گفتگو با یاسین زمانی - میانگین تراز 7512 - دوازدهم انسانی

گفتگو با یاسین زمانی - میانگین تراز 7512 - دوازدهم انسانی گفتگو با یاسین زمانی - میانگین تراز 7512 - دوازدهم انسانی گفتگو با یاسین زمانی - میانگین تراز 7512 - دوازدهم انسانی

گفتگو با یاسین زمانی - میانگین تراز 7512 - دوازدهم انسانی


 نام و نام خانوادگی : یاسین زمانی    شهر : کرمان
 رشته تحصیلی : انسانی  سهمیه / منطقه کنکور : 2
 میانگین تراز : 7512 تعداد سال حضور:5 سال
تعداد کل آزمون ها:127 آزمونتعداد آزمون های امسال:64
تعدا آزمون مشابه پارسال:18 آزمونتعداد آزمون هدفگذاری:15 آزمون
 تحصیلات پدر : فوق لیسانس ادبیات   شغل پدر : نظامی بازنشسته 
 تحصیلات مادر : لیسانس فیزیک شغل مادر : خانه دار


 شرکت در آزمون های کانون 

دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

مهترین دلیل من برای پیوستگی ، برنامه ای بودن آزمون ها و منظم بودن آن هاست. در واقع این برنامه ای بودن به گونه ای بود که دیگر نگرانی نداشتم که مثلا نتوانم بعضی مطالب را بخوانم و بعضی مطالب را ناقص بخوانم. همه مطالب خود به خود با برنامه  مرور می‌شد. البته این برنامه‌ای بودن در سال اخر فقط محدود به آزمون های اصلی نبود، بلکه حضور در آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال به این برنامه ای بودن رنگ تازه ای بخشید، برای مثال با شرکت در ازمون های هدف گذاری متوجه می‌شدم که عملکردم در هفته اول چگونه بوده است و باید برای هفته دوم چگونه برنامه ریزی کنم.


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

با اطمینان می توانم بگویم که کرونا به نفع من تمام شد. اگرچه کرونا یک بیماری بدی است که خیلی ارتباطات را محدود کرده اما به لحاظ درسی به نفع من تمام شد. من آزمون ها را کاملا با شرایط آزمون حضوری مطابقت می‌دادم و حتی چون پیش بینی می‌کردم که به احتمال بسیار کرونا در کنکور ما هم هست، از همان ابتدا با ماسک آزمون می‌دادم. به جز 2 آزمون اخر که مشکلاتی داشتم و در بقیه آزمون ها تماما در پردازش اول بودم و دقیقا طبق ساعت دفترچه آزمون را به اتمام  می‌رساندم . 


 آيا در آزمون‌ها غیبت می‌کردید؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می‌کردید ؟ 

در هیچ کدام از آزمون های کانون غیبت نکردم. روز های جمعه ای که آزمون داشتم برایم مثل سال های قبل بود، لباس می‌پوشیدم و راس ساعت 8 ، آزمون را شروع می‌کردم و به جای این که به حوزه برم بر روی میز خود قرار می‌گرفتم .


آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می‌کردید؟ 

در تمام آزمون های هدف گذاری شرکت کردم . 


در زمان هایی که خسته و یا ناامید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟  

برایم مهم نبود که چقدر خوانده ام و آیا به برنامه راهبردی رسیده ام یا نه. مهم  این بود که در آزمون شرکت کنم. شرکت نکردن در آزمون برایم مثل این بود که مباحث آن آزمون را در کنکور هم به طور کلی بیخیال شوم .


 برنامه راهبردی 

آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ، تابستان ، نوروز و زرد استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگی های آن ها چه بود ؟ 

از کتاب های آبی، سه سطحی، نوروز ، زرد عمومی جمع بندی، اشتباهات متداول، فلش کارت ها در طول 5 سال حضورم در کانون استفاده کردم. کتاب آبی مهم ترین ویژگی اش سوالات فوق العاده استاندارد است، در این کتاب ها علاوه بر اینکه با رویکرد های سال قبل طراحان کنکور سراسری آشنا می‌شویم، می توانیم سوالات طراحی جدید که هر سال در کنکور سراسری وجود دارد را هم حدس بزنیم. در کتاب های سه سطحی، با تیپ های مختلف سوالات آشنا می‌شویم. کتاب نوروز هم مهم ترین منبع من برای نوروز بود، از طریق آزمون‌های کتاب نوروز مطالب سال خوب جمع بندی می‌شوند. 

آیا در آزمون ها غیبت داشتید؟ برنامه ی راهبردی را چگونه اجرا می‌کردید؟

در آزمون ها هیچ غیبتی نداشتم. اصلی ترین برنامه ام برنامه راهبردی بود و به آن توجه کامل داشتم. برنامه ریزی که خودم انجام میدادم در چارچوب 3 معیار بود : 

 1-برنامه راهبردی   2-دفتر برنامه ریزی      3-زمان 


شما در چند تا از  آزمون های  تابستان شرکت کردید ؟ 

در تمام آزمون های تابستان شرکت کردم. در این دوره با یک برنامه خیلی ویژه  طبق برنامه راهبردی به طور کامل تمام دهم و یازدهم را خواندم. در نتیجه استفاده از برنامه راهبردی و دفتر برنامه ریزی بود که در تعیین سطح اول در تابستان که نتیجه خوبی نداشتم، به بهترین نتیجه در آزمون تعیین سطح دوم رسیدم و امید گرفتم . 


وقتی مدارس غير حضوری شد ، چگونه برای درس خواندن برنامه ریزی کردید؟ 

معتقدم دانش آموزان انسانی احتیاج زیادی به مدرسه ندارند، من پیش از غیر حضوری شدن مدارس هم خودم، خود آموز بودم که با تعطلیل شدن مدارس به نفعم تمام شد.


