چه برنامه‌ای برای موفقیت در امتحانات دارید؟

برای درک بهتر مطالب درسی، از کتاب مجموعه دروس و سؤالات پرتکرار استفاده می‌کنم و به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهم. با این کار اشکالاتم را به‌راحتی شناسایی کرده و تا زمان امتحانات آن‌ها را رفع می‌کنم.

چه برنامه‌ای برای موفقیت در امتحانات دارید؟

سلام، بچه‌ها. من هانی احمدی، کلاس ششم دبستان هستم. همان طور که می‌دانید چیزی به امتحانات نیم‌سال اول مدرسه باقی نمانده است. کم‌کم دارم خودم را برای موفقیتی دل‌نشین آماده می‌کنم. می‌خواهم شما را هم از برنامه‌ای که برای خودم تدارک دیده‌ام آگاه کنم:

1. حالا که آموزش و یادگیری به‌صورت مجازی و غیرحضوری شده است و جای معلم و مدرسه خالی است، خودم از پس یادگیری درس‌هایم برآمده‌ام. با کمک بازیابی که ابزاری کارآمد برای خودیادگیری است، مطالب درسی را بهتر و راحت‌تر می‌آموزم.

2. با کمک دفتر برنامه‌ریزی تعادل در مطالعه را رعایت می‌کنم؛ یعنی برای هر درس با توجه به میزان اهمیتی که دارد، وقت و زمان صرف می‌کنم. برای این کار از کارنامه‌ی ۵نوع‌درس که در صفحه‌ی شخصی‌ام است، کمک گرفته‌ام و جایگاه خودم را در هر درس شناخته‌ام.

3. برای درس‌هایی مثل علوم، هدیه، فارسی که نیازمند تمرین و تکرار و مرور بیشتری هستند، از پدر و مادرم کمک می‌گیرم. پس از مطالعه‌ی هر مبحث یا درس، آن‌ها مثل معلم‌ها از من سؤال می‌کنند و من هم پاسخ می‌دهم.

4. برای درک بهتر مطالب درسی، از کتاب مجموعه دروس و سؤالات پرتکرار استفاده می‌کنم و به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهم. با این کار اشکالاتم را به‌راحتی شناسایی کرده و تا زمان امتحانات آن‌ها را رفع می‌کنم.

بچه‌ها، شما چه کارهایی را برای موفقیت در امتحانات مدرسه انجام خواهید داد؟


Menu