گفتگو با علیرضا غفوری -میانگین تراز 6383 -پنجم دبستان

شرکت در آزمون‌های کانون از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید

گفتگو با  علیرضا غفوری -میانگین تراز  6383  -پنجم دبستان
نام و نام خانوادگی دانش‌آموز:  علیرضا غفوری  
  نام شهر: شازند
رشته‌ تحصیلی:پنجم ابتدایی  
 میانگین تراز: 6383  
      تحصیلات پدر: کارشناسی مکانیک      
شغل پدر:کارمند پتروشیمی
 تحصیلات مادر:کارشناسی فیزیک      
    شغل مادر:خانه دار

تعداد سال حضور در کانون: 2 سال

تعداد کل آزمون ها در 2 سال:66 آزمون
تعداد آزمون های امسال: 45 آزمون

تعداد آزمون های هدفگذاری: 13آزمون

تعداد آزمون های مشابه پارسال: 5 آزمون



                                                                                                                           

                                                                                               شرکت در  آزمون‌های کانون 

  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید ؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟ 

ازسال 1398 و از کلاس چهارم وارد کانون شدم و 3 سال هست که عضو کانون هستم –پیشرفت در درسها و رقابت با دیگران و سنجش خود نسبت به دیگر دانش اموزان و قبولی در مدارس تیزهوشان در سال ششم –به   پیشنهاد پدر و مادر وارد کانون شدم و ازاین کار بسیار خوشحال هستم .

 

 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

با توجه به تاکید پشتیبانم برای پیوستگی ازمون‌ها سعی کردم در تمام آزمون‌ها شرکت کنم و بتوانم نقاط ضعف و قوتم را شناسایی و نقاط ضعفم را از بین ببرم و با حضور در آزمون‌ها سوالات کتاب درسی را بهتر متوجه و پاسخگو بودم و خودم حس می‌کردم که با حضور در آزمون‌ها پیشرفت تحصیلی بهتری دارم، پس آزمون‌ها را جدی گرفتم.


آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟ آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسی كانونی بود؟ چه نتيجه ای گرفتند؟

توسط پدر و مادرم صورت گرفت و از فامیل و آشنایان ما بودند کسانی که در کانون بودند ودر رشته هایی مانند پزشکی و مهندسی برق و دبیری قبول شدند و این نتایج باعث دلگرمی من برای ثبت نام و ادامه آزمون‌ها بود.


به نظر شما آزمون‌های آنلاین چه فايده اي دارد؟ ايا در آزمون‌ها غیبت می‌کردی؟  آیا در پردازش اول کارنامه می‌گرفتید؟

باعث شد بدون ترس و نگرانی از بیماری کرونا و بدون رفت و امد در آزمونها شرکت کنم –به علت تعطیلی مدارس و نبود کلاس بهترین منبع کمک کننده برای درسها در سال جاری همین آزمونهای قلم چی بود که کمک بزرگی به من کرد-ساعت 8 صبح  آزمون را شروع و بعد از ظهر ساعت 16 به بعد کارنامه و پاسخنامه را دریافت می کردم. 


  آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟  و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

بله از همان سال اول در آزمونهای تابستان شرکت می کردم ولی آزمونهای تابستان امسال را بسیار جدی گرفتم چون امسال در پایان سال باید در آزمون مدارس تیزهوشان شرکت کنم و باید تلاش بیشتری انجام دهم و با برنامه تر درس بخوانم.


در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ ؟ آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟ 

بله شرکت می کردم و سوالاتی را پاسخ می دادم که آنها را خوانده بودم و به برنامه کانون رسیده بودم نه ترسی نداشتم چون می دانستم اگر این ازمون کاهش تراز داشته باشم در ازمون‌های بعدی می توانم جبران کنم .


وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون های کانون چگونه بود و چقدر تغییر کردی ؟

ابتدا که در آزمون‌ها شرکت کردم استرس و اضطراب زیادی داشتم و ازمون‌های اولم زیاد خوب نمی شد با اینکه در مدرسه بسیار نمرات خوبی می گرفتم اما رفته رفته با گذشت 5 یا 6 آزمون خیلی بهتر شدم هم از نظر رتبه و تراز و هم از نظر حل و جوابگویی سوالات آزمون‌ها و استرس بسیار کم شد.


