گفت‌وگوی کاظم قلم‌چی بامحسن راستکار،رتبه 2 تجربی 98 از تبریز

در این مطلب مصاحبه کاظم قلمچی با رتبه 2 کشوری تجربی امسال از تبریز را مطالعه می‌کنید...

گفت‌وگوی کاظم قلم‌چی بامحسن راستکار،رتبه 2 تجربی 98 از تبریز

لطفا خودتان را معرفی کنید.

محسن راستکاررتبه 2کشور رشته تجربی کنکور سال 98هستم؛حدود 6سال در آزمون های کانون شرکت کردم.سال ششم و هشتم تا دوازدهم و در 91 آزمون شرکت کردم.

برنامه ریزی و مطالعه جدی را از چه زمانی شروع کردید؟

من از سال دهم شروع کردم ولی چون برای المپیاد هم میخواندم  به صورت جدی تر از یازدهم شروع کردم.

چند غیبت در آزمون ها داشتید؟

سال دوازدهم غیبت نداشتم ولی سال یازدهم یا دهم یک غیبت داشتم.

دلیل عدم غیبت شما در آزمون ها چه بود؟ مثلا مایوس نمی شدید یا هیچ زمان مشکلی برای شما بوجود نمی آمد؟چون خیلی دشوار است در این تعداد بالای آزمون، بتوان بدون غیبت حضور یافت.

علت آن این بود اگر یک ازمون را غیبت میکردم خب طبعا از برنامه عقب میماندم و مشکلاتی بوجود می امد و باید آن مطالبی را که از برنامه عقب افتاده بودم را جبران میکردم که مشکلاتش خیلی بیشتر بود، و صرف نمیکرد که بخاطر برخی مشکلات در آزمون شرکت نکنم چون شرکت نکردن در ازمون خودش مشکل دیگه ای بوجود می اورد.

ویژگی های شخصیتی و آموزشی شما که سبب شد به اینجا برسید را از نظر خودتان چطور ارزیابی می کنید؟

من خیلی تلاش میکردم؛ چون اوایل درسم چندان خوب نبود و خیلی درسخوان نبودم؛ ولی ناامید نشدم و تلاش کردم و همین به من کمک کرد.محسن راستکار، رتبه 4تجربی کشور از تبریز

اصلا ناامید نشدین؟

بله ناامید می شدم.مثلا اگر ازمون خوب نمیدادم ناامید می شدم؛ سال دوازدهم به این نتیجه رسیدم که هر نتیجه ای در کنکور گرفتم مرا ناامید نمیکند مهم این است که من تلاشم را کردم که به این نتیجه رسیده ام.

ازمون ها را بررسی میکردید ؟ چه زمان و چگونه؟

روز ازمون بررسی میکردم و حدود یک یا دوساعت نکاتی که اشکال داشتم را بررسی می کردم.

در آزمون های جمع بندی چه رتبه هایی کسب کردید؟

ازمون اول حدودا 70 شدم و ازمون دوم 24یا  و25 ازمون سوم 16یا 17 ازمون چهارم 5.

علت اینکه توانستید اینطور خوب خودتان را مدیریت کنید و کنکور بهترین نتیجه شما بشود، چه بود؟

من در ازمون ها روش هایی که باید خودم را مدیریت میکردم استراتژی خودم را پیدا میکردم در چه سوالاتی بی دقتی میکردم آنها ارا تعیین کردم و نکاتش را مینوشتم تا در روز کنکور بتوانم از آنها استفاده کنم.

چقدر این کار طول میکشید؟

در آزمون های سه روز یکبار و طی آزمون ها کانون، بعد از آزمون همه این نکات را می نوشتم.من برای ازمون ها بعد از ازمون نکته ها را می نوشتم مثلا در درس فیزیک در اینطور تست هاباید چیکار کنم به چه چیزهایی دقت کنم ؛ این کار خیلی کم وقت میگرفت در حد هر ازمون حدود 5دقیقه و بعد از تحلیل آزمون این نکات را می نوشتم.محسن راستکار، رتبه 4تجربی کشور از تبریز

کل فرایند تحلیل آزمون چقدر طول میشکید؟

بین یک تا دو ساعت طول می کشید.

نوشتن چقدر مفید بود؟

نوشتن و روی کاغذ پیاده کردن خیلی تاثیر دارد چون مثلا اگر در ذهنمان مرور کنیم که فلان کار را برای کنکور باید انجام بدهم، از یادمان می رود ولی نوشتن تاثیر دارد و در خاطرم می ماند.

شما قبلا تاکید کردید که در چند ازمون پایانی به تدریج پیشرفت کردید و در کنکور 2شدید؛ آنجا هم به تحلیل اشاره کردید که دقیق متوجه می شدم چکاری باید انجام بدهم؛ ممکن است کمی بیشتر توضیح بدید؟

در آزمون اول آنجه باعث شد رتبه ام خراب شود، بی دقتی در درس زیست بود. بی دقتی باعث میشد سوالات راحتی که بلد بودم را از دست بدهم؛ سپس نکته های آنها را نوشته بودم در هر سوال دقت کنم؛ به طور مثال در واحدها دقت کنم و بدانم خواسته سوال چیست و در ان دقت کنم ؛مثلا در درسی مثل زیست گزینه ها را کامل بخونم عجله میکردم سوال را کامل نمیخواندم. در ادبیات قسمت قرابت معنایی مفهوم شعر برا کامل متوجه نشدم در گزینه ها انی که تقریبی نزدیک بود را میزدم و اشتباه می شد.

شما هدف گذاری چند از ده هم می کردید؟

خیر؛ چون سطح ازمون ها متفاوت بود چندان پیگیر ان نبودم؛ مثلا عربی در یک آزمون سخت بود و در یک آزمون ادبیات سخت بود.

از جعبه ابزار کارنامه استفاده می کردید؟

از کارنامه اشتباهات برای جمع بندی استفاده میکردم.

بعد از هر ازمون استفاده می کردید یا یکجا در پایان؟

در جمع بندی ها مثلا نوروز ،خرداد و ...استفاده میکردم.

پدر و مادرتان چه کارهایی برای شما انجام دادند؟

هر چه بگویم کم است؛ از لحاظ روانی خیلی روحیه میدادند از لحاظ درسی راهنماییم میکردند که چکار کنم و کم کدام روش را انجام بدهم.



محسن راستکار، رتبه 4تجربی کشور از تبریز

هدف شما چیست؟

انشالله پزشکی دانشگاه تهران

در تبریز ما رتبه های تک رقمی داریم؛ من یکی از دوستانی که داشتم آقای ایمان پور رتبه سوم انسانی سال هفتم تا نهم در یک مدرسه بودیم دوست صمیمی هم هستیم چون مدرسه ما انسانی نداشت مدرسه دیگری رفتند و فاصله افتاد ولی همچنان رابطه داشتیم.هر دورتبه کشوری آوردید.


نکته ای هست بخواهید اضافه کنید؟

بچه ها وارد حواشی کنکور نشوند تلاش خودشان را بکنند و بر خود تکیه داشته باشند.


منظورتان از حواشی چیست؟

حواشی مدرسه و آزمون ها،به جای اینکه درس خودشان را بخونند از این کلاس به آن کلاس وقتشان را تلف میکنند از خود کنکور عقب می مانند.

فایل های ضمیمه

گفت‌وگوی کاظم قلم‌چی بامحسن راستکار،رتبه 2 تجربی 98 از تبریز
Menu