گفتگو با عطا جهازی -میانگین تراز 6500 -پنجم دبستان

از پایه چهارم در آزمون‌های کانون به پیشنهاد مادرم در آزمون‌های کانون ثبت نام کردم چون مادرم در دوران تحصیل خود، عضو کانون بود.

گفتگو با عطا جهازی  -میانگین تراز 6500 -پنجم دبستان

 

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: عطا جهازی  
نام شهر: اردبیل
 پایه تحصیلی: پنجم دبستان
میانگین تراز:   6600
تحصیلات پدر: فوق دیپلم      
  شغل پدر: فروشگاه لوازم خانگی
 تحصیلات مادر: لیسانس      
شغل مادر: خانه دار

تعداد سال حضور در کانون: 2 سال

تعداد آزمون های امسال: 71 آزمون
تعداد آزمون های امسال: 55 آزمون

تعداد کل آزمون ها در 2 سال: 12 آزمون

تعداد آزمون های هدفگذاری: 15 آزمون

                                                   



                                                                                   شرکت در آزمون‌های کانون

  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟  آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟ 

از پایه چهارم در آزمون های کانون به پیشنهاد مادرم در آزمون های کانون ثبت نام کردم چون مادرم در دوران تحصیل خود، عضو کانون بود.

 

 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

برای پیشرفت تحصیلی و گرفتن نتایج بهتر به طور مداوم در آزمون های کانون شرکت می کنم. مهمترین ویژگی آزمون ها به نظر من برگزاری هر دو هفته یکبار آزمون است که فرصت کافی برای مرور مطالب درسی است.  همچنین آزمون های هدفگذاری و مشابه پارسال باعث تکرار و تمرین درس ها می شود و نقاط قوت و ضعف ما را نشان می دهد تا با تلاش برطرفشان کنیم.


 آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟

خیر اصلا غیبت نکرده ام.


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟  آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

به نظر من آزمون ها ی حضوری تاثیر بیشتری داشت و وصعیت درسی ما دقیق تر و شفاف تر مشخص می شد اما شرایط فعلی تاثیری در اصل مساله ندارد و همچنان آزمون ها تاثیر خود را روی سطح مطالعه و پیشرفت تحصیلی می گذارد و شکر خدا تاکنون شرایط آنلاین باعث افت تحصیلی من نشده است.

 در ساعت های مشخص توسط کانون در آزمون شرکت می کردم و طبق زمانبندی دفترچه، هر درس را در  زمان خود به اتمام می رساندم و در طی آزمون هم شرایط آزمون حضوری را در خانه فراهم می کردم تا سنجش درستی از خود داشته باشم.


 آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما و پیشرفت در هر آزمون داشت؟

آزمون های هدفگذاری باعث می شد که خود را در جلسه آزمون تصور کنم و زمانبندی که برای هر درس گرفته می شد باعث تمرکز دقیق و پی بردن به نقاط ضعف من می شد.


  آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

بله من هم پارسال و هم امسال در آزمون های تابستان شرکت کرده ام. شرکت در آزمون های تابستان باعث می شود که درس ها را فراموش نکنم و آمادگی کافی برای شرکت رد کلاس های پیشرفته را داشته باشم.


 در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟  آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟

من همواره در آزمون های کانون شرکت کرده ام، حتی زمانی که نتوانسته بودم طبق برنامه راهبردی درس بخوانم تا بتوانم در هر شرایطی میزان تسلط خود را در درس ها بسنجم به همین دلیل هیچ گاه در آزمون ها غیبت نکرده ام. من از افت تراز در آزمون ها هیچ نگرانی نداشتم چون همه این آزمون ها مقدمه ای برای پیروزی هایی است که در آینده به دست خواهم آورد.

 


                                                                                         برنامه راهبردی


 تا چه حد با منطق برنامه راهبردی آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟  از چه زمانی برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردید؟

من با استفاده از برنامه راهبردی می توانستم حجم درس هایی که در آزمون امتحان خواهم داد مشخص کنم. به کمک برنامه راهبردی می توانستم برنامه ریزی دقیقی داشته باشم و همین برنامه ریزی دقیق هست که منجر به پیشرفت در آزمون می شود. تقریبا از زمانی که وارد کانون شده ام همواره با برنامه ریزی دقیق به کمک برنامه راهبردی پیشرفت خوبی داشته ام.


 چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

من هر درسی را که در مدرسه می خواندیم همان روز در خانه با کتاب های کانون تمرین می کردم و در ابتدا کتابهای کار و پرتکرار و سپس در روزهای بعد کتابهای آبی و سه سطحی را حل می کردم تا کاملا برای آزمون آماده شوم.


 منابع شما در تابستان چه بود؟ از کدام کتاب ها و به چه دلیل استفاده کردید؟ 

کتاب تابستان چون کاملا برای مطالعه در تابستان طراحی شده است و همچنین کتاب های هوش و کتاب های کار و پرتکرار.


 آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

بله با توجه به طبقه بندی دقیقی که کتاب های کانون دارد مرحله به مرحله و همگام با کتاب های درسی از آنها استفاده  می کردم.


وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

به موقع در کلاس های آنلاین حاضر می شدم درس ها خوب یاد می گرفتم و طبق برنامه مدرسه آنها را مطالعه می کردم.


