در دوران امتحانات چگونه حامی فرزندمان باشیم؟

اطمینان حاصل کنید که فرزندتان تغذیه‌ی کافی و مناسب دارد.

در دوران امتحانات چگونه حامی فرزندمان باشیم؟

اطمینان حاصل کنید که فرزندتان تغذیه‌ی کافی و مناسب دارد. انسان برای اینکه بتواند بازدهی مناسب و عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشد، به تغذیه نیاز‌ دارد. وعده‌ها و میان‌وعده‌های سبک و سالم و کم‌چربی تدارک ببینید تا به عملکرد مغز فرزندتان، به‌خصوص در ایام امتحانات، کمک کند.

به کودک خود کمک کنید تا بتواند خواب آرام و کافی داشته باشد. کودکان به 8 تا 10 ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند. میزان نیاز فرزند خود را در نظر بگیرید. در شب‌های قبل از امتحان، بیدارماندن و مطالعه تا دیروقت، ایده‌ی خوبی نیست. اگر فرزندتان نمی‌تواند برنامه‌ریزی کند، طوری برایش برنامه تنظیم کنید که هیچ‌وقت به کم‌کردن زمان خوابش برای درس‌خواندن نیاز نداشته باشد.

در دوران امتحانات، در برابر رفتار و عملکرد کودکتان انعطاف‌پذیر باشید و سعی کنید با کمک به او در انجام کارهای شخصی‌اش، او را به آرامش دعوت کنید.

با فرزندتان صحبت کنید و از او بپرسید که برای مرورکردن درس‌هایش چه کمکی از شما ساخته است. گاهی همراهی و حمایت شما به او اعتمادبه‌نفس بیشتری برای سپری کردن دوران امتحانات می‌دهد. تلاشش را تحسین کنید و به او بگویید که هر دقیقه‌ی تلاش او برای یادگیری و پیشرفت، صرف‌نظر از نتیجه‌ای که در آزمون می‌گیرد، برای شما مهم و ارزشمند است.

در نهایت، سعی کنید آرامش را در منزل برقرار کنید تا فرزندتان بتواند در محیطی پویا و در عین حال آرام، برای امتحانات آماده شود.

منبع:www.nhs.uk

منبع :

Menu