پیشتازی انسان ازهوش مصنوعی؛اعتراف ماسک درباره خودرو‌های خودران

به گفته کارشناسان تا پیشی گرفتن هوش مصنوعی از انسان زمان طولانی مانده و همچنان محاسبات فوری ذهن انسان در زمان مواجهه با حوادث سریع‌تر از هر رایانه‌ای است.

پیشتازی انسان ازهوش مصنوعی؛اعتراف ماسک درباره خودرو‌های خودران

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلون ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلاموتورز به تازگی اعلام کرده است خودرو‌های خود ران ساخت این شرکت تا آخر سال ۲۰۱۹ تکمیل و روانه بازار‌های جهانی خواهد شد، اما به گفته ماسک هنوز به تصمیم‌گیری انسان در برخی موارد در زمان رانندگی با خودرو وجود دارد.

در ساخت خودروی خود ران تسلا موتورز از جدیدترین فناوری‌ها استفاده شده است، این وسیله می‌تواند با دستور راننده انسانی به سوی او در پارکینگ حرکت کند و بدون نیاز به هیچ هدایتی، فرد را از مبدا به مقصد برساند، اما رانندگان باید هوشیار باشند، زیرا دربرخی مواقع به تصمیم گیری انسان و نه هوش مصنوعی نیاز است.

شرکت خودروسازی تسلا در نظر دارد در آینده خودرو‌های خودرانی را روانه بازار کند که رانندگان بتوانند در زمان حضور در خودرو به راحتی به مطالعه کتاب، تماشای فیلم و حتی استراحت و خواب بپردازند بدون اینکه نیاز به هدایت خودرو داشته باشند.
هدف کارشناسان از ساخت خودرو‌های خودران جلوگیری و کاهش خطر‌های زمان رانندگی مانند تصادف یا برخورد عابر و راکب موتور و امکان رانندگی برای افراد سالمند است، اما به گفته محققان نیاز به تصمیم گیری انسان در برخی زمان‌ها و هدایت خودرو برای جلوگیری از تصادف و خطر وجود دارد. 

ایلون ماسک در جدیدترین مصاحبه پادکست خود اعلام کرده است در نظر دارد خودرویی بسازد تا افراد شاغل صبح‌ها قبل از رسیدن به محل کار بتوانند به راحتی در اتومبیل استراحت کنند و در زمان رسیدن به محل کار از خواب بیدار شوند. به گفته ماسک ساخت این خودرو تا انتهای سال ۲۰۲۰ امکان پذیر خواهد شد.

خودرو‌های خود ران دارای ۶ سطح هدایت هستند که از سطح صفر و هدایت تمام به وسیله انسان تا سطح ۶ هدایت تمام به وسیله خودرو تقسیم بندی می‌شود.

این دسته از خودرو‌ها می‌توانند در وضعیت‌های آب و هوایی مختلف حرکت کرده و آخرین وضعیت ترافیک جاده، نوع آب و هوا، میزان روشنایی و حتی خطر بروز تصادف را به راننده اعلام کنند.


منبع :

Menu