ویتامین K (دانشکده هنر دانشگاه الزهرا)

معرفی دانشکده هنر دانشگاه الزهرا تهران از طریق تصویر و معرفی کوتاه

ویتامین K (دانشکده هنر دانشگاه الزهرا)

سلام رفقا

خوبید؟

ویتامین های کنکورتون در چه حال؟؟ انرژی که دارید؟؟

اگه ندارید همراه من باشید، می خوام دانشکده هنر دانشگاه الزهرا تهران معرفی کنم، می دونید که دانشگاه الزهرا جز بهترین هاست...


دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا، که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، دانشگاه فرح پهلوی نام داشت، در سال ۱۳۵۴ رسماً شروع به کار کرد. این دانشگاه ویژه دختران است و در منطقهٔ ده ونک تهران واقع شده‌است. این دانشگاه در سال ۱۳۴۳ با پذیرش ۹۰ دانشجو فعالیت خود را تحت عنوان «مدرسه عالی دختران» آغاز کرد.  

دانشگاه الزهرا (س) با وسعتی معادل ۱۴هکتار، افزون بر فضای فیزیکی دانشکده و پژوهشکده‌ها، دارای: آزمایشگاه‌ها، سایت‌ها و کارگاه‌های تخصصی، آمفی تئاتر، استخر، رستوران، سالن‌های ورزش، بانک، پست و مهد کودک می‌باشد.

دانشگاه الزهرا توانست در نخستین رتبه بندی اثرگذاری مؤسسه تایمز (University Impact Ranking) بین 460 دانشگاه جهان رتبه بین 300–201 دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص دهد. طبق همین رتبه بندی، دانشگاه الزهرا بعد از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رتبه دوم دانشگاه‌های کشورقرار گرفت؛ در این رتبه بندی مجموعا ۱۲ دانشگاه از ایران لیست شده اند.

دانشکده هنر

مرکز اولیه و اصلی دانشکده هنر در سال ۱۳۴۳ با گشایش رشته طراحی لباس به وجود آمد و در سال ۱۳۴۵ به موازات آن رشته هنر و تزیین داخلی تأسیس گردید. سپس جهت تکمیل رشته‌های تحصیلی مدرسه عالی دختران و به‌طور اختصاصی در رشته‌های هنر و تزئینات داخلی با تغییر و تکمیل برنامه به رشته معماری داخلی تبدیل گردید که دروس طراحی پارچه نیز به دلیل نسبت نزدیک با دکوراسیون، تعدادی از واحدهای آن را شامل می‌شد. آموزش هنر به شکل فوق تا خردادماه ۱۳۵۹ ادامه و سپس با شروع انقلاب فرهنگی متوقف گردید. دانشکده هنر با برنامه‌ریزی جدید توسط مسئولین آن در ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۶۱ اولین بازگشایی را پس از انقلاب فرهنگی در سطح ایران دربرداشت و جزء محدود دانشکده‌های مشغول به کار در آن زمان محسوب می‌شد. درخواست توسعه و گسترش هنر با ۵ رشته و برنامه‌ریزی کامل آن در دانشکده در مهر ماه ۱۳۶۲ به وزارت علوم و آموزش عالی فرستاده شد و سرانجام در سی و یکمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی مورخ ۲۷/۱۰/۶۴ برنامه‌های جدید آموزشی دوره‌های کارشناسی نقاشی، گرافیک، صنایع دستی به تصویب رسید.

رشته‌های تحصیلی و گرایشهای دانشکده هنر

دکترای رشته پژوهش هنر

  • کارشناسی ارشد و کارشناسی:رشته طراحی صنعتی، ارتباط تصویری (گرافیک)، نقاشی، طراحی پارچه و لباس، صنایع دستی، پژوهش هنر و کارشناسی رشته کتابت و نگارگری













کافه واگن دانشگاه الزهراکافه واگن دانشگاه الزهرا



Menu