پرندگانی که ظاهر و رفتار عجیب دارند

در طبیعت، گونه‌های مختلفی از پرندگان با ظاهر و رنگ‌آمیزی بسیار متنوع و گوناگون وجود دارند؛ به‌طوری‌که برخی از آن‌ها واقعاً بیننده را متحیر و شگفت‌زده می‌کنند.

پرندگانی که ظاهر و رفتار عجیب دارند

در طبیعت، گونه‌های مختلفی از پرندگان با ظاهر و رنگ‌آمیزی بسیار متنوع و گوناگون وجود دارند؛ به‌طوری‌که برخی از آن‌ها واقعاً بیننده را متحیر و شگفت‌زده می‌کنند.

برخی از آن‌ها همچون عقاب، بزرگ و باعظمت هستند و تعدادی نیز ظاهری کوچک و ظریف دارن؛ اما ظاهر برخی از پرندگان در مقایسه با گونه‌های دیگر، عجیب‌ و غیرعادی‌ است و گاهی حتی ترسناک به نظر می‌رسند.

ین پرنده‌ها عجیب به نظر می‌آیند؛ اما بخشی مهم از اکوسیستم به حساب می‌آیند و وظیفه‌ی بشر است تا از آن‌ها در برابر تهدیدها حفاظت کند. در ادامه، پنج نمونه از این پرندگان را می‌بینیم که ظاهری نسبتاً عجیب دارند.

01

رخ‌کرکس کالیفرنیا

این گونه‌ی پرنده تقریباً منقرض شده‌ است و اکنون حدود 437 رخ‌کرکس کالیفرنیایی در جهان وجود دارد. سر این پرنده پر ندارد و همین ویژگی او را از دیگر پرنده‌ها متمایز کرده‌ است. همچنین رخ‌کرکس کالیفرنیا از گوشت فاسدشده و حیوانات تلف‌شده تغذیه می‌کنند.


02

لک‌لک کفن‌ودفن (لک‌لک مارابو)

با مشاهده‌ی این پرنده ممکن است از او فاصله بگیرید. منقار بلندش که برای زیروروکردن زباله‌ها مناسب است، کاملاً عجیب به نظر می‌آید و جذاب هم نیست. این پرنده می‌تواند بدون آنکه خراب‌کاری کند، در میان زباله‌ها جست‌وجو کرده و غذای خود را پیدا کند.


03

پلیکان سفید بزرگ

این پرنده معمولاً در مناطق ساحلی دیده می‌شود. آن‌ها می‌توانند حیوانات بزرگ را ببلعند و از غذاهای دریایی تغذیه کنند. این پرنده اغلب در جنوب‌شرقی اروپا، آسیا و آفریقا مشاهده می‌شود و در دریاچه‌های کم‌عمق و باتلاق‌ها سکونت دارد.


04

مارگردن آمریکایی

این جانور که به «پرنده‌مار» نیز شناخته می‌شود، پرنده‌ای متفاوت و عجیب است و صداهای غیرعادی تولید می‌کند. هنگام شناکردن نیز رفتاری مشابه با مار از خود نشان می‌دهد. همچنین منقار تیزی دارد که در به‌دام‌انداختن طعمه‌ به این پرنده کمک می‌کند.


05

قوی سفید کوچک

این گونه از پرنده با سر کوچک و گردی خود، یک ویژگی کاملاً متفاوت دارد. شکل منقار هرکدام از آن‌ها با دیگری متفاوت است. پس از تخم‌گذاری، آن‌ها همدیگر را به‌آرامی صدا می‌کنند.


منبع :

Menu