گفتگو با بنیامین کهنوی-میانگین تراز 6318 -ششم دبستان

من در کلاس پنجم و به لطف خانواده وارد کانون شدم و به دلیل اینکه برای ورودی مدارس استعداد‌های درخشان آماده شوم که در آزمون ورودی نیز پذیرفته شدم

گفتگو با بنیامین کهنوی-میانگین تراز 6318 -ششم دبستان
نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: بنیامین کهنوی  
  نام شهر: بندرلنگه
کلاس :      ششم
میانگین تراز:  6318    
  تحصیلات پدر: دیپلم    
 شغل پدر: عمده فروشی محصولات غذایی
تحصیلات مادر: دیپلم        
 شغل مادر: خانه دار
تعداد سال حضور در کانون: 2 سالتعداد کل آزمون ها در 2 سال: 73 آزمون
تعداد آزمون های امسال: 55 آزمونتعداد آزمون های هدفگذاری: 14 آزمون
تعداد آزمون های مشابه پارسال: 14 آزمون

                                                                                                                   

 

شرکت در  آزمون‌های کانون

  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟  آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ 

من در کلاس پنجم و به لطف خانواده وارد کانون شدم و به دلیل اینکه برای ورودی مدارس استعداد های درخشان آماده شوم که در آزمون ورودی نیز پذیرفته شدم که بعد از قبولی با مشورت با پدر و مادر تصمیم گرفتم برای  آمادگی  کنکور در آزمون ها به صورت پیوسته  شرکت کنم.


 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

هر آزمون یک محتوا دارد و مباحث آزمون ها پیوسته هست ، اگر یک آزمون را از دست دهیم بخشی از محتوا را از دست خواهیم داد و  مهمترین ویژگی آزمون ها این  است که ما با سوالات سخت تر کتاب آشنا می کند و همچنین کمک می کند با سطح های مختلف سوالات آشنا شویم.

 

  آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟

تنها یک غیبت که آن هم به دلیل مراسم شادی که داشتیم و جشن اقوام نزدیک بود.

 

آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانوني بود؟ 

پسر عمه من یک کانونی است و من و خانواده ام به لطف او با کانون آشنا شدیم.


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

در دوران کرونا مطالعه و درس خواندن برای من تغییر زیادی نداشت من به راحتی در پردازش اول بوده و هیچ مشکلی نداشتم.

 

شرکت در  آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ 

روی نحوه امتحان دادن فرق زیادی نداشت ولی در بحث آرامش و مدیریت آزمون در خانه محیط خوبی فراهم نبود اما در کانون محیط ساکت و منظم بود.

 

به نظر شما آزمون‌های آنلاین چه فايده اي دارد؟ ايا در آزمون‌ها غیبت می‌کردی؟ آیا در پردازش اول کارنامه می‌گرفتید؟

به نظر من فایده نداشت و ضرر نیز داشت به این دلیل که برخی تقلب کرده و حق دیگران ضایع شد اما یک خوبی کمی که داشت زمان بود که من به راحتی پردازش اول می شدم.


یک مشکل مهم دانش آموزان در دوران کرونا و آزمون های آنلاین نگرانی از تقلب برخی دانش آموزان است . شما با این موضوع چگونه برخورد می کردید ؟ آیا به تراز و رتبه ی دیگران کار داشتید؟

من فقط به درصد های خود اهمیت میدادم و به دیگران نیز توصیه میکنم که فقط به درصد های خود توجه کنند.


 آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما و پیشرفت در هر آزمون داشت؟

آزمون های هدف گزاری باعث این می شد که سطح خود را بشناسیم و بسیار مفید بود و من در همه ی آنها شرکت کردم.


چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کردید؟ ؟ آیا در یک یا چند نوبت به درس ها پاسخ می دادید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دادید؟

در اول وقت و به دلیل اینکه سطح خود را بدانیم و در زمان کوتاهی مشکلات آموزشی ام را رفع کنم، در یک نوبت و همه را با هم امتحان می‌دادم .


