گفتگو با محمد رستمی - میانگین تراز 7503 - دوازدهم انسانی

گفتگو با محمد رستمی - میانگین تراز 7503 - دوازدهم انسانی گفتگو با محمد رستمی - میانگین تراز 7503 - دوازدهم انسانی گفتگو با محمد رستمی - میانگین تراز 7503 - دوازدهم انسانی

گفتگو با محمد رستمی - میانگین تراز 7503 - دوازدهم انسانی


در این مطلب به مصاحبه با تراز برتر انسانی ، آقای محمد رستمی ، می پردازیم . 


 نام و نام خانوادگی : محمد رستمی  تحصیلات پدر : دیپلم
 رشته تحصیلی : انسانی  تحصیلات مادر : دیپلم
 میانگین تراز : 7503 شغل پدر : کارگر ساده 
 شهر : کرج شغل مادر : خانه دار 
 منطقه / سهمیه کنکور : 2
تعداد سال حضور در کانون: 5 سال
 تعداد کل آزمون ها در 5 سال:140 آزمون
تعداد آزمون های امسال: 58 آزمون
 تعداد  آزمون های هدفگذاری : 14 آزمون تعداد  آزمون های مشابه پارسال : 15 آزمون


 شرکت در آزمون های کانون 

از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه هایی در آزمون هاي کانون شرکت کردید ؟آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟

از پایه هشتم وارد کانون شدم و از آن به بعد پیوسته در آزمون ها شرکت کردم ؛ به علت تقویت پایه درسی ، آمادگی در آزمون های مدرسه و آزمون تیزهوشان وارد کانون شدم . ورود من به کانون به پیشنهاد خانواده بود .


دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون هاي کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگـی آزمـون هـا از نظـر شـما چیست؟ 

کارنیکو کردن از پر کردن است ؛ یعنی اگر به طور مستمر در آزمون شرکت کنیم ، آزمون در ذهن ما تاثیر بسزایی میگذارد . مهم ترین ویژگی آزمون با برنامه بودن آن است .  


شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

بله در تمامی آزمون ها پردازش اول بودم. برای مدیریت آزمون در خانه همت همه اعضای خانواده لازم است ؛ یعنی در طول آزمون فضای خانه سرشار از آرامش باشد. در طول آزمون یکجا بشینید و همچنین از ماسک هم استفاده نمایید. 


 برنامه راهبردی 

آزمون هاي هدف گذاري چقدر و چگونه در شخصی سازي برنامه راهبردي به شما کمک کرد ؟ 

وقتی آزمون هدف گذاری نبود ، دانش آموزان به طور مداوم مطالعاتی را در پایه دوازدهم به هفته دوم موکول کنند اما با این آزمون هدف گذاری در پایان هفته اول ، حجم دروس پایه دوازدهم باید تکمیل شود.


شما شخصا به کدام دروس در تابستان اهمیت بیشتري دادید ؟ مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شـما در ازمون سراسري نقش داشت؟ 

در تابستان به دروس پایه پرداختم ؛ اگر تابستان نبود ، بر پایه دوازدهم مان در طول سال تحصیلی آسیب وارد میشد و بسیار کم به دروس سال دوازدهم پرداخته می شد . 


آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ، تابستان ، نوروز و زرداستفاده کردید ؟ مهم تـرین ویژگـی هـاي ایـن کتـاب هایی که استفاده کردید را توضیح دهید . 

از کتاب آبی و سه سطحی استفاده می کردم . مهم ترین ویژگی سه سطحی طبقه بندی سوالات بود ؛ به نحوی که می توانستی خودت را با سوالات متوسط بسنجی و سپس به سمت سوالات دشوارتر بروی و پیشرفت تدریجی حاصل شود. 


از چه کتاب هایی استفاده می کردید؟

از کتاب های سه سطحی در دروس ادبیات ، عربی ، روان شناسی و فلسفه استفاده می کردم . 


 کارنامه و سایت 

روز جمعه کارنامه را چه ساعتی می گرفتید ؟ به کدام قسمت ها بیشتر توجه می کردید ؟ 

روز آزمون در ساعت 3 کارنامه خود را دریافت میکردم و بیشتر به قسمت چند از ده های خود توجه میکردم ؛ به علت اینکه افزایش باید برای چند از ده ها باشد و نه برای تراز . 


