چگونه بدون حل مسائل اقتصاد، به پاسخ صحیح برسیم؟

در این مطلب، به شما تکنیک‌هایی آموزش داده می‌شود که بتوانید بدون حل کامل مسائل اقتصاد، گزینه‌ی صحیح را از میان گزینه‌های یک سؤال پیدا نمایید.

چگونه بدون حل مسائل اقتصاد، به پاسخ صحیح برسیم؟

تکنیک‌هایی برای رسیدن به پاسخ مسائل درس اقتصاد

بدون نیاز به حل نمودن مسائل!

«اقتصاد» درسی بسیار کلیدی و مهم در کنکور سراسری است، به‌دلیل این‌که یک ماده‌ی درسی مستقل، با 15 سوال و فقط از یک منبع 172 صفحه‌ای است. لذا کسب درصد بالا در این درس نسبت به سایر دروس به مراتب سهل‌الوصول‌تر است. اما در چند سال گذشته شاهد یک تغییر رویه در طراحی سؤال‌های این درس بوده‌ایم که نتیجه‌ی نهایی آن، وجود تعداد بسیار زیاد مسائل اقتصاد بوده است که با توجه به زمان پاسخ‌گویی اندک 10 دقیقه‌ای اختصاص یافته به سؤالات این درس، امکان پاسخ‌گویی به تمامی سؤالات بسیار سخت شده است. علت اصلی این امر نیز وقت‌گیر بودن حل مسائل است. ما در اینجا می‌خواهیم تکنیک‌هایی را در راستای پاسخ‌گویی سریع به مسائل این درس خدمت شما دوستان عزیز ارائه کنیم؛ تکنیک‌هایی که با توسل به آن‌ها دیگر نیازی به حل مسائل نیست و تنها با بررسی گزینه‌های سؤال، پاسخ صحیح یافت خواهد شد. نکته ای که مورد غفلت اکثر دانش‌آموزان قرار می‌گیرد این است که گزینه‌های متعدد موجود در مسائل اقتصاد در 90 درصد موارد، در عمل، کلید‌های میان‌بر برای رسیدن به پاسخ هستند. در ادامه، نمونه‌هایی از به‌کارگیری این روش در پاسخ‌گویی به انواع مسائل اقتصاد در کنکور سراسری 2 سال اخیر را ملاحظه می‌کنید.

نمونه‌ی اول:

سؤال 123 کنکور سراسری 91: در یک کشور فرضی، کالاهای جدول زیر در مدت یک سال تولید شده است، با توجه به رقم این تولیدات و سایرداده‌ها:

الف) تولید ناخالص داخلی و تولید خالص داخلی این کشور به‌ترتیب (از راست به چپ) چند میلیون ریال است؟

برای مشاهده‌ی کامل متن فایل ضمیمه را دانلود نمایید...

Menu