
چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟
_ من تمرکز را روی مطالعه تشریحی برای نهایی گذاشته ولی تست زدن را هم رها نکردن تا هر دو را پیش ببرم.
آموزش مهارت های خودتنظیمی
در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟
_ از من حمایت کردند.
پدر و ماردتان درسال آخر چه كمك هاي آموزشی به شما كردند؟
_ والدین از هیچ کمکی دریغ نکرد و همیشه در تمام مراحل کنکور کنار من بودند.
آيا درس هارا پيش خواني ميكردي ؟ كدام درسها و چطور؟تجربهای از مطالعهی درسی بدون تدریس معلم داری؟
_ خیلی کم پیش می آمد که پیش خوانی بکنم و بیشتر تمرکز روی مطالعه بعد از تدریس دبیر بود وقت هایی که غایب بودن درسهای را میخواندم تا به مدرسه برساند.
برای آینده چه برنامهای داری؟
_ تصمیم دارم در آینده در هر مسیری که قدم برمیدارم در راه خشنودی خدا و سربلندی کشورم باشد و آرزوهای زیادی و هم دارند.
پیشخوانی درسهای سال بعد را آيا انجام میدهی؟ چگونه پيش خواني مي كني؟
_ همیشه تلاش می کنم یک اشتباه رو دوبار انجام ندم و شرکتهای برای موفقیت تجربه کسب کند.
معیارهای شما برای انتخاب رشته چیست؟ کدام رشته ها را در اولویت قرار می دهید و با چه معیارهایی؟
_ من تلاش می کنم رشته ای را انتخاب کنم که با علایق و استعدادهای من متناسب باشد و دوست دارم در رشته ادبیات فارسی تحصیل کند.
کدام معلم خود را به عنوان معلم برتر معرفی می کنید؟چرا؟
_ آقای حسین پور زیرا ادبیات و علوم فنون چون ایشان هم به تدریس دروس بهترین نحو میپرداختند و هم با انگیزه و روحیه دادن به دانشآموزان آنها را حمایت می کردند.
مدیریت زمان
برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ (ضربدر و منفي ، زمان هاي نقصاني ، استراتژي بازگشت) آیا در طول سال نیز از این روش ها استفاده می کردید؟ آیا وقت کم آوردید یا خیر؟ استراتژی شما چه بود؟
_ من از روشهای زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده کردن بله در طول سال نیز با کمک این ها روش ها تلاش کردم وقت کم نیارم.
روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟
_ من به ترتیب دفترچه سوالات جواب دادم.