شما درتعداد 55 آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال و اصلی شرکت کردید با چه هدفی در این آزمون ها شرکت می کردید ؟ آزمون های هدف گذاري چه فايده اي برايتان داشت ؟ ازمون هاي مشابه پارسال چه فایده ای برایتان داشت ؟

هدف گذاری باعث مشخص شدن سطح آموزشی و اشکالات یک هفته زودتر می شد و همچنین زمان کافی برای رفع چالش های خود داشتم و مشابه ی پارسال برای اینکه خود را با سال قبل مقایسه کنیم و در فاصله کمتر تا آزمون اصلی اگر اشکال کوچکی داشتم سریع رفع کنم و خودم را آماده آزمون اصلی کنم.

 

  آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

من در تابستان نیز در آزمون ها شرکت کردم این آزمون ها باعث این شد که من مطالب گذشته را به یاد داشته و مطالب سال بعد را پیش خوانی کرده و برای سال بعد آماده تر شوم.

  

وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون های کانون چگونه بود و چقدر تغییر کردید ؟

من در مدرسه ماهر بودم اما سوالات پیشرفته تر نه اما حالا در هر دو مهارت دارم.


 برای رسیدن به تراز کنونی، چطوربرنامه‌ریزی‌های خود چه تغییری‌ ایجاد کردید؟

من در روز های فرد به دلیل کلاس های دیگر مجبور شدم، زمان مطالعه در آن روز ها را کم کنم و در روز ها ی زوج زمان مطالعه را بیشتر می کردم و زمان را جبران می‌کردم.


 برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتید؟

من برای  پیشرفت از مشاور و پشتیبانم خانم موسوی  و مادرم بسیار کمک گرفته و از آنها متشکرم.


 به نظرتان درس خواندن در تابستان، لازم است؟ آيا در آزمون‌های تابستان شرکت می‌کنید؟

با شرکت در آزمون ها مطالب گذشته  با روش امتحان دادن و بازیابی فراموش نخواهیم کرد و نیاز به مطالعه مجدد نیست 


   چه خاطره‌ی خوبی از شركت درآزمون‌های کانون داری؟

خاطره ی خوب من مربوط به آزمونی بود که رتبه ی کمتر از ۱۵۰ کشوری  به دست آوردم و خیلی خوشحال شدم.


 آیا در آزمون های تیزهوشان نیز شرکت کردید؟ 

بله دلیل آمدن من برای شرکت در آزمون های کانون جهت آمادگی آزمون تیزهوشان بود که خوشبختانه در آزمون ورودی نیز پذیرفته شدم.

 

  بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟ 

من بعد از شرکت در آزمون ها دیگر مدرسه برایم سختی نداشت و به راحتی می توانستم در مدرسه یاد بگیرم .




 چگونه کارنامه ها را تحلیل می کردید؟

اول تراز و رتبه را نگاه کرده و بعد  به سراغ در صد می رفتم، سپس تصویر پاسخ برگ را چک می‌کردم تا ببینم غلط ها و نزده ها چه سوالاتی هستند و سپس سراغ دفترچه سوال رفته و تمام سوالات را اولویت بندی کرده و تحلیل می کردم ابتدا سراغ غلط ها می رفتم تا دلیل را بدانم و بعد سراغ درست ها که اگر نکته ای دارند یاد بگیرم و در انتها نزده ها که روز آزمون ساده ها و بقیه در طول هفته بررسی می کردم.

 

برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه


 تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ 

برنامه راهبردی به ما در برنامه ریزی کمک می‌کند اگه ما خوب برنامه راهبردی را بررسی نکنیم نمی توانیم برنامه ریزی داشته باشیم و در امتحان موفق نمیشویم و من از همان زمان ورود به کانون با کمک مادر و پشتیبان خود برنامه ریزی را جدی انجام دادم .

 

 آزمون های هدف گذاری چقدر و چگونه به شخصی سازی برنامه راهبردی به شما کمک کرد ؟

آزمون هدف گذاری باعث میشد برای هفته دوم با توجه به چالش ها و امتحانات جاهایی که ضعف دارم را بشناسم و در هفته دوم وقت بیشتری برای حل مشکلات بگذارم.


 چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

فرق آنچنانی نداشه و بیشتر مواقع مدرسه جلوتر از آزمون ها بود .

 

شما شخصا به كدام دروس در تابستان اهمیت بیشتری داديد ؟مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شما در ازمون های طول سال نقش داشت؟ 

به دروس حفظی مثل علوم و فارسی و مقداری به ریاضی چون ریاضی درسی یاد گرفتنی است و فراموش نمی کنیم.


