مقایسه سطح دشواری آزمون‌های جامع کانون با کنکور (همه رشته ها)

مقایسه سطح دشواری آزمون‌های جامع چند از 10 دانش آموزان هر بازه در درس‌های مختلف در کنکور و آزم

مقایسه سطح دشواری آزمون‌های جامع کانون با کنکور (همه رشته ها)

+گزارش گروه های هنر و زبان نیز اضافه گردید+


در کدام درس ها ، کنکور آسان تر یا سخت تر از کانون بوده است؟


در این گزارش شما اطلاعات زیر را مشاهده می کنید:

رتبه کشوری و رتبه در سهمیه ی مناطق

میانگین چند از 10 دانش آموزان هر بازه در درس های مختلف در کنکور و آزمون های جامع کانون

راهنمای رنگ ها:

خانه های آبی رنگ: سطح دشواری سوالات کنکور از آزمون های جامع کانون ، ساده تر بوده است.

خانه های سبز رنگ: سطح دشواری سوالات کنکور وآزمون های جامع کانون ، یکسان بوده است.

خانه های زرد  رنگ: سطح دشواری سوالات کنکور از آزمون های جامع کانون ، دشوارتر بوده است.

توجه: ممکن است سطح دشواری یک درس در بازه های ترازی مختلف متفاوت باشد. یعنی برای بعضی بازه ها ، آسان تر و برای بعضی دیگر از بازه ها ، سخت تر بوده باشد. بنابراین جدول را برای بازه خودتان به دقت مشاهده کنید.

توجه کنید که این اطلاعات فقط مربوط به دانش آموزان کانونی می باشد. هم چنین می توانید فایل های با کیفیت تر را با فرمت پی دی اف ، از قسمت فایل های ضمیمه دریافت کنید.


نتیجه گیری برای رشته تجربی:

در درس های اختصاصی (زیست ، شیمی ، ریاضی و فیزیک) و برای رتبه های 1 تا 300000 کشور ، سطح دشواری کنکور پارسال در مقایسه با آزمون های جامع کانون ، معمولا یک یا دو واحد در نمره های چند از10 ، ساده تر بوده (رنگ آبی) و یا در بعضی از موارد سطح دشواری یکسان بوده است (رنگ سبز)

برای رتبه های 300000 تا 600000 کشور درس های ریاضی و فیزیک در کنکور نسبت به آزمون های جامع کانون سخت تر بوده (رنگ زرد) و برای درس های زیست و شیمی برای رتبه های 300000 تا 350000 هم سطح بوده (رنگ سبز) و برای رتبه های 350000 تا 600000 ، کنگور نسبت به آزمون های جامع کانون دشوارتر بوده است.(رنگ زرد)

در درس زبان تقریبا برای همه رتبه ها ، کنکور دشوارتر از آزمون های جامع کانون بوده است (به جز چند بازه که هم سطح بوده و با رنک سبز مشخص شده است)

دردرس عربی در اکثر بازه ها سطح دشواری کنکور با آزمون های جامع کانون یکسان بوده (رنگ سبز)  ، اما برای رتبه های 1 تا 100 و رتبه های بالاتر از 200000 سطح عربی کنکور از آزمون های جامع کانون دشوارتر بوده است. (رنگ زرد)

در درس های معارف و ادبیات ، برای اکثر بازه ها ، سطح دشواری کنکور با آزمون های جامع کانون یکسان یا کمی ساده تر بوده (رنگ سبز یا آبی). البته برای رتبه های بالاتر از 300000 ، سطح کنکور از آزمون های جامع کانون دشوارتر بوده است.(رنگ زرد)



نتیجه گیری برای رشته ریاضی:

در درس های اختصاصی (ریاضی ، فیزیک و شیمی) ، برای رتبه های 1 تا 35000 ، سطح کنکور کمی ساده تر از آزمون های جامع کانون بوده (رنگ آبی) و برای رتبه های بالاتر از 35000 ، سطح دشواری کنکور و آزمون های جامع کانون یکسان بوده است(رنگ سبز)

در درس زبان و در اکثر بازه ها ، کنکور نسبت به آزمون های جامع کانون دشوارتر بوده(رنگ زرد) و در چند بازه نیز سطح دشواری یکسان داشته اند(رنگ سبز)

در درس ادبیات ، سطح دشواری کنکور برای رتبه های 1 تا 35000 ، ساده تر از آزمون های جامع کانون بوده(رنگ آبی) و برای رتبه های بالاتر از 35000 سطح دشواری کنکور با آزمون های جامع کانون یکسان بوده است(رنگ سبز)

در درس عربی در اکثر بازه ها ، سطح دشواری کنکور با آزمون های جامع کانون یکسان بوده است(رنگ سبز)

در درس معارف در اکثر بازه ها ، سطح دشواری کنکور نسبت به آزمون های جامع کانون ساده تر یا یکسان بوده است(رنگ آبی یا سبز) ، اما برای رتبه های بالاتر از 45000 کمی دشوارتر بوده است(رنگ زرد)



نتیجه گیری برای رشته انسانی:

در همه درس های عمومی و اختصاصی به جز فلسفه و منطق ، تاریخ و جغرافیا و زبان ، در اکثر بازه ها ، سطح دشواری کنکور نسبت به آزمون های جامع کانون ساده تر بوده(رنگ آبی) و برای رتبه های بالاتر از 70000 ، هم سطح بوده است(رنگ سبز)

برای فلسفه و منطق ، تاریخ و جغرافیا و زبان ، سطح دشواری کنکور با آزمون های جامع کانون یکسان بوده است(رنگ سبز)




مطالب مرتبط

Menu