 آزمون را چگونه تحلیل میکرديد ؟ 

ساعت چهار بعداز ظهر که پاسخنامه بارگذاری میشد ، سوال ها را به سه دسته تقسیم میکردم : 1-درست مهم و شک دار 2-غلط 3- نزده  ؛  از ابتدای سوالات اگر به سوالات دسته اول میرسیدم فقط از روی پاسخنامه سوالاتش را مربعی میکردم. اگر به سوالات دسته دوم میرسیدم ، هم از روی پاسخنامه می خوندم و هم نکته اش را مینوشتم و در مورد سوالات دسته سوم هم توش سوالات دسته دوم را اجرا می کردم.


چه قسمت هایی از سایت کانون را مطالعه می کردید؟

در صفحه ی معلمان ، از تجربیات دیگران هم استفاده میکردم ؛ همچنین در جعبه ابزار کارنامه از کارنامه اشتباهات استفاده میکردم و از سخنرانی های آقای قلم چی هم بهره می بردم . 


از جعبه ابزار کارنامه، از کدام کارنامه ها استفاده می کردید ؟ 

کارنامه اصلی - کارنامه هدف گذاری - کارنامه اشتباهات  


 برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه 

آيا دفتر برنامه ريزي داشتيد ؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد ؟

بله ؛ دفتربرنامه ریزی برای خود سنجینه. دفتربرنامه ریزی گذشته را به آینده پیوند میدهد ؛ یعنی اگر ما صفحه 182 را تکمیل کرده باشیم ، برای آینده میتوانیم برنامه ریزی واقع بینانه تری داشته باشیم . 


میانگین ساعت مطالعه روزانه شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟ چقدر دفتر برنامه ریزی به افزایش ساعت مطالعه و تعادل مطالعاتی شما کمک کرد ؟ چگونه ؟

میانگین ساعت مطالعه ام در تابستان 7 ساعت بود و در طول مدرسه و دوران جمع بندی 10 ساعت بود . وقتی که ما صفحه 182 را پر میکنیم ، میتوانیم هر هفته زمان اندکی به زمان قبلی خود اضافه کنیم و با این روند پله پله ساعت مطالعه افزایش می یابد . 


ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود ؟

در طول سال دهم و یازدهم ساعت مطالعه ام 5 ساعت بود و در سال دوازدهم 9 الی 10 ساعت بود . 


 مهارت های خود تنظیمی : فرا شناخت و هوش هیجانی 

آيا هدف گذاري چند از 10 را انجام مي داديد؟ براي كدام درس ها ؟ ؟ 

بله ؛ در تمامی دروس . با استفاده از کارنامه اصلی آزمون و کارنامه پنج نوع درس


چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور  تعادل ایجاد کردید ؟

فرایند امتحان تشریحی و تستی مقابل هم نیستند که به فرض پیروی از یکی ضعف در دیگری را در پی داشته باشد . ما ابتدا تشریحی می آموزیم و سپس تست آن درس را کار می کنیم .


پیش خوانی در تابستان را چگونه انجام می‌ دادیذ ؟ 

در تابستان سال دوازدهم پیش خوانی را با تلاش های فوق برنامه مدرسه پیش می بردم .


 روش های مدیریت زمان  

برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ 

در جلسه کنکور همان روش های آزمون ها را تکرار کردم ؛ برای مثال  برای تست هایی که اصلا بلد نبودم علامت منفی و  برای تست هایی که زمان دار و یا شکل دار بودند علامت ستاره میگذاشتم . برای درس ادبیات و عربی هر کدام 15 دقیقه و برای درس دینی 18 دقیقه و برای زبان هم 15 دقیقه  زمان گذاشتم و در آخر 20 دقیقه را به سوالات علامت دار اختصاص دادم . 


آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟ چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟ کدام درس اینگونه بود ؟

در روز کنکور خودم را برای سوالات بسیار سخت آماده کرده بودم و وقتی که با سوالات متوسط و نسبتا سخت روبه رو شدم خودم را نباختم ؛ حتی در ریاضی که سوالات بسیار سخت بودن ، خودم را نباختم و با خودم گفتم اگر برای من سخت است ، پس برای دیگران هم وضع یکسان است. هنگامی که با سوالات ساده روبه رو میشدم ، توجه خود را بالا میبردم تا در دام آن سوال نیفتم . 


Menu