گفتگو با سیده حسنا حسینی -میانگین تراز 6900 -ششم دبستان

از مقطع چهارم دبستان وارد کانون شدم،و 3سال هست که در موسسه حضور دارم،بنده برنامه دقیقی نداشتم و در ذهن من این بود که با یک برنامه منسجم و دقیق پیش بروم

گفتگو با سیده حسنا حسینی -میانگین تراز  6900   -ششم دبستان


نام و نام خانوادگی دانش‌آموز:  سیده حسنا حسینی  
نام شهر:  اراک
 پایه تحصیلی: ششم دبستان
میانگین تراز: 6900  
   تحصیلات پدر:  فوق لیسانس  
شغل پدر: کارمند
تحصیلات مادر: دیپلم  
  شغل مادر: خانه دار

تعداد سال حضور در کانون: 3 سال

تعداد کل آزمون‌ها در 3 سال: 62 آزمون

                                                                                      

                                                                                         شرکت در آزمون های کانون

  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟  آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟ 

از مقطع چهارم دبستان وارد کانون شدم و 3سال هست که در موسسه حضور دارم، بنده  برنامه دقیقی نداشتم و در ذهن من این بود که با یک برنامه منسجم و دقیق پیش بروم و چون برادرم در این موسسه بود و برنامه های ایشان را مشاهده میکردم به پیشنهاد خودم در این موسسه ثبت نام شدم.

 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) 

چون دوست داشتم طبق برنامه راهبردی پیش بروم و از نکات سوالات آزمون استفاده کنم،و در کلیه دروس خود را بسنجم و همان مقداریکه برنامه پیشروی دارد اشتباهت خود را جبران کنم.

 

 

 آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟

من تمام تلاش خود را کردم که حضور پیوسته در آزمون ها داشته باشم ،فقط یک غیبت در مقطع پنجم داشتم که به علت کسالت شدیدم بود.

 

 

آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانوني بود؟ چه نتيجه اي گرفتند؟

   از طریق برادرم،ایشان در دانشگاه قم در رشته مهندسی پزشکی مشغول به تحصیل هستند.


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

 خیر تاثیری نداشت چون در طی دو هفته برنامه را کاملا انجام می دادم و در روز آزمون یک شرایط مشابه آزمون اصلی را برای خودم تعریف کرده بودم و طبق زمانبندی اول دفترچه سوالات پیش می رفتم، و راس ساعت 8صبح آزمون را شروع میکردم چون پشتیبان و مدیر گروهم تاکید داشتند که همه دانش آموز راس ساعت شروع کنند و راس تایم مشابه آزمون را به اتمام برسانیم.


شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟

   با توجه به شرایط سخت تر آزمون آنلاین نسبت به آزمون حضوری تلاش کردم خود را با این مورد وفق بدهم و بعد از چند آزمون برایم عادی شد و متمرکز تر شدم.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

اصلا برایم اهمیتی نداشت،نگران نبودم چون تمام تلاش را برای انجام دقیق برنامه کردم و هیچ تقلبی را قبول ندارم و این کار باعث گول زدن خودم میشد،به همین علت تلاش میکردم نتیجه آزمونم باز آزمون قبل بهتر شود و نتیجه بهتری بگیرم.


آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

بله شرکت میکردم و در سال ششم جدی تر کار میکردم و برنامه تابستان باعث میشد دروس اصلی سال قبل را دوره کنم و با دروس سال بعد تا حدودی آشنا شوم و کارم برای طی سال راحت تر بود. 

                                    

                                                                                     برنامه راهبردی

اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

 تراز اول من 5500بود که برای تحلیل کارنامه چهارم دبستان با مدیر گروهم خانم صحرائی صحبت کردم و از راهکار هایشان استفاده کردم و کم کم ترازم به7000رسید.

 

برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردید و از کسی کمک گرفتید؟

بله من با پشتیبان خود خانم زاهدی مشورت میکردم و ایشان هم راهکار های خوبی به بنده ارائه می دادند و بسیار پیگیر کار من بودند.


