حذف کامل «آرسنیک» از آب آشامیدنی

شرکت‌های فناوری نانو برای بهتر شدن زندگی، بهبود کیفیت زندگی و رسیدن به زندگی خوب گام برمی دارند. وجود آرسنیک در آب برای سلامتی انسان مضر است.

حذف کامل «آرسنیک» از آب آشامیدنی

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت های فناوری نانو برای بهتر شدن زندگی، بهبود کیفیت زندگی و رسیدن به زندگی خوب گام برمی دارند. وجود آرسنیک در آب برای سلامتی انسان مضر است.

محققان ایرانی توانستند با ساخت دستگاه آرسنیک زدایی، این فلز را از آب آشامیدنی حذف کنند؛ کاهش این آلودگی در آب آشامیدنی، موجب  سلامتی پیشتر انسان می شود.

آلودگی کمتر

حذف آرسنیک از آب، در این دستگاه به وسیله یک جاذب انجام می‌شود. جاذب بستری کپسول مانند، شامل خلل و فرج‌هایی است که آرسنیک را به خود جذب می‌کند. میزان فلز سنگینی که جاذب می‌تواند به خود جذب کند، محدود است، بنابراین هر چه جذب به طور انتخابی‌تر انجام شود، جاذبه دیرتر اشباع می‌شود و بیشتر می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در این دستگاه، جاذبه ارسنیک را بر اساس یک واکنش شیمیایی و به طور انتخابی جذب می‌کند بنابراین ضمن حذف درصد بسیار بالایی از آرسنیک موجود در آب، جاذب حداقل به مدت یکسال قابل استفاده خواهد بود.

اثربخشی بیشتر

این دستگاه تصفیه آب، پساب تولید نمی‌کند. جاذب، آرسنیک را به خود جذب می‌کند و پس از زمانی حداقل یک ساله، اشباع می‌شود. جاذب اشباع شده، می‌تواند بدون ایجاد آلودگی زیست محیطی، به دور انداخته شود.

سازگاری بیشتر با محیط زیست 

این سامانه برای تصفیه آب، نیازی به مصرف انرژی ندارد؛ بنابراین مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. ضمن اینکه تصفیه آب با این روش، پسابی تولید نمی‌کند و این باعث کاهش استفاده از منابع آبی می‌شود.

منبع :

Menu