  کارنامه و سایت 

از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايی کردید؟

در سایت کانون از کارنامه های اشتباهات، کارنامه  اصلی، آزمون مبحثی، کارنامه 5 نوع درس، کلاسور ارزیابی و جزواتی که نفرات برتر می نوشتند و همچنین مصاحبه با رتبه های برتر استفاده کردم گاهی به قسمت های کامنت ها نیز مراجعه می کردم .


چند وقت يك بار به صفحه شخصی سر می زدید؟ 

روزی چند بار به صفحه شخصی سر می زدم .


چه قسمت‌هایی از سایت کانون را مطالعه می‌کردید؟

از صفحه شخصی، جعبه ابراز کارنامه، صفحه مقطع، صفحه شهر، گفت و گو با رتبه های برتر، مقالات آقای قلم چی، کلکسیون روش ها و اخبار استفاده می کردم. خلاصه بخوام بگم از اکثر امکانات سایت کانون استفاده کردم .  


از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟

از  تمام کارنامه ها استفاده می کردم، از کارنامه اشتباهات به ویژه در دوره جمع بندی استفاده بیشتری کردم .


  برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه  

آيا دفتر برنامه ريزی داشتيد؟ دفتر برنامه ريزی چه كمكی به شما كرد؟

بله داشتم، دفتر برنامه ریزی شیوه صحیح برنامه ریزی را به من یاد داد. من بجز پشتیبان هایم هیچگونه مشاوری نداشتم و دفتر برنامه ریزی اصلی ترین مشاورم بود. آگاهی از ساعات مطالعه باعث انسجام در مطالعه ام می شد و همچنین از مقالات آقای قلم چی در لابه لای دفتر برنامه ریزی  استفاده می‌کردم . خلاصه بگویم اصلی ترین یار و همراه من در طول تحصیلم دفتر برنامه ریزی بود.


میانگین ساعت مطالعه روزانه شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟

با استفاده از دفتر برنامه ریزی ساعت مطالعه ام به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرد، من به طور متوسط 10 ساعت در طول مدرسه و تابستان و 12 ساعت در دوره جمع بندی درس می خواندم . 


چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

به طور کلی ساعت بیش تری را به دروس اختصاصی می‌دادم و بین آن ها تعادل برقرار بود. دروس عمومی را بیشتر شب ها می خواندم و دروس اختصاصی در روز به خصوص صبح ها مطالعه می کردم چون بازدهی بیشتری داشتم .


کتاب خودآموز برای شما چه فايده ای داشت؟ 

از دفتر خود آموز استفاده می‌کردم، من تمام سوالات اشتباه و اکثر سوالات نزده ام، در آزمون ها را در کتاب خود آموز یادداشت می کردم و در جمع بندی خیلی برایم مفید بود.


 مهارت های خود تنظیمی : فرا شناخت و هوش هیجانی 

 آيا هدف گذاری چند از 10 را انجام می‌داديد ؟ برای كدام درس ها؟ 

بله انجام می دادم و برای تمامی دروس،  ابتدا درس را می نوشتم و با توجه به میزان مطالعه ام  و وضعیتم  در آزمون مشابه گذشته چند از 10 را می نوشتم. این روش به من کمک می‌کرد که در آزمون وضعیت خودم را بدانم . 


بهترین تراز شما در کدام درس ها بود؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود؟ 

درس عربی بالاترین ترازم بود . در این درس تست زیادی می‌زدم . نقاط قوت من، درس های عربی، اقتصاد، ریاضی، زبان انگلیسی و فلسفه و منطق بودند .


از اشتباهات خود چگونه یاد می گرفتید ؟ 

به هر شکلی که شده سعی می‌کردم آن‌ها را یادداشت کنم . چون کم رنگ ترین جوهر ها از قوی ترین حافظه ها ماندگارتر هستند . 


بهترين پشتيبان شما دركانون چه کسی بود؟

بهترین پشتیبانم آقای ملکی زاده و آقای نظم آبادی بودند که با پیگیری کارهایم، نقش مهمی در پیشرفت من داشتند . 


یک مشکل مهم دانش آموزان در دوران کرونا و آزمون های آنلاین نگرانی از تقلب برخی دانش آموزان است. شما با این موضوع چگونه برخورد می کردید ؟ آیا به تراز و رتبه ی دیگران کار داشتید ؟

من با خودم رقابت می‌کردم، مهم تراز خودم بود و باید هر دفعه بهتر میشدم . در ضمن کانون اقداماتی نظیر آزمون های دسته دوم  (اعتبار سنجی) و حذف جهش ترازی ها سنجیده بود که خیالم را راحت می‌کرد.  


 روش های مدیریت زمان 

برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

در کنکور و آزمون های جمع بندی از تکنیک های ضربدر منفی و زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده کردم و معمولا 30 دقیقه در اختصاصی ها زمان اضافه می آوردم. سرجلسه کنکور مهم ترین اقدامم جهت مدیریت زمان، حفظ آرامشم هنگام برخورد با سوال های منطق و ریاضی بود . 


چگونه آرامش خود را در روز كنكور حفظ کردید؟ 

قبل از کنکور آزمون های زیادی از خودم گرفته بودم و سعی می‌کردم اتفاقاتی که ممکن است در کنکور برایم رخ دهد را پیش بینی کنم، درنتیجه در روز کنکور اتفاق خاصی برایم نیفتاد به جز اینکه کناری ام با من حرف زد که باعث شد کمی حواسم پرت شود اما خودم را کنترل کردم .


 در کنکور پاسخگویی بر اساس ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد ؟

به ترتیب دفترچه به سوالات پاسخ دادم، چون به همین شیوه عادت کرده بودم .


Menu