گفتگو با ائلمان دمشقی -میانگین تراز6800 -ششم دبستان

از تابستان پایه سوم به مدت سه سال در آزمونها شرکت داشتم. در مدرسه بدلیل غیبت طولانی افت تراز داشتم که با شرکت در آزمونهای کانون جبران شد.

گفتگو با ائلمان دمشقی -میانگین تراز6800  -ششم دبستان
نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: ائلمان دمشقی    
  نام شهر: شهرالوند
رشته‌ تحصیلی: پایه ششم  
  میانگین تراز: 6800        
 تحصیلات پدر: فوق دیپلم      
  شغل پدر: کارمند بانک
  تحصیلات مادر:لیسانس    
 شغل مادر: فرهنگی

تعداد سال حضور در کانون: 3 سال

تعداد کل آزمون ها در 3 سال: 61 آزمون
تعداد آزمون های امسال: 35 آزمون

تعداد آزمون های هدفگذاری: 10 آزمون

تعداد آزمون های مشابه پارسال: 1 آزمون



                                                       

                                                                                                  شرکت در آزمون‌های کانون


  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟ 

از تابستان پایه سوم به مدت سه سال در آزمونها شرکت داشتم.

در مدرسه بدلیل غیبت طولانی افت تراز داشتم که با شرکت در آزمونهای کانون جبران شد.


 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

علاقه به آزمون دادن، درکل دانش آموز منظم و با انضباطی هستم.

 

آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانوني بود؟ چه نتيجه اي گرفتند؟

 اعضای خانواده مادر کانونی بودند و همه با رتبه های خوب در کنکور دولتی قبول شدند و من بیشتر با تشویق مادر در کانون عضو شدم.


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟  شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

 آزمون های آنلاین سرعت من را پایین آورد.


شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟

 امسال خودم را با شرایط وفق دادم و روال کار را یاد گرفتم.


به نظر شما آزمون‌های آنلاین چه فايده اي دارد؟ ايا در آزمون‌ها غیبت می‌کردی؟ علت تداوم در شرکت در آزمون‌ها چه بود؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می‌گرفتید؟

 برای مسافرت و مهمانی ها خوب بود که نیاز به نامه مهمان و هماهنگی نداشتیم.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

 آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟ سوالاتی که مشکل داشتم زودتر متوجه می شدم.


اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

 5600 ،بررسی اشتباهات ، حضور پیوسته در آزمونها


در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ 

 در فرصت دو هفته ای کار می کردم اولیا نیز کمکم کردند.

 

                                                                                                برنامه راهبردی


  از چه زمانی برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردید؟

 از پایه ششم جدی شروع کردم. 


 چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

هر دو برایم مهم بود و اولویت داشت. فقط دی وبهمن بیش تر تفاوت داشت. 


 منابع شما در تابستان چه بود؟ از کدام کتاب ها و به چه دلیل استفاده کردید؟ منابع شما در طول سال چه بود؟ منابع مطالعاتی شما در دوران جمع بندی چه بود؟ چرا؟

  کتاب تابستان خیلی به من کمک کرد تا مباحث تابستان را کامل در آزمون ها مسلط شوم.


 آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

از کتاب آبی  و پرتکرار و سه سطحی استفاده کردم .

کتاب پرتکرار: درسنامه ای که داشت بعد از تدریس معلم می رفتم سراغ این کتاب.

کتاب آبی: سوالات و مباحث خوبی داشت .

سه سطحی : سه سطحش کمکم کرد سوالات سخت را بهتر پاسخ بدهم.



                                                                                                             کارنامه و سایت

از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كني؟

 كارنامه ي سوال محور ، اشتباهات و....


                                                                                              برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه

 آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟ 

به طور دقیق ساعات مطالعه و تست هایم را می دانستم پس هر وقت افت تراز داشتم یا پیشرفت می کردم جزئیات کارهایم در دفتر بود و مشکلاتم را شناسایی می کردم.


آیا جعبه لایتنر داشتید؟ برای کدام درس ها؟ و چگونه از ان استفاده می کردید؟ چه تاثیری برایتان داشت؟

کتاب خودآموزی براي شما چه فايده اي دارد؟ بعضی نکات را که مشکل داشتم و تست را اشتباه زده بودم در دفتر وارد می کردم و در روز های مشخص دوره می کردم و اشکالاتم را رفع می کردم. و همین باعث می شد چیزهایی که مشکل داشتم تبدیل به نقاط قوتم می شد.