 منابع شما در تابستان چه بود؟ از کدام کتاب ها و به چه دلیل استفاده کردید؟ منابع شما در طول سال چه بود؟ 

کتاب تابستان مفید ترین کتاب است چون هم به اینده و هم به گذشته نگاه دارد و کتاب سه سطحی برای تست زنی در طول سال بهترین است

 

 بر اساس چه نیازها و ویژگی هایی از کتاب های کانون استفاده کردید؟

میزان سختی کتاب یعنی از هر درس از کتاب آسان شروع میکنم و تا  سخت ترین ادامه می دهم.


 آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

 کتاب آبی تست های مختلفی دارد و پیمانه ای است کتاب تابستان باعث مرور درس می شود و سه سطحی سه بخش دارد که بسیار مفید است من از هر همه کتاب های کانون استفاده کردم.


 شما پیوستگی زیادی در آزمون های اصلی داشتید ودر آزمون ها غیبت نداشتید، علت پیوستگی تان چه بود ؟ 

این که هیچ بخشی را از برنامه راهبردی از دست ندهیم خیلی مهم پس نباید در آزمون غیبت داشته باشیم

 

وقتي مدارس غير حضوري شد، چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

 برنامه ی خود را تغییر ندادم و فقط بین کلاس ها یک برنامه ی خوب داشتم.


 آيا شما از تابستان در ازمون ها شركت كرديد؟در این دوره برنامه ریزی شما چگونه بود و چه میزان به برنامه راهبردی عمل می کردید؟

در آزمون ها تابستان من به کمک برنامه راهبردی هم دروس نگاه به گذشته با کتاب تابستان دوره کردم و هم مباحث نگاه با آینده با مطالعه بخش نگاه به آینده از کتاب تابستان کامل کردم.


 از کدام‌یک از کتاب‌های کانون استفاده می‌کردی؟ 

من از کتاب های آبی سه سطحی تابستان و پرتکرار استفاده کردم و برای درس های دیگر کتاب کار

 

 براي آمادگي درآزمون هاي تيزهوشان از كدام كتاب ها استفاده كردي و چه برنامه اي داشتيد؟از چه کتاب‌هایی سوال حل می‌کنی؟

من از دو کتاب کانون استعداد تحلیلی هوش کلامی و استعداد تحلیلی هوش غیرکلامی ، کمپلکس و فرا زمینی استفاده کردم.

  

 در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

در درس ریاضی از کتاب های آبی و سه سطحی و علوم به همین شکل این دو کتاب نحوه ی تست را به من یاد داد، برای فارسی پر تکرار که برای مدرسه مفید بود و سه سطحی که که بسیار به من در سوالات آشنای آزمون ها کمک کرد و ۲درس دیگر کتاب کار.

 

 درهردرس منابع غیرکانونی خود را به ترتیب اولویت بنویسید؟

برای درس های مدرسه فقط کانونی داشتم و برای تیزهوشان همان طور که گفتم دو کتاب غیرکانونی داشتم. 

 

 کارنامه و سایت

 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردی ؟

از سایت کانون استفاده های مختلف مثل کارنامه های متعددی که در آن است و نمونه سوالات و فیلم های آموزشی، صفحه مقطع و نمونه سوال و فیلم استفاده می کردم.

 

 روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

در ساعت ۴ کارنامه در سایت آماده است و من بیشتر توجه را روی درصد میذارم.

 

بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردی؟

پس از آمدن پاسخ آزمون دفترچه سوالات و پاسخ را باز کرده و ابتدا سراغ غلط ها رفته  پاسخ نامه را خوانده و تحلیل میکردم و بعد سوالات درست که نکته ای را از دست ندهم و در آخر نزده های ساده را  حل میکردم و بقیه را در طول هفته کامل می کردم.


 در صفحه‌ی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبيني؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصي سر ميزني؟

من از بخش کارنامه ها و نمونه سوالات استفاده میکنم و هر آزمون به آنها سر می زنم.


