بازار کار و شرایط تحصیلات در رشته مورد علاقه شما چگونه است ؟

شاید بتوان گفت که انتخاب رشته دانشگاهی یکی از مهمترین انتخاب‌های هر فردی در زندگی است .

بازار کار و شرایط تحصیلات در رشته مورد علاقه شما چگونه است ؟

شاید  بتوان گفت که انتخاب رشته دانشگاهی یکی از مهمترین انتخاب های هر فردی در زندگی است .

انتخاب رشته دانشگاهی ، مسیر و شغل آینده افراد را مشخص می کند و اگر درست انتخاب شود روی موفقیت و موقعیت اجتماعی خوب افراد تاثیر گذار است اما سوالی که پیش می آید ، این است که به راستی رشته دانشگاهی مناسب برای هر فرد باید بر چه اساسی انتخاب شود ؟

استعداد؟                   علاقه ؟               منطق؟                        بازار کار ؟                     درآمد؟

هر کدام از آنها باشد یا مجموعه ای از آنها فرقی نمی کند ، اولین قدم برای ورود به هر رشته ای این است که به طور کامل با آن رشته آشنا شوید و جنبه های مختلف آن را بشناسید در این صورت است که می توان متوجه شد علاقه به آن رشته وجود دارد یا نه؟

یا توانایی های ما منطبق بر شرایط آن رشته هست یا خیر ؟

حتما این سوال مطرح می شود که چگونه می توان اطلاعات کافی در مورد رشته های دانشگاهی به دست آورد .

تجربه ثابت کرده است که خیلی از اطلاعات که در فضای مجازی و یا سایت ها وجود دارند اطلاعاتی قدیمی بوده و امکان شناخت کامل و مقایسه بین رشته های مختلف را  فراهم نمی کند .

این موضوع ما را بر آن داشت که با تلاش در مدت دو سال افراد متخصص و فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی را پیدا کرده و در محیط کار آنها با آنها مصاحبه کنیم .

حاصل این تلاش­ها مجموعه­ ی مستند تجربه ­ی آینده شد که می توانید این مجموعه را در سایت 4gam.ir و اپلیکیشن کانون مدیامشاهده کنید و اطلاعات رشته ی مورد نظر خود را بدست بیاورید .

در این مجموعه ما تلاش کردیم که تمام سوالاتی که ممکن است برای شما در شناخت یک رشته بوجود آید بگنجانیم که بتوانید اطلاعاتی کامل و کاربردی برای انتخاب درست رشته خود داشته باشید .

سوالاتی مانند ، بازار کار رشته ، حدود درآمد رشته ، شرایط تحصیلات تکمیلی ، میزان رقابت در آن رشته ، مدت طول دوره تحصیل توانایی های لازم و .....

خبر خوب این است که در این مجموعه تلاش شده است با افراد موفق و توانمند در رشته های مختلف که رتبه های برتر کنکور بوده و در دانشگاه های به نام کشور تحصیل کرده اند مصاحبه شود .


با امید انتخاب درست شما و آرزوی موفقیت .




پرهام صمیمی
ارسال شده توسط : پرهام صمیمی
Menu