میوه‌ای خوشمزه و پرکابرد

میوه بالنگ از خوشمزه‌ترین و پرمصرف‌ترین میوه‌ها در برنامه غذایی است.

میوه‌ای خوشمزه و پرکابرد

به گزارش بهداشت نیوز: میوه بالنگ از خوشمزه ترین و پرمصرف ترین میوه ها در برنامه غذایی است. بالنگ که به نام‌های ترنج، بادرنگ و اترج کبیر هم شناخته می‌شود، میوه‌ای است  که پوست ضخیم و چرمی به رنگ سبز، زرد یا نارنجی دارد، برگ‌های آن سبز و چرمی هستند و بوی آن شبیه لیمو به نظر می‌رسد و برخلاف سایر مرکبات آب کمی دارد، زیرا گوشت آن خشک است. بالنگ حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، این میوه باعث تقویت قلب شده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

فواید بالنگ برای  پوست و مو زیاد است و در روشن‌تر شدن رنگ پوست موثر است. روغن‌های ضروری موجود در دمنوش بالنگ به افزایش گردش خون در بدن کمک کرده و به سفید‌ و روشن‌تر شدن رنگ پوست کمک می‌کند و معمولا به تقویت و افزایش رشد مو کمک خواهد کرد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در مرکباتی مانند بالنگ به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های باکتریایی، ویروسی و قارچی را کاهش می‌دهد. همچنین ویتامین C موجود در بالنگ باعث کاهش علائم و کاهش طول مدت ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و پنومونی می‌شود.

در طب سنتی از چای بالنگ برای سرفه و گلودرد استفاده می‌شود. پوست خشک شده یا تازه بالنگ را به عنوان طعم دهنده ماست یا غلات صبحانه استفاده می‌کنند.

منبع :

Menu