گفت و گو با محسن رحمانی - رتبه 2 منطقه 3 - کنکور انسانی 1400

گفت و گو با محسن رحمانی - رتبه 2 منطقه 3 - رتبه 21 کشوری - کنکور انسانی 1400

گفت و گو با محسن رحمانی - رتبه 2 منطقه 3 - کنکور انسانی 1400

مشاهده صفحه شخصی محسن رحمانی

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز : محسن رحمانی
نام شهر: رباط کریم
منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: سه
میانگین تراز کانون : 7806
رتبه انسانی در منطقه : 2
رتبه زبان در منطقه : 42
رشته تحصیلی : انسانی نظام جدید
نام پشتیبان : مهدی اشرافیان آذر
تعداد سال های حضور در کانون : 1تعداد آزمون : 41


شرکت در ازمون های کانون


از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟

_ من از اوائل سال تحصیلی ۹۹-۰۰ در آزمون های کانون شرکت کردم یعنی همین سال کنکور. در حقیقت یکی از دوستان نزدیکم که رشته اش تجربی بود این پیشنهاد رو داد و منم قبول کردم و الان هم خیلی از این کارم راضی و خشنودم.


دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال)

_ بنظرم عدم پیوستگی در آزمون ها باعث میشه مهمترین مزیت آزمون-که سنجش پیوسته است- از دست بره. من جمله ویژگی های آزمون های کانون کیفیت خوب و همسنگ بودن اون با کنکور سراسریه. علاوه براین ارائه کارنامه های مختلف هم میتونه داوطلبان رو با نقاط ضعف و قوتشون آشنا کنه.


 آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟

_ خیر هیچ غیبتی در آزمون ها نداشته و در آزمون های جانبی کانون (هدف گذاری و ..) هم شرکت میکردم. 


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟

_ من به لطف مدیریت خوب مدرسه به صورت حضوری در آزمون هاشرکت می کردم و در پردازش اول قرار میگرفتم.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

_  اصلا به این فکر نمی کردم که کسی تو آزمون ها تقلب می کنه. با خودم میگفتم این رتبه ی خالص منه تا تلاشم رو بیشتر از قبل کنم و برنامه را پیش ببرم.


برنامه راهبردی


آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

_ بله. این آزمون ها خیلی مفید بودن و به پیشرفتم کمک می کردن.


وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

_ تک تک آزمون های جانبی را شرکت کردم و هر دو گروه به سنجش مداوم و متعدد کمک می کردن تا بدونم کجای کارم. و اینکه سوالات این آزمون ها هم بسیار پرکاربرد بودن.


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

_ یک برنامه ترکیبی برای خودم طراحی می کردم و با اون پیش می رفتم .


گفت و گو با محسن رحمانی - رتبه 2 منطقه 3 - کنکور انسانی 1400


آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی؟ چقدر دانستن روش مطالعه دیگران به شما کمک کرد؟

_ تو سال کنکور باید تمرکز بیشتر رو تست ها و تمارین باشه برخلاف سال های پایه از کسانی که تو کنکور۹۹ موفق شده بودند کمک و مشورت می گرفتم تا اشتباهاتم رو به حداقل برسونم.


آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟ 

_ از کتاب های آبی تو اغلب دروس استفاده می کردم که دارای تست های نکته خیز فراوان بودن.


کارنامه و سایت


بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردی؟

_ تو همون روز آزمون یا فردای آن آزمون رو تحلیل می کردم.


از کدام ابزارهای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کردید؟

_ سایت کانون 


برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه


آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

_ در اوائل پاییز ساعت مطالعه ۶-۷ ساعت داشتم و رفته رفته تا ماه رمضان به ۱۰-۱۱ ساعت رسیدم ولی بعد از ماه رمضان دیگر ساعت مطالعه ام از ۸-۹ساعت فراتر نرفت.


برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را می خواندید؟ مباحث پایه و دوازدهم را چگونه در برنامه تان قرار می دادید؟

_ سه روز اول هفته را دوازدهم و دو روز پایه و روز ششم جمعبندی این دو.


در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟

_ در درس فلسفه و منطق از وقتی با کتاب آبی آشنا شدم پیشرفت زیادی رو تجربه کردم.


 روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ اشتباهات، سوالا های علامتدار را چگونه برای خود مشخص می کردید و چگونه از ان ها استفاده می کردید؟  چقدر در آزمون ها جمع بندی و زمان امتحانات به شما کمک کرد؟

_ خلاصه نویسیم تو دروس توصیفی به صورت حاشیه نویسی بود و در دروس تحلیلی به شکل تخصصی و جدا از کتاب.


چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟

_ در امتحانات نهایی به شکل شب امتحانی دروس رو مرور می کردم و در طول روز همان برنامه خودم.


روش مطالعه کدام درس شما به نظرتان می تواند به عنوان یک روش مطالعه موثر به دانش آموزان دیگر کمک کند ؟ روش مطالعه ي اين درس را توضيح دهيد؟

_ دو کلید موفقیت در روش مطاُعه تست زیاد و فشردگی برنامه است.


براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و .. به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟

_ من خودم گوشی هوشمند نداشتم و حتی الان هم سراغش نرفتم چون حواشی اون در صورتی که کنترل نشن داوطلب رو به بیراهه می کشند.


قویترین درس شما چیست؟ براي درس هايي كه قوي هستي از کدام کتابها استفاده کردی؟

_ دروس زبان عربی و انگلیسی و ریاضی.


معیارهای شما برای انتخاب رشته چیست؟ کدام رشته ها را در اولویت قرار می دهید و با چه معیارهایی ؟

_ هنوز راجع بهش تصمیم قطعی اتخاذ نکردم.


روش های مدیریت زمان


برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ (ضربدر و منفي ، زمان هاي نقصاني ، استراتژي بازگشت) آیا در طول سال نیز از این روش ها استفاده می کردید؟ آیا وقت کم آوردید یا خیر؟

_ از تکنیک های ضرب در و دایره و استراتژی بازگشت استفاده کردم و خیلی بهم کمک کردند طوری که در هیچ دفترچه ای وقت کم نیاوردم.


چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟  چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟

_ یک آرامش خاصی تو دلم بود و مطمئنا منشا ش الهی بود. سوالات سخت رو برای پایان آزمون ذخیره می کردم.


روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟

_ ترتیب دفترچه را از اوائل پاییز تغییر داده بودم و استراتژی خودم رو داشتم.

Menu