از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟ 

من از کارنامه ی اصلی   کارنامه ی اشتباهات وکارنامه ی ۵ نوع درس استفاده میکنم

 

  به جز كارنامه ي اصلي از کدام کارنامه‌ها بیشتر استفاده کردید؟ چرا؟

کارنامه ی اشتباهات چون تمام اشتباهات من در آزمون آنجا وجود دارد و به راحتی میتوان تحلیلی از سوالات داشته باشم و کارنامه ی ۵ نوع درس که به من ضعف و قوت را نشان میدهد

 

شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟ 

من اول نقاط قوت خود را تقویت کرده و بعد به نقاط ضعف می پردازم، همه سوالات آزمون را بررسی میکنم اول درست ها، بعد غلط ها و نزده های ساده و در آخر دشوار های نزده

 

از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه بیشتر استفاده می کردید؟ نحوه ی استفاده تان چگونه بود؟ در چه زمان هایی از این کارنامه ها استفاده می کردید؟

کارنامه ی اشتباهات که بعد از آزمون و هنگام تحلیل آزمون

 

برنامه‌ریزی شخصی و روش مطالعه

 آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

بله من از دفتر برنامه ریزی استفاده می کردم و دفتر برنامه ریزی باعث این میشود که زمان مطالعه ی خود را بفهمم و پتانسیل درسی خود را کشف کنم.

 

 

کتاب خودآموزی براي شما چه فايده اي دارد؟

کتاب خود آموز به من نشان داد که در چه موضوعی ضعف دارم و در چه موضوعی قوت

 

 

 مهارت های خودتنظیمی : فراشناخت + هوش هیجانی

 آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دادي؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي داديد؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كرديد؟

من برای هدف گذاری از آزمون هدف گذاری چند از 10  برای درس های ریاضی علوم و فارسی استفاده می‌کردم.


 شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. 

من اول درس خوانده و بعد آزمون میدادم تا بفهمم برای ادامه باید روی چه درسی تمرکز کنم و در مراحل بعد برای مرور اول یک مجموعه تست کار میکردم و سپس با توجه به جایی که اشکال داشتم کتاب را می خواندم. 

 

 در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ چگونه پیشرفت کردید؟ آیا در روش مطالعه خود در این درس ها تغییری دادید ؟ 

من رفته رفته در درس فارسی پیشرفت کردم من در ابتدا سه سطحی فارسی را نداشتم اما بعد از تهیه  این کتاب در درس فارسی پیشرفت داشتم.

  

 روش مطالعه کدام درس شما به نظرتان می تواند به عنوان یک روش مطالعه موثر به دانش آموزان دیگر کمک کند ؟ 

 روش مطالعه ی علوم من اول برنامه راهبردی را چک کرده و کتاب مدرسه را باز میکنم و آن را می خوانم بعد از کتاب پرتکرار  شروع کرده و سوالات آنها را حل می کنم و بعد تست کتاب آبی را

 می زدم، قبل هر درس درسنامه ای که در کتاب آبی  است را مطالعه می‌کنم.


برای آینده چه برنامه‌ای داری؟ 

می خواهم خود را آماده ی حضور در دوره ی راهنمایی کنم.


 قویترین درس شما چیست؟ براي درس هايي كه قوي هستي از کدام کتابها استفاده کردی؟ 

درس ریاضی من از کتاب آبی و سه سطحی و همچنین پر تکرار استفاده می‌کنم.

 

 از اشتباهاتتان چگونه ياد مي گيريد؟ 

اشتباهات به ما کمک می‌کند که به ضعف های ما توجه کنیم و با تحلیل آن ها ضعف را از بین ببریم.


 پدر و مادرشما چقدر پي گيري مسائل آموزشي شما بودند؟ پدرو مادرشما زماني كه مدارس غيرحضوري شد، چگونه به شما كمك می كردند؟

مادر من از کلاس اول تا به حالا من را در درس تنها نگذاشته و همیشه پشتیبان من بوده.


 بهترين پشتيبان های شما دركانون چه اشخاصی بودند، لطفا نام ايشان را بگوييد؟ و بگوييد چه كمك هايی به شما كردند؟

خانم موسوی در این دو سال روش های متعددی را به من یاد داد و یک پشتیبان و دوست درسی عالی برای من بوده است.

 

  نمونه ای از کارهای موثر خانواده تان در دو سال کرونا را لطفا توضیح دهید.

مادر من در زمان کلاس های آنلاین پیش من بوده و نقاط ضعف من را به نقاط قوت تبدیل کرده اند.



کدام معلم خود را به عنوان معلم برتر معرفی می کنید؟چرا؟

معلم کلاس ششم  خانم عبدالله زاده چون بجز مطالب کتاب مطالب دیگری به ما آموخته است.



Menu