در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

در درس ریاضی : کار، پرتکرار، آبی، سه سطحی، اشتباهات متداول

در درس علوم: کار، پرتکرار، آبی، سه سطحی، اشتباهات متداول

در درس  فارسی: کار، پرتکرار، آبی، سه سطحی، اشتباهات متداول

در درس  هدیه های آسمانی: کار، سه سطحی

در درس  مطالعات اجتماعی: کار، سه سطحی

هوش کلامی و غیر کلامی



                                                                                                           کارنامه وسایت

 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟

برای دیدن کارنامه اصلی، کارنامه پروژه ای ،کارنامه اشتباهات  از سایت کانون استفاده می کردم.


 روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنيد؟

ساعت ۴ برای دیدن نتیجه آزمون و درصد هر درس و اشتباهاتم به سایت کانون مراجعه می کردم.


کارنامه ها چه کمکی به پیشرفت و برنامه ریزی شما کرد؟مهمترین قسمت هر کارنامه (اصلی و هدف گذاری) برای شما کدام قسمت بود؟

سطح آموزشی خود را به کمک کارنامه ها متوجه می شوم و کارنامه نفرات برتر کشوری را بررسی می کنم تا بتوانم در آزمون های بعد پیشرفت کنم.


 بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟

بعد از دیدن کارنامه، تک تک اشتباهات خود را بررسی می کردم و یاد می گرفتم و سپس در کتاب خود آموزی آنها را می نوشتم.


چه قسمت‌هایی از سایت کانون را مطالعه می‌کردید؟ 

صفحه شخصی _جعبه ابزار کارنامه- صفحه مقطع.


 از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟ 

کارنامه اصلی آزمون هدف گداری - پروژه ای -کارنامه ۵نوع درس- کارنامه پروژه ای – کارنامه اشتباهات.


                                                                                                برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه

 آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

بله کمک می کردم میزان دقیق مطالعه خود را به طور روزانه بدانم و سپس بتوانم برای افزایش ساعت مطالعه در دروسی که نقطه ضعفم بود برنامه دقیق تری داشته باشم.


میانگین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی شما در تابستان و در طول دوران مدرسه تفاوت داشت؟ چقدر دفتر برنامه ریزی به افزایش ساعت مطالعه و تعادل مطالعاتی شما کمک کرد؟ 

در تابستان نسبت به طول سال کمتر درس می خواندم و از فرصت تابستان برای استراحت و تفریح استفاده می کردم و کمی درس می خواندم اما به کمک دفتر برنامه ریزی میزان مطالعه خود را در طول سال افزایش دادم.


کتاب خودآموزی براي شما چه فايده اي دارد؟

می توانستم اشتباهات خود را در آن بنویسم و راه حل خود را اصلاح کنم.


در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟

به نسبت سایر دروس در درس فارسی ضعف داشتم روش مطالعه خود را در این درس تغییر دادم امیدوارم که نتیجه مطلوب حاصل شود.



                                                                                   مهارت های خودتنظیمی : فراشناخت + هوش هیجانی 

 آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ اشتباهات، سوالا های علامتدار را چگونه برای خود مشخص می کردید و چگونه از ان ها استفاده می کردید؟ 

بله برای همه ی درس ها خلاصه نویسی داشتم ،باتوجه به آزمون های قبلی اشتباهاتم را مشخص می کردم و قبل از هر آزمون آنها را دوره می کردم.


بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟

بهترین تراز من در درس علوم بود و من بعد از مطالعه کتاب های درسی کتابهای کانونی مرتبط با همان درس استفاده میکنم،دروس نقاط قوت من هدیه های آسمانی،مطالعات اجتماعی و علوم بود و روش من تسلط کافی بر درس و یادگیری کامل،تفهیم کامل درس استفاده از کمک آموزشی ها بود

 

در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟ 

افت تراز من در طول سال تحصیلی به دلیل کم کاری من بوده ولی بلافاصله به اشتباه خود پی بردم و روشی مطالعه ی مناسب تر بدون خستگی برای خود انتخاب می نمودم

 

پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی‌ات را پیگیری می‌کردند؟

بعد از هر آزمون کارنامه من را بررسی می نمودندو راهکارهای مناسب را برای من خاطر نشان می نمودند

 

 آيا درس هارا پيش خواني مي‌كردي ؟ كدام درسها و چطور؟تجربه‌ای از مطالعه‌ی درسی بدون تدریس معلم دارید؟

در حد توان بله پیشخوانی می کردم ،همه درس ها و بیشتر ریاضی و فارسی را پیش خوانی می کردم ، بله ولی تجربه چندان خوشایندی نبود

 

از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید ؟ تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری های کامل را چگونه انجام می دادید؟

اشتباهات خود را بررسی مینمودم و مباحث مرتبط با مسئله را دوباره مطالعه می نمودم،آن مباحث را دوباره خوانی و تمرکز خود را نسبت به موضوع بیشتر میکردم

 

 

                                                                                             روش های مدیریت زمان

برا ی مدیریت زمان سر جلسه آزمون چه کار می کنید؟

وقتی را که برای هر درس در نظر گرفته شده است بر طبق آن زمانبندی پاسخ می دهم

 

 از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

تکنیک ضربدر منفی و استراتژی بازگشت

بیشتر از روش ضربدر منفی استفاده می کردم

 

 

چگونه احساسات خود را مدیریت می کنید؟ 

با غلبه بر ترس و داشتن اعتماد به نفس بالا سعی می کردم در آزمون روحیه خود را حفظ کنم.

 

 روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز آزمون چیست؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟

ترتیب سوالات را رعایت میکنم و با توجه به طبقه بندی هر درس با استفاده از تکنیک‌ضربدر منفی به سوالاتی که مطمئن هستم پاسخ میدهم و سوالاتی که نمیدانم از جواب دادن اجتناب میکنم.

 

Menu