گفتگو با سحر محمدی - رتبه 7 کشوری - کنکور انسانی 1400

گفتگو با سحر محمدی - رتبه 7 کنکور انسانی 1400 و با میانگین تراز 7918 در ازمون‌های قلم چی- دوازدهم انسانی قهرمان پیوستگی در آزمون‌های کانون قلمچی

گفتگو با سحر محمدی - رتبه 7 کشوری - کنکور انسانی 1400
 نام و نام خانوادگی : سحر محمدی 
گفتگو با سحر محمدی - رتبه 7 کشوری - کنکور انسانی 1400
 رشته تحصیلی : انسانی
 میانگین تراز : 7918
 منطقه کنکور : 2
 نام شهر : زنجان
 تحصیلات پدر : فوق دیپلم
 شغل پدر : بازنشسته
 تحصیلات مادر : فوق دیپلم 
 شغل مادر : فرهنگی
 تعداد سال های حضور در کانون : 9
 تعداد کل آزمون ها : 191
سال های حضور در کانون : پنجم - ششم دبستان - هفتم - هشتم - نهم - دهم - یازدهم و دوازدهم و فارغ التحصیل  تعداد آزمون های امسال : 29
نام پشتیبان : دبیرستان حضرت زهراس
نام مدرسه : متوسطه 2 دخترانه دولتي حضرت زهرا(س )


مشاهده صفحه شخصی سحر محمدی



این گفتگو قبل از اعلام نتایج کنکور انجام شده است.

شرکت در آزمون های کانون


اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

من سال قبل در کنکور تجربی شرکت کرده بودم. اما هیچ علاقه ای به مشاغل مربوط به آن رشته ها نداشتم. بعد از یک سری اتفاقات غیر منتظره، از پایان آبان سال گذشته و با وجود چند ماه دور بودن از درس، با جدیت تلاش برای کنکور انسانی را آغاز کردم و طی سه هفته خودم را کاملا برای آزمون نیمه آذر آماده کردم و در کمال تعجب، تراز 7600 کسب کردم. آزمون بعدی، جمع بندی نیم سال اول بود و حتی مشاورم شک داشتند که بتوانم نتیجه متوسطی کسب کنم. اما من بدون هیچ تردیدی برنامه ام را اجرا کردم و رتبه 9 کشوری را بدست آوردم و مطمئن شدم هیچ محدودیتی در پیشرفت وجود ندارد.


 در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ 

متاسفانه در سال کنکور، شرایط جسمی سختی برای من پیش آمد و خستگی برای من طبیعی بود. اما هرگز ناامید نشدم. چون روش صحیح مطالعه و مهم تر از آن مرور را یافته بودم و به خوبی می دانستم مثلا در درس جامعه شناسی اگر تست زنی کامل انجام نشد، هم چنان می توان با مطالعه چندباره درصد خوبی کسب کرد. پس نگرانی ای درباره افت شدید نداشتم.


 در دوران جمع بندی پیوستگی شما به برنامه ی آزمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟ آیا در همه ی آزمون های دوران جمع بندی کانون شرکت کردید ؟

من خیلی سریع وارد جمع بندی شده بودم و به خوبی از پس آن برامدم. پس نگران ای از بابت آزمون های جمع بندی نداشتم و در همه آن ها شرکت کردم گرچه در برخی به دلایل متعدد مثل تقلب ها نتایج خوبی نگرفتم اما هرگز ترسی به خود راه ندادم و تمرکزم روی بهتر کردن وضع خودم بود و نه مقایسه با دیگران.


شما پیوستگی زیادی در آزمون های اصلی داشتید ودر آزمون ها غیبت نداشتید، علت پیوستگی تان چه بود ؟

علت پیوستگی اجرای کامل برنامه بین دو آزمون بود. در ابتدای هر هفته به طور دقیق می دانستم که حداقل و حداکثر چند تست خواهم زد و چند مرور خواهم داشت. هرگز مطلبی از برنامه آزمون هرچند کوتاه یا کم اهمیت را حذف یا به بعد موکول نمی کردم و این تکمیل برنامه دلیل اصلی اطمینان خاطر من در نوروز و دوران جمع بندی بود.