                                                                                         گفتگو با ائلمان دمشقی -میانگین تراز6800  -ششم دبستان


                                                                                            مهارت های خودتنظیمی : فراشناخت + هوش هیجانی 

 آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي داديد؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي داديد؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كرديد؟

 بله- بیشتر برای درس هایی که مشکل داشتم یا تست هایی که غلط زیاد داشتم.با توجه به تسلط و درصدهایی که در خانه می زدم برای خودم هدف گذاری می کردم و معمولاً هم دقیق بود.


 آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ اشتباهات، سوالا های علامتدار را چگونه برای خود مشخص می کردید و چگونه از ان ها استفاده می کردید؟  

بله- نکات مهم و پرتکرار یا مواردی که با مرور آنها کل فصل دوره می شد را یکجا جمع می کردم.بیش تر در روزهای قبل آزمون که در نظر داشتم کل مطالب را در زمان کوتاه دوره کنم برایم مفید بود.


بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟ کدام درس‌ها در آزمون‌های کانون نقطه‌ قوت شما بودند؟ دلیل این‌که این درس‌ها نقطه‌قوت شما بودند چه بود؟ روش‌تان را در مطالعه‌ شما در این درس‌ها بنویسید. مطالب کلاس ها و کتاب هایم را کامل می خواندم و بعد تمرین و تست های فراوان می زدم.


روش مطالعه کدام درس شما به نظرتان می تواند به عنوان یک روش مطالعه موثر به دانش آموزان دیگر کمک کند ؟ روش مطالعه ي اين درس را توضيح دهيد؟

 در درس های حل کردنی بیشتر روی تست تمرکز می کردم تا خواندن  و به نظرم این راه موفقیت در ریاضی است.


  در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید؟  

معمولا ساعات مطالعه یا تمرین کمتر می شد و معمولاً با مراجعه به دفتر برنامه ریزی دلیلش مشخص شد.


 پدر و ماردتان درسال آخر چه كمك هاي آموزشی به شما كردند؟  

حمایت روانی و فراهم کردن ابزارهای مورد نیاز برای درس خواندن


 الان که بيشتر اوقات در خانه هستی پدر و مادرت چقدر و چطور در درس‌ها به تو کمک می‌کنند؟

 مادرم معلم است و هرجا که مشکل داشته باشم به من کمک می کند و همچنین پدرم از لحاظ روحی حمایتم می کند.


از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید ؟ 

همه را در دفتر خود آموز وارد کردم و با مروز تبدیل به نقاط قوتم کردم.


 برای آینده چه برنامه‌ای داری؟ 

 افزایش تراز و قبول شدن در آزمونهای مدارس خوب و انشالا موفقیت در کنکور 


 قویترین درس شما چیست؟ براي درس هايي كه قوي هستي از کدام کتابها استفاده کردید؟

  ریاضی ، پرتکرار و سه سطحی


پدر و مادرشما چقدر پي گيري مسائل آموزشي شما بودند؟

 خیلی زیاد چون مادرم فرهنگی بود و خیلی پیگیر درس من بود.


 بهترين پشتيبان هاي شما دركانون چه اشخاصي بودند، لطفا نام ايشان را بگوييد؟ و بگوييد چه كمك هايي به شما كردند؟

 خانم جمالی – شیوه برنامه ریزی را یاد دادن و در تحلیل کارنامه به ما کمک می کردند و در کل هفته در دسترس بودند.


نقش آموزشی خانواده در دوران کرونا بیش از گذشته است . همراهی پدر و مادر و بقیه ی اعضای خانواده تاثیر گذار است؟

مادرم در درس خواندن و مرور کمکم کرد.


یک مشکل مهم دانش آموزان در دوران کرونا و آزمون های آنلاین نگرانی از تقلب برخی دانش آموزان است . شما با این موضوع چگونه برخورد می کردید ؟ آیا به تراز و رتبه ی دیگران کار داشتید؟ من هیچ وقت تقلب نکردم چون همیشه مقیاسم برای پیشرفت خودم بودم و اهمیتی به بقیه نمی دادم.

 

 

Menu