معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران از زبان دانشجویان

لازمه هر انتخابی شناخته، و یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای هر فردی که تحصیل می‌کنه، دانشگاهه. احتمالا راجع به بعضی از دانشگاه ها، چیز‌های مختلفی شنیدید، با این حال هنوز موارد زیادی رو نمی‌دونید،

معرفی دانشگاه علوم پزشکی تهران از زبان دانشجویان

لازمه هر انتخابی شناخته، و یکی از مهم ترین انتخاب ها برای هر فردی که تحصیل می کنه، دانشگاهه.

احتمالا راجع به بعضی از دانشگاه ها، چیز های مختلفی شنیدید، با این حال هنوز موارد زیادی رو نمی دونید، یا خیلی از دانشگاه ها رو نمی شناسید؛ پیش از الویت بندی برای انتخاب رشته و دانشگاه، حسابی تحقیق کنید و به یک منبع اکتفا نکنید، شما در حال ساختن مسیرتون هستید؛ و این صحبت رو از طرف من به خاطر داشته باشید، که روزی متوجه خواهید شد این انتخاب، از کنکوری که پشت سر گذاشتید چه اندازه حیاتی تر بوده.

ما تلاش کردیم با دانشجو های چندین دانشگاه مصاحبه ای کوتاه و مفید داشته باشیم؛ مطالب رو با دقت بخونید، نکات مهم رو یادداشت کنید و ضمنا خودتون هم درباره ی دانشگاهی که قصد تحصیل در اون رو دارید بخوبی تحقیق کنید.

در مطالب گذشته به دانشگاه تهران پرداخته بودیم ولی اینبار به طور جداگانه در مورد دانشگاه علوم پزشکی تهران صحبت خواهیم کرد.




مصاحبه با:

نام و نام خانوادگی: الهام کشاورزی     مقطع: دکتری پزشکی     سال ورودی: 1395


آرام آبانگاه: سلام خانم کشاورزی، لطفا از دیدگاه خودت برامون از دانشگاه تهران بگیو (فضای آکادمیک، محیط، خوابگاه، دسترسی و ..)؛ میدونیم هر محیطی هم نکات مثبت و هم منفی داره، دوست داریم صادقانه با ما در میون بذارین.


الهام کشاورزی: خب اینجا یکی از بهترین دانشگاه های کشور است و  اساتید از انواع وسایل کمک آموزشی برای تدریس و فهم بهتر مطالب استفاده می کنند. این دانشگاه توجه ویژه ای به تربیت پژوهشگر دارد و ماهانه، دانشجویان می توانند با هزینه بسیار اندک همه مباحثی که برای انجام تحقیق علمی و چاپ مقاله در مجلات معتبر لازم است را یاد بگیرند. برای انجام کارهای تحقیقاتی، بسیاری از اساتید با آغوش باز دانشجویان را میپذیرند. در کل فضا برای انجام پژوهش کاملا باز است. در طی سال های اخیر بازسازی اساسی در دانشکده پزشکی صورت گرفته و اکثر کلاس ها، سایت، کتابخانه نوساز می باشد.


آرام آبانگاه: ویژگی جذاب دانشگاهت رو چی می دونی؟


الهام کشاورزی: اینکه از اساتید بسیار خبره، به روز و با اخلاقی برخوردار است که اغلب آن ها واقعا با عشق کار می کنند. این دانشگاه دارای بیمارستان های زیاد با تنوع موقعیت جغرافیای و به طبع تنوع فرهنگی مراجعین است؛ گذراندن همه کارآموزی در یک بیمارستان مشخص کمی کسل کننده است و این تنوع زیاد بیمارستان ها برای من واقعا جذاب بوده؛ و از آنجایی که حتما بخشی از هر رشته ی مربوط به علوم پزشکی کارآموزی در بیمارستان می باشد پس این نکته مهمی برای همه محسوب می شود. در کل برای من با آن چه که از دانشگاه تهران تصور می کردم هماهنگی زیادی داشت و یا حتی بهتر از آنچه که فکر می کردم بود.


آرام آبانگاه: از خوابگاه برامون بگو..


الهام کشاورزی: علوم پزشکی تهران چندین خوابگاه دارد که مهم ترین آن خوابگاه کوی واقع در امیرآباد می باشد که خوابگاه دسترسی خوبی به سایر نقاط تهران دارد. فضای سبز و باشگاه مناسبی هم دارد (البته 3 روز در هفته باشگاه در اختیار دختران میاشد که انواع رشته های ورزشی  مثل بدنسازی، بسکتبال، بدمیتون و... به طور رایگان به دانشجویان آموزش داده میشه)؛ همچنین دانشکده پرستاری و مامایی استخر دارد که برای دانشجویان نیم بها است. اتاق ها اکثرا 4 نفره هستند که فعلا به علت شرایط کرونا 2 نفره شدند.

اما سالن مطالعه برخی از بلوک قدیمی است و سایت اصلا در خوابگاه وجود ندارد...!


آرام آبانگاه: از جمله آخرت معلومه بعضی نارضایتی ها هم داری،چه نکات منفی دیگه ای می تونی اشاره کنی؟


الهام کشاورزی: بله همینطوره، الان اون ها رو شرح می دم..

1.دانشگاه از نظر داشتن فضای سبز و کافه تریا کمی ضعیفه؛ فضاهای زیادی برای جمع های دوستانه نداره؛ 2. فقط تو سایت میشه از اینترنت فای استفاده کرد! البته مسئولان مدعی اند که کل فضا دانشگاه پوشش اینترنت داره ولی اینقدر ضعیفه که ما تاحالا نتونستیم استفاده کنیم.! 3. فاصله دانشکده با خوابگاه که حدود 1.5 کیلومتره و نمی توان برای استراحت نیم روزی دوباره به خوابگاه برگشت؛ 4. فقط در ساعات مشخصی سرویس رفت و برگشت برای خوابگاه و دانشگاه وجود داره. 5.سلف غذاخوری دانشکده پزشکی فضای مناسبی نداره و خیلی کوچک است؛ پاسخگو جمعیت زیاد دانشجویان نیست اما کیفیت غذاهایش و side dish مناسبی دارد. 6. خیلی به جنبه های فرهنگی از جمله اردوهای دانشجویی و جشن های مختلف در مناسبات مختلف برگزاری مسابقات نمی پردازند ( بیشتر افزایش رتبه علمی دانشگاه مورد توجه است). 7. همانطور که میدانید دانشجویان پزشکی در 3 ترم آخر مشمول دریافت حقوق هستند که با وجود بیشترین حجم کاری دانشجویان در بیمارستان های مربوط به علوم پزشکی تهران، این دانشگاه کمترین حقوق را به دانشجویان خود می پردازد!


آرام آبانگاه: خیلی خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که به ما دادین؛ موفق باشین، برای شما دانش آموزان عزیز هم بهترین ها رو آرزو میکنم ...

Menu