آیا در آزمون های تیزهوشان نیز شرکت کردید؟ دلیل اینکه بعد از قبولی در آزمون تیزهوشان باز هم در آزمون‌ها شرکت کردید، چه بود؟ 

بله شرکت کردم،من برنامه بلند مدتی برای خود تعریف کرده ام و برای افزایش قدرت یادگیری و همینطور تقویت سرعت عمل و بالا بردن سطح کمی و کیفی درسم حتما با کانون فرهنگی آموزش پیش خواهم رفت.


بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتید؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟ 

بله خیلی زیاد،چون به صورت کلی آزمون با برنامه مدرسه مطابق بود فقط گاهی هم که برنامه جلوتر بود طبق گفته پشتیبانم پیشخوانی رابا کتاب پرتکرار و فیلم های سایت کانون انجام میدادم.

 

 

منابع شما در تابستان چه بود؟ از کدام کتاب ها و به چه دلیل استفاده کردید؟ منابع شما در طول سال چه بود؟  

من در تابستان از کتاب های درسی خودم و کتاب تابستان کانون استفاده می کردم؟چون خیلی کامل و به اندازه دروس را مرور میکرد و جالب این بود که آزمون محور بود و من می دانستم برای این آزمون باید چه قسمتی را بخوانم.


در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

 در طی سال از کتاب های پرتکرار و سه سطحی و استعداد تحلیلی کلامی و غیر کلامی و کتاب های آبی و 12آزمون جامع تیز هوشان استفاده کردم.

کتاب های پرتکرار باعث میشد من یک مطلب را با چند نوع سوال یاد بگیرم و هی سوالات تکرار میشد و ملکه ذهنم میشد و تا حدودی سوالات آزمون مطابق با این کتب بود.

 

گفتگو با سیده حسنا حسینی -میانگین تراز  6900   -ششم دبستان


                                                                                       کارنامه و سایت


 روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنيد؟

ساعت 16:30-17:00کارنامه را دریافت کرده،قسمت رتبه و تراز برایم خیلی لذت بخش بود.


 از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كنيد؟ 

از همه کارنامه ها استفاده میکردم آما بیشتر کارنامه اصلی،نردبانی و 5 نوع درس و در آزمون های هدف گذاری دهک ها خیلی جالب و کاربدی بود.


بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟

پشتیبان من تاکید بسیار زیادی بر روی تحلیل آزمون داشتند و من اصلی ترین کار بعد از دریافت کارنامه تحلیل آزمون قرار داده بودم.


در صفحه‌ی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبيني؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصي سر ميزنيد؟

بیشتر به کلکسیون روش مطالعه و فیلم های آموزشی  وانواع کارنامه و تقریبا در هفته 3-4بار از سایت بازدید داشتیم.


هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید؟

برنامه را طبق برنامه راهبردی و همچنین مراحل مطالعه پیش میرفتم و در هفته اول ابتدا درسها را کامل مطالعه کرده و با فیلم های آموزشی درسنامه ها و نکاتی که معلم گفته بودن مطالب را درک کرده و با حل سوالات تشریحی و حل کتاب ها پرتکرار مطالب را در ذهن خود ثبت کرده و در هفته دوم با تست زدن و تحلیل تست  بر مطالب تسلط پیدا میکردم.


شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟ چگونه آزمون ها را تحلیل می کردید ؟

ابتدا نقاط قوت،سپس هم سوالات درست و هم سوالات اشتباه را بررسی می کنم چون ممکن است حین بررسی سوالات درست راه حلی پیدا کنم که سریع تر به جواب برسم و بعد به سراغ سوالات اشتباه رفته و آنها را تحلیل کرده و همزمان چندین سوال مشابه را هم تمرین میکنم که دیگر آنها را تکرار نکنم.


