با کودکان با احترام برخورد کنیم

احترام به فرزندان یکی از اصول اساسی در تربیت کودک و نوجوان می‌باشد که نقش و تاثیر زیادی در روحیه و شکل گیری شخصیت آن‌ها دارد.

با کودکان با احترام برخورد کنیم

احترام به فرزندان از شیوه های فرزندپروی

احترام به فرزندان یکی از اصول اساسی در تربیت کودک و نوجوان می باشد که نقش و تاثیر زیادی در روحیه و شکل گیری شخصیت آن ها دارد.

همانطور که اکثر والدین انتظار دارند که دیگران با فرزندانشان با احترام رفتار کنند آنها نیز باید با فرزندان خود با احترام رفتار کنند و احترام به فرزندان را باید به عنوان اصل مهم در نظر داشته باشند . همیشه گفته می شود که با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند .

امروزه با توجه به شرایط پراسترس زندگی اگر لحظه ای با تفکر صادقانه در مورد رفتار خود با فرزندانتان فکر کنید مطمئنا متوجه رفتار خود خواهید شد و اگر فرد غریبه ای بود و با فرزندتان اینگونه رفتار میکرد از او شکایت می کردید اما در مورد خودتان مشکلی نیست و معتقدید که فرزندانتان می دانند که از روی عشق و علاقه کاری انجام می دهید .

مسلما اگر از فرزند خود بخواهید که بین گرفتن پول یا حرف های تحقیر آمیز و حرف های مهربانه همراه با عشق یکی را انتخاب کنند مطمئنا حرف های مهربانه و عشق را انتخاب خواهند کرد .

همیشه توصیه می شود که دیدگاه های نوجوانان را با همدلی آنها درک کنید و به نوجوانان خود احترام بگذارید و زمان خستگی خود را بشناسید و تلافی آن را برسر فرزندان خود در نیاورید و سعی کنید توانایی نوجوانان خود را در نظر داشته باشید .

هرگاه به آن ها نگاه می کنید با عشق و لبخند نگاه کنید و همیشه اعتماد او را جلب کنید . با این فعالیت باعث پیشرفت او نیز خواهید شد .

تاثیر احترام گذاشتن به نوجوانان :

خویشتن داری برای نوجوانان بسیار مهم است . مسلما خشم ، ناکامی ، اضطراب ، غم و هیجان مانع یادگیری نوجوانان خواهد شد و مطمئنا نوجوانان وقتی حرف های آزاردهنده از مراقبانشان می شوند ، کمتر می توانند مسئولیت پذیر شوند و تمرکز کنند . بنابراین زمانی که به نوجوان خود احترام می گذارید بهتر می توانند رفتارهای تکانشی خود و ارتباط مثبت و همدلی را یاد بگیرند .


Menu