حیوانات کمیاب در استرالیا

در دل جنگل‌های منطقه، جانوران کمیاب و گاهی روبه‌انقراض بسیاری زندگی می‌کنند و به همین دلیل است که بسیاری، طبیعت و حیات وحش استرالیا را بسیار غنی و کمیاب می‌دانند.

حیوانات کمیاب در استرالیا

کشور استرالیا طبیعت بکر و ناشناخته‌ای دارد. در دل جنگل‌های منطقه، جانوران کمیاب و گاهی روبه‌انقراض بسیاری زندگی می‌کنند و به همین دلیل است که بسیاری، طبیعت و حیات وحش استرالیا را بسیار غنی و کمیاب می‌دانند.

کوئول دم‌خالدار(Tiger Quoll)

با نام‌های کوئول خالدار، کوئول ببری یا گربه ببری نیز شناخته می‌شود. دم‌خالدار یکی از گونه‌های ستبردم‌ها است. جثه‌ی نسبتاً کوچکی در حد گربه‌ی خانگی با دمی بزرگ و خال‌های سفید روی بدن خود دارد. دم‌خالدار جانوری روبه‌انقراض است.


کانگورو خاکستری شرقی

بسیاری از مردم وقتی نام استرالیا را می‌شنوند، کانگوروهایی در ذهنشان تداعی می‌شود که مدام بالا و پایین می‌پرند. البته تصور ذهنی درستی است؛ چراکه در هیچ‌جای دیگری از دنیا نمی‌توانید به‌اندازه‌ی استرالیا کانگورو ببینید.


والابی گردن قرمز(Red- Shouldered Wallaby)

در ظاهر، بسیار شبیه کانگورو است و بسیاری در نگاه اول ممکن است به‌اشتباه آن را کانگورو تصور کنند. والابی‌ها اگرچه مانند کانگوروها جاندارانی کیسه‌دار و درازپا هستند، با کانگوروها تفاوت دارند و پراکندگی جمعیت کمتری نیز دارند.


طوطی رزیلا قرمز(crimson Resella)

این طوطی بومی استرالیا و بیشتر در مناطق شرقی است.


اکیدنا یا مورچه‌خورک(Echidna)

جانوری کمیاب و بومی استرالیا است که در مراتع و علفزارها دیده می‌شود. اکیدناها به‌لحاظ خارهای روی بدنشان کمی به جوجه‌تیغی‌ها شباهت ظاهری دارند؛ ولی ظاهر خارها و جثه‌ی بدنی متفاوت آن‌ها تشخیص آن‌ها را از جوجه‌تیغی راحت می‌کند. غذای عمده‌ی اکیدناها، مورچه‌ها و جانوران ریز است.


وامبت(Wombat)

پستانداری کیسه‌دار است که نزدیک‌ترین خویشاوند آن کوآلا است. وامبت‌ها برخلاف کوآلاها، در تونل‌های زیرزمینی که حفر می‌کنند، زندگی می‌کنند و اصلاً از درختان بالا نمی‌روند. وامبت‌ها جانوران شب‌زیست هستند.


شترمرغ استرالیایی(Emu)

بومی استرالیا و از بزرگ‌ترین پرندگان استرالیا است.


بادپر شکری(Sugar gliders)

جانداری کمیاب با ظاهری دوست‌داشتنی است که بیشتر شبیه شخصیت‌های کارتونی است. این جاندار با جثه‌ی ریز خود می‌تواند به‌سرعت از شاخه‌های درختان بالا برود و از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر بجهد. بدن بادپر شکری از خز پوشیده شده است. بادپرشکری‌ها گروهی زندگی می‌کنند و اغلب در گروه‌های دوازده‌تایی دیده می‌شوند.


پلاتی‌پوس نوک‌اردکی(Duck-Billed platypus)

هنگام طلوع یا غروب خورشید بهترین زمان برای مشاهده‌ی پلاتی‌پوس نوک‌اردکی است که از مخفی‌گاه‌های خود خارج می‌شوند.


پنگوئن


Menu