                                                                                             برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه

آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

بله داشتم و دارم ، این دفتر کمک کرد که ساعات مطالعه ام را بیشتر کنم و با کیفیت بهتری پیش بروم همینطور ساعت اتلاف وقت خود را تعیین کرده و آنها را به حداقل می رساندم.


آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ اشتباهات، سوالا های علامتدار را چگونه برای خود مشخص می کردید و چگونه از آن ها استفاده می کردید؟ 

بله خلاصه نویسی هم داشته ام،نکات مهم را یادداشت میکردم و حین مرور و نزدیک آزمون به آنها بیشتر دقت میکردم.از تکنیک ضربدرمنها استفاده میکردم هم در منزل حین تمرین تستی و هم در سر جلسه آزمون استفاده میکردم چون خیلی خوب به کلیه سوالات میرسیدم و با این روش به سوالات با اطمینان بیشتر جواب میدادم.


بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟ 

درس علوم ،چون ابتدا کتاب و نکات مهم درسنامه را مرور کرده و از کتاب پرتکرار سوال های زیادی حل میکرد و بعد با تست زدن کامل مسلط میشدم.


                                                                                         مهارت های خودتنظیمی: فراشناخت و هوش هیجانی

الان که بيشتر اوقات در خانه هستید پدر و مادرت چقدر و چطور در درس‌ها به تو کمک می‌کنند؟

با توجه به مجازی شدن ،پدر و مادرم نقش مهمی در روند تحصیلی بنده داشته اند و هر جایی سوال یا کمکی نیاز داشتم ،سریع برایم رفع میکردند.

 

پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی‌ات را پیگیری می‌کردند؟

به محض دریافت کارنامه یا اعلام نمرات آنها را باهم تحلیل کرده و با یک راهکار موثر یا برنامه جدید من را همرای می کردند.


آيا درس ها را  پيش خواني مي‌كرديد ؟ كدام درسها و چطور؟تجربه‌ای از مطالعه‌ی درسی بدون تدریس معلم دارید؟

بله حتما،دروس اصلی را پیش خوانی میکنم،بله در مدرسه گاها به علت سرعت بالای درس دادن یا جلوتر بودن برنامه کانون از مدرسه باید پیشخوانی را انجام می دادم و بیشتر با فیلم های آموزشی  و درسنامه کتاب ها پیش میرفتم.


با تعطیل شدن مدارس به دلیل بیماری کرونا درس شما افت نکرد؟ ايا جدي تر درس خوانديد مثل گذشته يا كمتر از گذشته ؟ 

خیر من افت درسی در این شرایط نداشتم، اما خب اوایل مقداری برایم سخت بود بعد با راهنمایی دبیران و پشتیبانم و پدر و مادرم روند برایم راحتتر شد.


برای آینده چه برنامه ای دارید؟

بعد از اعلام نتایج تیز هوشان و پذیرفته شدنم سعی دارم به طور کامل و جامع متوسطه1و2را به پایان برسنام و دررشته تجربی ادامه تحصیل دهم و بعد انشالله در رشته پزشکل دانشگاه تهران پذیرفته شومو همچنان با آزمونهای کانون پیش خواهم رفت چون بشدت به من کمک میکند که برمطالب تسلط یابم.


 

از اشتباهاتت چگونه ياد مي گيريد؟

من اشتباهات خودم را خیلی دوست دارم چون کمکم میکند قسمت های را که یاد نگرفته ام  با تکرار و تمرین رفع کنم.


برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟

از تکنیک های مدیریت زمان در طی سال استفاده کرده وکلیه تکنیک های نام برده را هم استفاده کردم، به همین علت در جلسه آزمون مشکلی نداشتم چون طی سال هم خیلی با برنامه پیش رفتم و کاملا بر مطالب تسلط داشتم و وقت کم نیاوردم و با اصول و آموزه های که از پشتیبان و مدیر گروهم دریافت کرده بودم پیشرفته و تا کنون موفق بوده ام. 

 

  

 

 

Menu