همزن تیغه پیچشی دوفازی اختراع شد

«همزن تیغه پیچشی دوفازی گاز- مایع» به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

همزن تیغه پیچشی دوفازی اختراع شد

به گزارش گروه علمی ودانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، «همزن تیغه پیچشی دوفازی گاز- مایع» به همت پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

داود معروفی مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت امیر حیدری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز و دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۹۶۹۲۸ به ثبت رسید.

حیدری در توضیح این اختراع گفت: تعداد زیادی از واکنش‌های موجود در صنایع شیمیایی مانند فرآیندهای اکسیداسیون، هیدروژناسیون و بیولوژیکی در محیط‌های دو فازی گاز- مایع انجام و مشکل اساسی در مخازن همزن‌دار گاز- مایع در پخش‌شوندگی گاز درون مخزن است.

وی با بیان اینکه توزیع نامناسب فاز گاز باعث کاهش بهره‌وری فرآیند و افزایش هزینه‌های تولید و کاهش کیفیت محصول نهایی خواهد شد، افزود: در این اختراع، شکل بهینه با اصلاح ساختار هندسی همزن حاصل شده به طوری که عمل اختلاط فاز گاز با کیفیت مناسبی در مخزن همزن‌دار گاز- مایع انجام می‌شود.

منبع :

Menu