فضانوردان اروپایی راهپیمایی در ماه را تمرین کردند

"ماتیاس مورر" و هرو استونین" دو فضانورد آژانس فضایی اروپا راهپیمایی در ماه و جمع‌آوری نمونه‌ها را تمرین کردند.

فضانوردان اروپایی راهپیمایی در ماه را تمرین کردند

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، ۵۰ سال پس از اولین مأموریت فضایی در ماه، آژانس فضایی اروپا(ESA) در حال آموزش نسل جدیدی از فضانوردان برای کار بر روی سطح ماه است.

براساس یافته‌های مأموریت‌های آپولو ناسا، فضانوردان جدید در حال تمرین راهپیمایی در لانزاروته اسپانیا برای آزمایش انواع وسیعی از ابزار الکترونیکی کمکی، ابزار جدید خاک‌شناسی و پروتکل‌های علمی بهبود یافته هستند تا سفرها به ماه را ایمن‌تر و کارآمدتر کنند.

دشواری بازگشت به ماه دچار وقفه تقریباً نیم قرنی شده است، چرا که نه تنها قابلیت‌های مأموریت‌های آپولو با استفاده از تکنولوژی قرن بیست و یکم باید بازسازی شوند، بلکه مهارت‌های فراوانی را که طی دو نسل از دست رفته است نیز باید بازیابی شود.

این برای آژانس فضایی اروپا بسیار مهم است زیرا پیش از این هرگز روی ماه فرود نیامده است.

این آژانس برای غلبه بر این مشکل کمپین Pangea-X را راه‌اندازی کرد که از آزمایشات زمینی مشابه آنچه که برای آموزش فضانوردان آپولو در دهه ۱۹۶۰ استفاده می‌شد، استفاده می‌کند.

به گفته آژانس فضایی هدف این کمپین ترکیب اکتشافات فضایی، تجهیزات تحقیقاتی پیشرفته و خاک‌شناسی است. این کار با گردهم‌آوری زمین‌شناسان و مهندسان در یک منطقه آتشفشانی شبیه به سطح ماه انجام می‌شود.

بخشی از این برنامه مربوط به یادگیری نحوه کار در لباس‌های پرفشار فضایی شبیه به لباس نیل آرمسترانگ و بازآلدرین است. این کار اجازه می‌دهد تا مهندسان و فضانوردان بتوانند ایده‌های جدید و ابزار اولیه را در حرکات محدود یک فضانورد مانند عدم توانایی زانو زدن یا خم شدن آزمایش کنند.

"هرو استونین" گفت: ما برای این تست‌ها لباس فضایی مخصوص ماه نداریم، اما بعد از چندین ساعت تمرین با لباس‌های فضایی ناسا به محدودیت‌های حرکتی عادت کردیم و از آن در آزمایش ابزارها استفاده کردیم.

آژانس فضایی اروپا می‌گوید که حداقل لباس فضایی که باید توسط فضانوردان مستقر در ماه پوشیده شود به این دو فضانورد پوشانده شد که مجهز به دوربین‌های پخش زنده و گرفتن عکس‌های پانورامای ۳۶۰ درجه و نماهای نزدیک و تصاویر میکروسکوپی بود.

"ساموئل پیلر" عضو پژوهشگر مرکز فضانوردی اروپا در کلن آلمان می‌گوید: نسل بعدی کاوشگران ماه در رشته‌های علمی مربوطه آموزش خواهند دید، اما همیشه دانش و تخصص بیشتری برای دستیابی وجود خواهد داشت.

وی افزود: چالش این است که فضانوردان این تخصص را در طول راهپیمایی کسب کنند تا بهترین تصمیمات را بگیرند. اشتراک داده‌ها از جمله تصاویر و ویدئوها به صورت زنده بخش مهمی از این کار است.

منبع :

Menu