دیوارپوش‌های مقاوم به UV کاربردی می‌شوند

چهار قرارداد همکاری تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر نانو فناوری منعقد شد.

دیوارپوش‌های مقاوم به UV کاربردی می‌شوند

به گزارش ایسنا ستاد نانو در راستای ارتباط صنعت با شرکت‌های دانش‌بنیان و در قالب شبکه تبادل فناوری تاکنون ۱۷۶ پروژه موفق میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت اجرایی کرده است.

در این راستا در روز پایانی دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو چهار قرارداد همکاری و تجاری‌سازی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی به امضا رسید.

این فناوری‌ها به این شرح است:


_دیوارپوش مقاوم به اشعه UV

_فعالیت‌های تحقیق و توسعه تطبیقی جهت تولید گرافن اکساید عامل‌دار شده برای پنل‌های ساختمانی

_دستکش آنتی‌باکتریال برای البسه

_انتقال فناوری و نانو مواد آنتی باکتریال

دکتر علی محمد سلطانی، مدیر دبیرخانه ستاد نانو در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی با تاکید بر اینکه جاده اقتصاد، صنعت و تولید دائم در حال پیچش و تغییرات است، گفت: با توجه به سرعت توسعه فناوری‌های نوین اگر صنعت نتواند در این پیچش همراه باشد، جا مانده و دچار مشکل می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که توسعه فناوری نانو کمک کند تا تعداد زیادی از شرکت‌های موجود در کشور در این مسیر اقتصادی جدید حرکت کنند و جا نمانند.

سلطانی با بیان اینکه شرکتهای فناور باید با واحدهای صنعتی پیش بروند، چرا که به تنهایی نمی‌توانند عمل کنند، اظهار کرد: در اقتصاد پایدار، واحدهای صنعتی باید از فناوری‌های نوین استفاده کنند.

مدیر دبیرخانه ستاد نانو تصریح کرد: در حال حاضر واحدهای صنعتی درک کرده‌اند که با استفاده از فناوری نانو می‌توانند به ارزش افزوده بالا دست یابند.

منبع :

Menu