به نظرت درس خواندن در تابستان، لازم است؟ آيا در آزمون‌های تابستان شرکت می‌کنی؟

بله چون در تابستان دوره درس‌های سال گذشته را کامل انجام می دهم و پیشخوانی کلاس ششم را هم انجام خواهم داد پس در پایان تابستان یک گام از دیگر همکلاسی‌هایم جلوتر خواهم بود.


  چه خاطره‌ی خوبی از شركت درآزمون‌های کانون داری؟

هنگامی که جهش تراز خوبی در آزمون‌ها داشتم حس بسیار خوبی داشتم و می خواستم این رویه ادامه داشته باشد و این حس خوب را نیز به دیگران انتقال دهم.


                                                                                                      برنامه آزمون راهبردی


 تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ 

با کمک پشتیبانم و توضیحات ایشان در مورد برنامه نسبت به آن اشراف کامل پیدا کردم و توانستم خود را نسبت به ان وفق دهم انرا برای خود خصوصی سازی کنم و بهترین استفاده را از آن ببرم و از همان سال اول برنامه ریزی را جدی گرفتم و با برنامه پیش رفتم.


 آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگی های اين كتاب هايی كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

بله از تمام کتاب ها بستگی به درس مورد نظر و سطح خودم استفاده می کنم در درس علوم کتاب ابی در درس ریاضی سه سطحی وکتاب هوش و استعداد تحلیلی


 شما در  آزمون تابستان شرکت کردید، در این دوره برنامه ریزی شما چگونه بود و چه میزان به برنامه راهبردی عمل می کردید؟ 

تمام سعی و تلاشم را می کردم که به برنامه کانون برسم و از برنامه عقب نباشم، چون بهترین زمان برای جمعبندی درس‌های سال گذشته و رفع اشکال انهاست .


در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد:

ریاضی کتاب پرتکرار وسه سطحی

علوم کتاب ابی

فارسی پر تکرار و ابی

هوش کلامی و غیر کلامی


                                                                                                         کارنامه و سایت

 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايی کردی ؟

دریافت کارنامه و دیدن فیلم‌های آموزشی و کلاسهای انلاین و مقالات آموزشی مربوط به ابتدایی


 بعد از برگزاری آزمون، آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردی؟

ابتدا کارنامه را دریافت رتبه و تراز و درصد درس ها رو چک می کردم، سپس سوالاتی که اشتباه جواب داده بودم یا جواب نداده بودم را مشخص و با کمک پاسخنامه اشکالات و ایرادات را از بین می بردم، سپس به ادامه برنامه می پرداختم.


در صفحه‌ی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبينی؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصی سر ميزنی؟

کارنامه ها فیلم اموزشی آزمون‌های غیر حضوری

 

از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟ 

کارنامه اصلی وکارنامه اشتباهات و 5 نوع درس


 در جعبه ابزار کارنامه چه تواناییهایی از خود را کشف کردید؟

در درس علوم استعداد خوبی دارم و می توانم انرا به عنوان نقطه قوتم استفاده کنم.


 شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟ چگونه آزمون ها را تحلیل می کردید ؟ 

بنا به تاکید پشتیبانم ابتدا نقاط قوتم را بررسی می کردم سپس به سراق نقاط ضعفم می  رفتم.ابتدا کارنامه را در یافت می کردم سپس پاسخنامه را می گرفتم و تجزیه و تحلیل سوالات را شروع می کردم .

گفتگو با  علیرضا غفوری -میانگین تراز  6383  -پنجم دبستان

                                                                                                برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه

 آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

بله با کمک دفتر برنامه ریزی توانستم به کارهایم نظم دهم و با کمک ان  ایرادات و مشکلات برنامه ریزی و مطالعاتم را مشخص و برطرف کنم.


میانگین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟ 

در تابستان روزانه بین 4 تا 5 ساعت ولی در دوران مدرسه بین 5 تا 6 ساعت مطالعه دارم با کمک دفتر برنامه ریزی توانستم به ساعات مطالعه نظم دهم و رفته رفته انرا افزایش دهم . 


