پیشگیری از ابتلا به دیابت با خوردن پرمصرف‌ترین میوه‌های دنیا

آیا می‌دانید سیب و گلابی پرمصرف‌ترین میوه‌های دنیا هستند؟ به نقل از بهداشت نیوز، شیوع بیماری دیابت نوع دو در حال افزایش است.

پیشگیری از ابتلا به دیابت با خوردن پرمصرف‌ترین میوه‌های دنیا

به گزارش بهداشت نیوز: محققان دانشگاه ژجیانگ در چین با انجام مطالعاتی به این نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه سیب و گلابی در جلوگیری از بروز دیابت نوع دو بسیار موثر است.

این محققان دریافته اند مصرف سیب و گلابی تا ۱۸ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد. به علاوه آن ها تاکید می کنند که ارتباط مستقیمی میان دوز مصرف سیب و گلابی با احتمال بروز این بیماری وجود دارد. به طوری که مصرف هفتگی سیب یا گلابی تاثیرات زیر را خواهد داشت :

۱ عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش ۳ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

۲ عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش ۸ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

۳ عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش ۱۲ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

۴ عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش ۱۵ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

۵ عدد سیب یا گلابی در هفته = کاهش ۱۹ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو

محققان بر این باورند که اثر محافظتی سیب و گلابی به دلیل آنتی اکسیدانی است که در این میوه ها وجود دارد و همچنین فیبری  است که باعث عملکرد بهتر معده می شود. این دو میوه همچنین باعث تنظیم قند خون و فشار خون می شوند و با التهابات مبارزه می کنند.

از طرفی، مطالعات دیگری در لهستان نشان می دهد که مصرف سیب و گلابی در برابر بیماری های مزمن ریوی نقش حفاظت کننده دارند. به این ترتیب که مصرف روزانه ۵ وعده یا بیشتر از سیب، گلابی و میوه های دیگر تا ۳۵ درصد احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی و ریوی را در افرادی که سابقه سیگار کشیدن دارند، کاهش می دهد.

منبع :

Menu