کارنامه و سایت


 بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟

در همان روز جمعه، تک تک سوالات نزده، اشتباه و یا حتی سوالاتی را که به نظرم جدید و نکته دار بود در برگه ای جدا گانه می نوشتم. البته به خاطر ماهیت دروس انسانی، ممکن است مرور اشتباهات آزمون قبل در آزمون بعدی تاثیر کمی داشته باشد. اما من در دوران جمع بندی به آن برگه ها مراجعه کردم چون آن ها ریزترین نکاتی بودند که فراموش کرده بودم و این مرا به درصد 100 رساند.

 

 چه قسمت‌هایی از سایت کانون را مطالعه می‌کردید؟ 

از تمام کارنامه ها استفاده می کردم و حتی کارنامه اشتباهات را به طور کامل چاپ کردم و در دوره جمع بندی دوباره جواب دادم. در صفحه مقطع هم حضور داشتم. هم سوال می پرسیدم و در حد توان به سوالات دوستان پاسخ می دادم و این تعامل واقعا خوب و سازنده بود.


هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟

در هفته اول تا روز سه شنبه یا چهارشنبه تمام مطالب را مطالعه کرده و حداقل تست های یک منبع را کامل می کردم. البته فقط برای فنون و عربی سه منبع داشتم. به محظ اتمام این مرحله، مرور و چند باره خوانی مطالب و دوباره حل کردن تست های نشاندار را شروع می کردم. رمز موفقیت من در تمام دروس خواندن دوباره و دوباره مطالب بود و به نظرم این مهم ترین راه موفقیت در رشته انسانی است. روز سه شنبه آزمون متناظر را حل می کردم و تحلیل آن را مانند آزمون اصلی انجام می دادم و دوباره قسمت های لازم را مرور می کردم. این روند ممکن است در نظر دانش آموزان خیلی سریع  و غیر قابل انجام باشد. اما من هم پس از نیم سال اول توانستم این مراحل را به طور کامل انجام دهم و در چند آزمون اول، آزمون متناظر برایم مشکل ساز بود.


برنامه ریزی شخصی


چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

اولین روز مطالعه ام 11 ساعت درس خواندم. برایم خیلی عجیب بود که بعد از چند ماه این همه اشتیاق داشتم. با اینکه من خیلی از برنامه عقب بودم، به پیشنهاد مشاورم، ساعت مطالعه ام را بین 8 تا 10 ساعت نگه داشتم. در اسفند ماه روزی 11ساعت مطالعه داشتم و این سرعت پیشروی باعث شذ بعد از بتوانم با سرعتی آرام تر پیش بروم و تا روز آخر انرژی داشته باشم. در تمام طول سال بیشتر حجم مطالعه و تست من مربوط به دروس اختصاصی بود به جز در دوران جمع بندی که به عمومی ها توجه بیشتری نشان دادم.



مهارت های خودتنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی


نظرات منفی و کنایه های دیگران چقدر مانع کار شما می شد ؟ 

تغییر رشته از تجربی به انسانی به تنهایی عامل برانگیختن نظرات منفی بود. اما من می دانستم که از زندگی چه می خواهم و هدف گذاری دقیقی داشتم. در سال گذشته، هدف من قبولی در یکی از رشته های برتر بود فقط برای اینکه به قولی پرونده کنکور  و فشار از طرف اطرافیان بسته شود. اما اصلا تصورم از خودم در ده سال آینده و در یکی از آن مشاغل مرا به وجد نمی آورد. در هر سه سال دبیرستان دنبال تغییر رشته بودم و حتی در المپیاد ادبی هم شرکت کردم ولی در مرحله دوم قبول نشدم و شجاعت کافی برای تغییر رشته را نداشتم. اما ماه ها قبل از کنکور 99 تصمیمم را جدی کردم.


روش های مدیریت زمان


چگونه آرامش خود را درروز كنكور حفظ کردید؟ 

در روز جلسه آرامش کامل داشتم. عمومی ها عالی پیش رفت و نیم ساعت وقت اضافه آوردم. در اولین نگاه متوجه سختی غیر معقول ریاضی و اقتصاد شدم. در ریاضی، بدون اصرار بر حل همه سوالات با 10 نزده عبور کردم. تمام اقتصاد را جواب دادم. جغرافیا نیز مانند سال قبل سخت بود. در چهل و پنج دقیقه وقت اضافی به ریاضی برگشتم و تعداد قابل قبولی را پاسخ دادم.



 

Menu