اهمیت کتاب و کتاب خوانی از نگاه رتبه‌های برتر

ما هر ماه مبلغی را برای خرید کتاب در نظر می‌گیریم و کیمیا از کودکی در این فضا پرورش یافته است.

اهمیت کتاب و کتاب خوانی از نگاه رتبه‌های برتر
  • پدر کیمیا محمدی، رتبه‌ی 7 تجربی منطقه‌ی 1، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 276

خوشبختانه کتاب خواندن در خانواده‌ی ما یک عادت است. ما هر ماه مبلغی را برای خرید کتاب در نظر می‌گیریم و کیمیا از کودکی در این فضا پرورش یافته است. تنها چیزی که از ما می‌خواست که برایش بخریم کتاب بود.

  • مادر سیده‌ستاره قریشی، رتبه‌ی 10 ریاضی منطقه‌ی 2، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 280

ما در دوران کودکی برای او کتاب‌های مختلف تهیه می‌کردیم و عادت کتاب خواندن از همان کودکی در او نهادینه شد.

  • مادر محمدجواد براتی‌مقدم، رتبه‌ی 3 تجربی منطقه‌ی 3، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 307

من قبل از خواب برای فرزندانم کتاب داستان می‌خواندم و از کودکی به کتاب علاقه داشتند. در مهد مربیان او از یادگیری‌اش رضایت داشتند.

  • مادر فاطمه بذرافشان، رتبه‌ی 7 تجربی منطقه‌ی 2، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 305

در خانه‌ی ما هم همیشه فضای کتاب خواندن و تحصیل وجود داشته است و بیش‌ترین مواد مصرفی ما در خانه، کاغذ و خودکار و کتاب است و در هر گوشه‌ای از خانه حتی در سالن پذیرایی، قفسه‌ی کتاب داریم.

  • مادر مهدی لطافتی، رتبه‌ی 4 ریاضی کشور، مجله‌ی آزمون شماره‌ی 285

وقتی 4ساله بود به مهد می‌رفت و برایش کتاب داستان می‌خواندم. وقتی شکل کتاب را می‌دید داستان را از حفظ می‌خواند. روزی در مهد از او خواستند که داستان را از روی کتاب بخواند. قسمت تصویر کتاب را تا زدند و بخش متن را به دست او دادند. من نگران بودم که او چگونه می‌خواهد از روی متن، داستان را بخواند؛ اما او با استفاده از تصاویر کوچکی که کنار صفحه بود توانست کتاب را بخواند. ظهرها وقتی می‌خوابید چندین کتاب را کنار دستش می‌گذاشت تا همه را بخوانم و من گاهی خسته بودم و قسمت‌هایی از کتاب‌ها را نمی‌خواندم اما او تذکر می‌داد که همه‌ی قسمت‌ها را بخوانم.


Menu