در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟

در درس ریاضی و فارسی خودم با کمک پشتیبانم و با انجام روش‌های مختلف توانستم روش مناسب را پیدا کرده و از آن استفاده کنم .

بله در آزمون های بعدی افزایش 20% در این درس مشهود شد و کم کم به نقطه قوتم تبدیل شدند. 


                                                                                   مهارت های خودتنظیمی : فراشناخت و  هوش هیجانی

 آيا هدف گذاری چند از 10را انجام می دادی؟ برای كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دادي؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كردي؟

بله در ابتدا با کمک پشتیبانم سپس خودم به تنهایی  در تمام دروس بله از کارنامه ازمون و کارنامه هدفگذاری کمک می گرفتم.

   

در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ چگونه پیشرفت کردید؟ آیا در روش مطالعه خود در این درس ها تغییری دادید ؟ 

در درس ریاضی و فارسی پیشرفت خوبی داشتم و با تغییر روش مطالعه توانستم پیشرفت خوبی را بدست اوردم در درس علوم هم خوب بودم.


الان که بيشتر اوقات در خانه هستی پدر و مادرت چقدر و چطور در درس‌ها به تو کمک می‌کنند؟

بله مادرم خیلی کمکم کرد در برنامه ریزی و مدیریت زمان همچنین در حل سوالات و فهمیدن سوالات و درسهاو نحوه حل سوالاتی که برایم قابل درک نبود را خیلی کمک کردند.


تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیری روی درس خواندن شما داشت؟

در درس خواندن خودکفا شدم و توانستم خیلی از کارهایم را خودم انجام دهم و دنبال منابع جدید آموزشی و فیلم های اموزشی بروم و نه تنها افت تحصیلی نداشته باشم بلکه روز به بروز بهتر شوم.


 از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید ؟ تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری های کامل را چگونه انجام می دادید؟

سوالاتی که اشتباه جواب داده بودم و یا جواب نداده بودم را با کمک پاسخنامه بررسی می کردم و اگر مطلبی را خوب فرا نگرفته بودم انرا دوباره خوانی می کردم یا به تمرین و حل تست بیشتر 

می پرداختم.


 برای آینده چه برنامه‌ای داری؟ 

ابتدا در سال جاری بتوانم در مدرسه مانند گذشته شاگرد اول باشم سپس در آزمون مدارس تیزهوشان پذیرفته شوم و در رشته تجربی تحصیل کنم و در رشته پزشکی پذیرفته شوم و باعث سربلندی پدر و مادرم شوم .


بهترین پشتیبانان شما چه کسانی بودند نام انها را ببرید ؟

نصرالهی و کلهر آموزش های لازم برای برنامه ریزی واستفاده بهینه از وقت و مشاوره های آموزشی که به من دادند و کمک کردند استرس خود را کنترل کنم و نقاط ضعفم را مشخص و به نقاط قوتم تبدیل کنم.


 یک مشکل مهم دانش آموزان در دوران کرونا و آزمون های آنلاین نگرانی از تقلب برخی دانش آموزان است . شما با این موضوع چگونه برخورد می کردید ؟ آیا به تراز و رتبه ی دیگران کار داشتید؟

اصلا نگران این موضوع نبودم وکار خودم را انجام می دادم چون به کانون اعتماد داشتم و می دانستم برای رفع این مشکل هم برنامه هایی دارد پس با جدیت در ازمون ها شرکت می کردم و به این مسایل حاشیه ای نمی پرداختم.

 

بدترین تراز شما در کدام آزمون یا آزمون ها بود؟ واکنش خودتان چه بود ؟ واکنش خانواده تان چه بود ؟وقتی افت تراز و رتبه داشتید، واکنش شما و خانواده تان چگونه بود ؟

5500 در ازمون اول بود فکر می کردم خیلی بهتر باشم و کمی ناراحت شدم دلداری دادند و با پشتیبانم تماس و با صحبت با او کمی بهتر شدم و تصمیم گرفتم در ازمون بعدی با جدیت بیشتر تلاش کنم تا بتوانم تراز بهتری کسب کنم.

Menu